Gå til innhold

[Løst] 6 pins strømkabel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skal godt gjøre å bruke kabelsett fra Fractal Design Newton i det hele tatt.

 

Se på de røde uttakene på Chiectec.

Tenk også på om du/dere vet hvilke pins i kontakten til Chieftec PSU som er ground og hva som er +12v.

Det er ingen standard definert for uttakene i modulære PSU.

 

 

jeg hakke peiling mer på noe... :(

Lenke til kommentar

Det må nå være enn viss standard for hvordan produsenter skal lage kabler og strømforsyninger, og ihvertfall når forbrukeren har mulighet til å bytte ut kablene selv i modulære strømforsyninger?

 

Skal ikke si jeg er noe ekspert på det området, men det virker ulogisk at de skal gjøre det annerledes der.

Lenke til kommentar

Det må nå være enn viss standard for hvordan produsenter skal lage kabler og strømforsyninger, og ihvertfall når forbrukeren har mulighet til å bytte ut kablene selv i modulære strømforsyninger?

 

Skal ikke si jeg er noe ekspert på det området, men det virker ulogisk at de skal gjøre det annerledes der.

Selv ikke tykkelsen på kablene har satte krav.

Lenke til kommentar

Det er en risiko ja.

 

fuck da, hva hvis jeg ikke for noe svar fra chieftec da?

 

Da må du velge Molex til 6-pin som ble foreslått i første svar.

 

Å blande modulære kabler fra forskjellige produsenter går nesten alltid 100% galt og du ender opp med en kortsluttet og defekt PSU. Man skulle jo ønske seg at produsentene kunne følge en standard for modulære kabler, men slik er det ikke dag.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...