Gå til innhold

Realistisk å seile verden rundt?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-jS6upa

Nope, Hotel Papa Echo. Jeg/vi har plan om en ganske tradisjonell tur. Norge - Shetland - Skottland - Irskehavet - Biskaya - Portugal - Azorene - Karibien - Panama - Stillehavet - NZ - ?? - Malaysia - ?? - Chennai - Madagascar - Kapp Agulhas – Norge.

 

Ser definitivt poenget med air condition, om man finner noe som er noenlunde vedlikeholdsfritt og ikke trekker alt for mye. Litt av grunnen til at jeg vegrer meg er at så godt som alle beretninger jeg har lest har vært enten dyre båter med air condition som ikke virker eller billige båter med motor som ikke virker. Trøbbel skal det uansett være.

Kan godt hende, dette er ikke noe jeg har mye peiling på, men det jeg veit er at det er så å si håpløst å være i veldig varme strøk uten! Vi tenkte det kom til å hjelpe når man får litt fart og du fikk litt vind, men det var helt feil!

 

Men ang dykkekompressor så ser ikke disse så store ut, aner ikke hva de koster da.

http://www.granzow.no/produkter/index.aspx?intshopcmd=&group=221924 her var det egen kategori med portable

http://www.kgk.dk/default.asp?Action=List&CategoryID=364

http://www.aquashoppen.dk/acatalog/aquasyd_Kompressor___udstyr_103.html

 

så på finn også, men da var det bare en som lå ute, den lå til 10 000, og var fra 1968 :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

euklid kan jeg spørre hvorfor du har tenkt og stoppe i Chennai? har hvert der noen ganger og det er den verste storbyen jeg noen gang har hvert, ingen ting og gjøre, ingen ting og se.

 

så hvis ikke stoppen are er planlangt pga påylling av mat,drikke og andre ting hadde jeg droppa Chennai lett

Lenke til kommentar

Men ang dykkekompressor så ser ikke disse så store ut, aner ikke hva de koster da.

Prisene varierer en del. Du får kurante varianter til rundt 20k, kjøper du Bauer (grommerket) snakker vi omtrentlig en dobling.

 

euklid kan jeg spørre hvorfor du har tenkt og stoppe i Chennai?

Takk for tipset. Tanken er ganske riktig ikke å bruke tid i Chennai, bare at østkysten av India generelt står på plakaten, så da ble største by satt opp som en del av ruta ...

Lenke til kommentar

hvis du bare skal stoppe et sted i india vil jeg anbefale Andaman Øyene, paradis øyer, de tilhører india men folket ligner mere på folk fra Thailand og Burma. møtte noen andre seilere når jeg var der

 

 

Pondicherry er et greit sted og stoppe på øst kysten. gammel fransk koloni i India, fortsatt fransk mat men er mange franske turister der.

 

 

men Chennai er nok det beste stedet på øst kysten hvis ting må handels eller fikses

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

Men noe sånt som en dykkerkompressor burde man få solgt for en god penge når man kommer tilbake også da!

Det gjelder vel store deler av det andre utstyret man kjøper inn også? (da tenker jeg på itillegg til båten )

Endret av Slettet-jS6upa
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Den 13 juli drar jeg på mitt hittil største eventyr med mongol rally, så vi drar jo ganske likt.

Men når jeg er hjemme har du fremdeles lang tid igjen!

 

Grønn av misunnelse, men heldigvis har jeg og en kompis begynt så smått å planlegge en 3 års seiltur, å alt annet vi har planlagt sammen har skjedd så jeg har trua! :-)

 

Legg ut link til blogg om det blir noe da. Lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

Godt noen greier å realisere!

Må nok vente til utdannelsen er ferdig. Eventuelt ta det mellom bachelor og master programmet mitt.

 

Masse lykke til! Legg ut link til blogg så vi får fulgt med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...