Gå til innhold

Er GTX 570 verdt prisforskjellen fra 560ti?


lolidude

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en av mange som skal oppgradere skjermkortet før BF3 kommer. Jeg har skjønt at 570 yter en del bedre en 560ti. Det jeg lurer på da, er om jeg trygt kan gå for Gainward-kortet, eller om jeg burde kjøpe Asus-kortet til 1,2k mer. Det er ikke noe problem å betale 500 mer for Gainward-kortet, men sånn jeg har tolket det, så lager det betydelig mye mer støy, og blir mye varmere? Om det er sant, så er det ikke så veldig aktuelt, siden jeg allerede har varmeproblemer med PC'en. Men er da ytelsen i 570 så mye bedre at det er verdt 1,2k for Asuskortet?

 

Også lite bonusspørsmål: Er det noen lett måte jeg kan finne ut hvor stor strømforsyning jeg trenger? Har for øyeblikket to GTX 260 i SLI, og har hatt 600 watts strømforsyning. Vet ikke om dette skaper problemer med varme, men har iallefall følelsen av at det er litt på grensa. Må jeg oppgradere med nytt kort, og til hva da i så fall?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ytelsen er ca 20% raskere enn et 560 Ti Stock. Samme etter overklokking.

560 Ti matcher 570-ytelse når 560 Ti er klokket til ~980 MHz, mens 570 kan overklokkes til å matche/slå 580-ytelse.

 

600W PSU skal i utgangspunktet være nok om det er en god 600W. Nøyaktig Hvilken 600W er det snakk om her? 260 SLI spiser mer strøm enn det 570 gjør, men råtne strømforsyninger kan føre til svidd HDD, RAM, hovedkort og så videre.

 

260 SLI til 560 Ti er heller ingen enorm oppgradering i fps

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Takk for godt svar :)

 

Jeg min strømforsyning er noe så fancy som en OCZ ModXStreamPro. Det høres jævli l33t ut, men så vidt jeg har forstått, så er det et respektabelt merke.

Tenkte meg at SLI'en min kanskje brukte mere strøm, selvom korta er svakere, derfor ventet jeg litt med ny strømforsyning.

 

Trodde det var merkbar forskjell mellom 260 i sli og 560, men var ikke klar over at den var liten. Egentlig ganske logisk. Det hadde unasett vært en merkbar forskjell, for SLI har fungert så dårlig for meg, at jeg kun har spillt med det ene kortet, så merkbart hadde det blitt.

 

Men jeg er nå ganske sikker på at jeg skal invistere litt ekstra i en 570. Men det skaper et nytt spørsmål. Burde jeg gå for Gainward, som jeg knapt har hørt om, eller Asus til 600 mer en det igjenn? Er det riktig at Gainwardkortet bråker betydlig mye mer, og blir en del varmere en Asuskortet? Om dette er merkbart, så tror jeg Asuskortet er verdt de ekstra pengene, ettersom at jeg alerede har problemer med begge disse tingene.

Lenke til kommentar

Du har en ok PSU.

 

Hva du burde kjøpe er vanskelig å si. Gainward er et greit merke, de heter også Palit i USA.

Støy vet jeg ikke noe om siden jeg ikke har kortene, men jeg vil tro gainward-kortet vil støye en del mer:

Kjøleløsningen og kortet er betydelig mindre enn referanse-modellene.

 

Det støyer :whistle:

Lenke til kommentar

Du har en ok PSU.

 

Hva du burde kjøpe er vanskelig å si. Gainward er et greit merke, de heter også Palit i USA.

Støy vet jeg ikke noe om siden jeg ikke har kortene, men jeg vil tro gainward-kortet vil støye en del mer:

Kjøleløsningen og kortet er betydelig mindre enn referanse-modellene.

 

Det støyer :whistle:

Da har vi det dokumentert :!:

Lenke til kommentar

Gikk for Asusen, virker som det ikke var dumt. Har tenkt til å oppgradere PSU'en og kjøre det ene kortet jeg hadde fra før som PhysX-kort. Takk for hjelp :)

Dedikert PhysX-kort er like nyttig som å kjøre bil med tilhenger på 24/7.

Å? Kan du utdype? Er det bedre å la være en å gjøre det? Tenkte bare at det var bedre å bruke kortet til noe som ikke har så mye å si, en å bare la det ligge og samle støv.

 

Du har en ok PSU.

 

Hva du burde kjøpe er vanskelig å si. Gainward er et greit merke, de heter også Palit i USA.

Støy vet jeg ikke noe om siden jeg ikke har kortene, men jeg vil tro gainward-kortet vil støye en del mer:

Kjøleløsningen og kortet er betydelig mindre enn referanse-modellene.

 

Det støyer :whistle:

Nettopp derfor gikk jeg for Asusen :)

Lenke til kommentar

Gikk for Asusen, virker som det ikke var dumt. Har tenkt til å oppgradere PSU'en og kjøre det ene kortet jeg hadde fra før som PhysX-kort. Takk for hjelp :)

Dedikert PhysX-kort er like nyttig som å kjøre bil med tilhenger på 24/7.

Å? Kan du utdype? Er det bedre å la være en å gjøre det? Tenkte bare at det var bedre å bruke kortet til noe som ikke har så mye å si, en å bare la det ligge og samle støv.

PhysX brukes i veldig få spill, og de spillene der det brukes vil et GTX 560 Ti holde i massevis med PhysX aktivert.

Lenke til kommentar

Mkay. Tenkte hovedsakelig på Arkham City, som fulgte med kortet. Jeg har hørt folk påstå at du ikke får utnyttet alle fysikkinstillingene om du ikke har et dedikert kort til det, men det er altså bare tull?

PhysX har ingenting med spillfysikk, det er ren eyecandy som ikke påvirker gameplayet på noen måte. Det ser derimot ganske tøft ut, og for å kunne kjøre PhysX i et spill som Batman:AC må du ha et Nvidia-kort som kan prosessere disse kalkulasjonene. GTX 560 Ti burde være sterkt nok til å kjøre både PhysX-delen av spillet og resten av utregningene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...