Gå til innhold

Sniktitt: The Elder Scrolls V: Skyrim (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Skal nok ha dette når det kjem ut, både til 360 og PC (senere, sånn at modding miljøet får kommet igang)

Men steike kor skeptisk artikkel forfatter var da! Kjipt lesestoff. Bedre å heller gi en skeptisk linje i sluttkommentaren en å skrive noe negativt på hver enkelt funksjon.

Men det er da min mening :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morrowind du likosm^^ Vil påstå at ingen av spillene i Elder of Scrolls serien kan måle seg med Daggerfall jeg. Ja det var fullt av bugs, [klipp]

 

Jepp. Tenk om de kunne fulgt opp noe i fra Daggerfall istedet for å bruke Oblivion og Fallout som mal på alt.

 

Credit til artikkelforfatter for å holde kritikkerbrillene på igjennom artikkelen.

Hvert spill har noe annoying, vel ikke Daggerfall ( ;) ) , men Morrowind hadde cliff racers, Oblivion hadde gjentatte like portaler som måtte lukkes. kanskje det denne gangen blir dialektene.... :hmm:

 

Litt som jeg har fryktet at dette med faksjoner etc. virker til å ha kommet i beste fall i andre rekke, litt kjipt hvis ikke Bethesda har tatt dette med quester videre til et nytt nivå... :\

Dog skal det sies til artikkelforfatterens bekymring rundt dette med maglende troverdighet ifbm at fremmede virker for slepphendte med fortrolig informasjon og dyre artifakter, at Mages guild, Fighters guild etc nettopp kommer inn handy. Her er det mer naturlig at du blir betrodd ting siden du får informasjon etc. av sirkelen du er endel av, og av folk du kjenner.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Det ble ikke vist noe pc utgave i det hele tatt? Lurer så voldsomt på hvordan det vil se ut på en kraftig pc men det er jo ingen som har hverken bilder,video eller kommentarer rundt det.

Det har blitt sagt at det ikke vil være noe forskjell fra konsoll versjonene. Men en god gamer PC vil da ha fordel av høyere oppløsning, høyere framerate og forhåpentligvis bedre texture filtering og AA.

Veldig synd dem ikke har lagd teksturer for 1GB vram på PC versjonen, for texture detaljene eller lack there of ser jeg som den største svakheten grafikk messig. Men det kommer nok noen uoffisielle high-res texture packs med tid og stunder.

 

MODS!

Lenke til kommentar
Ser ut til å være 360 eller PS3 utgaven. Får virkelig håpe teksturer blir bedre på PC...

Men tør ikke helt håpe på spillet etter skuffelsen Oblivion var for min del

Bildene brukt i artikkelen her er da de (minst) 6 måneder gamle PS3-bildene jeg har sett 100 ganger før, så man kan jo forvente at kvaliteten på PS3 har blitt forbedret siden da, og at PC-versjonen er enda bedre.

 

I tillegg er vel Elder Scrolls-spillene omtrent de spillene som er lettest å modde/har flest modder, så bedre teksturer og bedre UI kommer garantert ganske fort - i tillegg til massevis av gameplay mods som gjør spillet mye bedre til PC enn til konsoll.

Lenke til kommentar

I tillegg er vel Elder Scrolls-spillene omtrent de spillene som er lettest å modde/har flest modder, så bedre teksturer og bedre UI kommer garantert ganske fort

 

Er ikke UI noe av det som er bortimot umulig å modde i Fallout og Elder Scrolls, da?

Eneste UI mods jeg kan huske å ha sett er kun nye skins, fjerning av moduler og endring av tekststørrelser; mao ikke noe modder som endret funksjoner eller lot deg endre hotkeys.

 

Det ville glede meg om jeg tok feil i dette. :)

Lenke til kommentar

Er ikke UI noe av det som er bortimot umulig å modde i Fallout og Elder Scrolls, da?

Eneste UI mods jeg kan huske å ha sett er kun nye skins, fjerning av moduler og endring av tekststørrelser; mao ikke noe modder som endret funksjoner eller lot deg endre hotkeys.

 

Det ville glede meg om jeg tok feil i dette.

Jeg eier, men har aldri kommet i gang med å spille FO3, så jeg kan bare svare for Elder Scrolls, men Oblivions UI kan moddes totalt, både utseende og funksjonalitet. Jeg vet, fordi de mest avanserte UI-modene som eksister for Oblivion er lagd av meg :) Noen eksempler:

 

 

Enhanced Hotkeys som gir deg opp til 40 hotkeys, hvor du kan velge hvilke keys som skal være hotkeys, og hvor du kan legge et ubegrenset antall objekter til samme hotkey, og bytte mellom dem ved gjentatte trykk på tasten - eller bruke alle magiske formler knyttet til en hotkey med kun ett tastetrykk:

 

34735-1-1290466437.jpg

 

 

HUD Status Bars, som lar deg legge all info du ønsker som tekst eller bars i UI'n, og i senere versjoner også lar deg endre totalt på utseendet. Her er et eksempel hvor utseendet er inspirert av Skyrim, men med noen ekstra bars:

 

34905-1-1317986104.jpg

 

 

Map Marker Overhaul som bl.a. gir deg masse nye map markers, lar deg plassere ut nye hvor du vil, lar deg endre navn eller legge til tager som "oppdaget", "farlig fiende" eller hva du vil:

 

26389-3-1250596012.jpg44

 

 

Dynamic Map som automatisk endrer utseende på World Map avhengig av hvilke mods du har. Hvis du f.eks. har Elseweyr (som legger til denne provinsen) eller Bartholm (som legger til en ny by), endrer world map seg automatisk til å vise dem som en helt integrert del av kartet. I tillegg får du fri zoom av world map.

 

35969-4-1295788341.jpg

 

 

Jeg nevner alt dette, ikke bare for å skryte, men for å vise at hvis du tenker på å kjøpe Skyrim for PC, trenger du ikke å bekymre deg alt for mye om UI - det kommer sikkert mods som forbedrer det (og alt annet i spillet) :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg skjønner ikke at folk gidder å spille vanilla TES. Bl.a. på Oblivion fiksa jo mods etterhvert bortimot alt som var galt (inkl UI, level scaling, bugs og leveling) samt la til nytt innhold.

 

Konsoll gjengen går glipp av all morroa.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Skal nok ha dette når det kjem ut, både til 360 og PC (senere, sånn at modding miljøet får kommet igang)

Men steike kor skeptisk artikkel forfatter var da! Kjipt lesestoff. Bedre å heller gi en skeptisk linje i sluttkommentaren en å skrive noe negativt på hver enkelt funksjon.

Men det er da min mening :)

 

Syntes det er veldig positivt at anmelder er skeptisk og ser objektivt på spillet. Det verste som finnes er overpositive artikler fordi forfatter "gleder seg noe så inni hampen" til spillet. Bra å få høre litt sannhet, ikke bare hype!

 

Når sant skal sies er jeg litt skeptisk selv. Det høres ut som de følger trenden med å dumme ned universet "for spillerens skyld". Må absolutt ha spillet, siden jeg likte både Morrowind og Oblivion, men tør ikke glede meg for mye.

Lenke til kommentar

Beklager at det tok litt tid å anskaffe nye screenshots. Nå er artikkelen oppdatert med rykende ferske bilder.

 

Spillet ble forøvrig testet på en xbox 360.

 

Beklager også om noen føler at artikkelen inneholder spoilere. Jeg skriver virkelig ikke noe som ikke har blitt avslørt før, og heller ikke noe som du ikke får vite i løpet av den første timen med spilling. Såpass føler jeg det må være lov til å skrive om.

Lenke til kommentar
Beklager også om noen føler at artikkelen inneholder spoilere. Jeg skriver virkelig ikke noe som ikke har blitt avslørt før, og heller ikke noe som du ikke får vite i løpet av den første timen med spilling. Såpass føler jeg det må være lov til å skrive om.
Nå gleder jeg meg stort til dette spillet, men ønsker egentlig å unngå detaljer om handlingen, for jeg vil gjerne oppleve det selv. Men selv om du ikke avslørte noe man ikke får vite den første timen, har du nå spoila det som antagelig ville vært den første store opplevelsen i spillet - det som skjer som gjør at du unngår henrettelsen... :(
Lenke til kommentar

Morrowind du likosm^^ Vil påstå at ingen av spillene i Elder of Scrolls serien kan måle seg med Daggerfall jeg. Ja det var fullt av bugs, men herregud så åpent og stort og flott.

 

Med tanke på at Daggerfall er i elders scrolls serien så mener du selv at det er spill i serien som kan måle seg med Daggerfall, nemlig Daggerfall ;)

Tror forresten du burde spille Daggerfall på nytt, ja det var stort, men alt for mye var likt. Mye dårlig design, lite detaljer osv. Det kan ikke sammenlignes med et spill som Morrowind mener nå jeg :)

Lenke til kommentar

Haha, akkurat som handlingen er noe dypere enn Hotel Cæsar. :p Spoilere som framkommer i artikkelen er jo ikke noe verre enn en "avsløring" av at jorda er rund. Fange + drage. Ingen kunne se den komme....

 

Virker like trist som Oblivion dette, pluss Bioware-romanser av alt på to bein, på toppen av det hele.

 

Blir sikkert en fin gåtursimulator igjen, da, og det er jo det som selger, så jeg skjønner dem godt.

 

"Here's the subtlety of leveling up. It's under your control when you want to do it. when you do, your health, stamina, and magic all go to maximum. So what you start learning to do is, 'Well, I'm gonna wait till the middle of a fight when I'm low, then I'm gonna level up.' It acts like a super potion."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...