Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Biler med god kjørekomfort?


Olgadolga

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I begrepet god kjørekomfort vektlegger jeg:

 

- Komfortabelt demperoppsett; mykt, men ikke gammel-amerikaner-svampemykt

- Komfortable seter

- Lavt støynivå

- Nok motorkraft til at kjøringen føles uanstrengt

 

Eksempler her kan være Saab 9000/9-5, Volvo V70/S80, BMW 5-serie, Mercedes E-klasse - trenden er klart mot større personbiler.

 

 

(Redigert etter innspill fra kremt)

Endret av OML
Lenke til kommentar

I begrepet god kjørekomfort vektlegger jeg:

 

- Komfortabelt demperoppsett; mykt, men ikke gammel-amerikaner-svampemykt

- Komfortable seter

- Nok motorkraft til at kjøringen føles uanstrengt

 

Eksempler her kan være Saab 9000/9-5, Volvo V70/S80, BMW 5-serie, Mercedes E-klasse - trenden er klart mot større personbiler.

du og den forbaska saaben. ;P isåfall, velger du saab må det være original dempere for komforten sind del. og motor, minst 200 hk med turbo. sugemotorene til saab er lat

Lenke til kommentar

I begrepet god kjørekomfort vektlegger jeg:

 

- Komfortabelt demperoppsett; mykt, men ikke gammel-amerikaner-svampemykt

- Komfortable seter

- Nok motorkraft til at kjøringen føles uanstrengt

 

Eksempler her kan være Saab 9000/9-5, Volvo V70/S80, BMW 5-serie, Mercedes E-klasse - trenden er klart mot større personbiler.

 

Du glemte en viktig ting: Lavt støynivå.

Lenke til kommentar

I begrepet god kjørekomfort vektlegger jeg:

 

- Komfortabelt demperoppsett; mykt, men ikke gammel-amerikaner-svampemykt

- Komfortable seter

- Nok motorkraft til at kjøringen føles uanstrengt

 

Eksempler her kan være Saab 9000/9-5, Volvo V70/S80, BMW 5-serie, Mercedes E-klasse - trenden er klart mot større personbiler.

 

Du glemte en viktig ting: Lavt støynivå.

dekkstøy også er viktig

Lenke til kommentar

Det blir jo sittekomfort, synsvinkler og det jeg synes er viktig er at forbikjøring kan gjøres fort og uanstrengt.

Bmw 528, Honta Civic CRX og nye Ford Mondeo er biler jeg har testet og synes har dette.

 

Har også testet Peugeot 405, 406 og 307, Bmw 520aut, Volvo S40 og Toyota Avensis Diesel, disse har ikke bestått hos meg med tanke på akkselerasjon og sikt i bilen.

Lenke til kommentar

Støtter BMW 5-serie. i 150km/t kan man hviske til hverandre med gode dekk.

snakker du om ny eller noe rundt midten av 80 da? :hm:

Kan bare snakke om det jeg har prøvd selv i min egen E39. 2001/2002 modell. Nyere er vel neppe dårligere.

 

 

Støtter BMW 5-serie. i 150km/t kan man hviske til hverandre med gode dekk.

 

Det gjorde jeremy clarkson i 200 km/t i en mercedes :roll:

 

O.K.

 

Igjen kan jeg bare stå for hva jeg selv har prøvd, når jeg passerer 200 har jeg andre prioriteringer enn å hviske til mine medpassasjerer, så jeg har ikke prøvd.

Lenke til kommentar

Citroen DS

 

Hehe, skal sies at disse er gode. Selv om jeg aldri har kjørt en serie 1 bil som jeg tror det er bilde av. Men har kjørt og sittet på mange ganger serie3 DS, 75modell for å være nøyaktig. Men disse egner seg ikke på motorvei vil jeg si da. Så om jeg skulle ha vært på langtur nedover europa hadde jeg ikke valgt en for å si det slik.

Lenke til kommentar

Av de bilene jeg har kjørt er det stort sett nyere (nyere enn 10 år) E-klasse, A6, 5-serie, S-klasse, eller med andre ord, større tyske premiumbiler generelt, som utmerker seg når det kommer til støy, sittekomfort og kjørekomfort. Man blir liksom aldri sliten av å kjøre en slik bil. Jeg kan kjøre nonstop Horten-Stavanger og fint klare å fortsette uten problemer i A6'n min.

 

Min personlige mening i forhold til meg og min kropp så liker jeg meg best i en A6 (fra 2002 og oppover). Det er derfor jeg har en selv, uten at jeg er fanboy av den grunn. Jeg velger bil ut i fra komfort i forhold til meg og min kropp og kjørestil.

Lenke til kommentar

Komfort kan jo være så mangt. Når man sammenligner komforten mellom kosebilen(Jaguar XJ6 1975) og bruksbilen, en Octavia 2005 så vil jeg si Jaguaren er overlegen på komfort når det gjelder støy fra hjul og generell lyddemping, lite støy\bråk vibrasjoner på dårlige veier, motorkraft, lyden fra motoren er relativt godt dempet så lenge du ikke gir bånngass og selv med en gammeldags 3-trinns automat er den bedre å bruke i bykjøring. Selv om automaten er dårlig egnet for 100km\t+ pga høyt turtall er det vindstøy som trekker mest ned på motorveien.

 

Skodaen derimot er mye bedre på vindstøy i motorveihastigheter, bedre seter, og er mer stabil på veien(styringen på Xj6 er utrolig nummen iforhold) Itilleg har den utstyr som hjelper på komforten, f.eks crusiekontroll og klima.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Peugeot 605 2.0 Turbo. Myke dempere, men ikke helt amerikansk slagskip. God motor villig til å dra det meste, og er du flink med gassen holder forbruket seg jevnt selv med henger (testet ab brodern, 0,7/mila jevnt med og uten henger).

 

Godt isolert, god plass (bedre bakseteplass enn V70 har forseteplass).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...