Gå til innhold

Gaming-PC (Kr. 10,000 og under)


Anbefalte innlegg

Hei, hei :)

Ja, som dere ser i overskiften, er det snakk om innkjøp av en gaming-PC til forhåpentligvis Kr. 10,000 eller under.

Jeg har mange ganger prøvd å finne frem de rette komponentene, men det blir alltid for dyrt, så derfor ber jeg om hjelp til nettopp dette.

 

Jeg fant frem til disse pakkene på Komplett.no, men jeg vet ikke om jeg bør spytte ut noen hundrelapper mer for pakken med Intel Core i7 2600K, eller bare gå for pakken med Intel Core i5 2500K.

 

Pakkene:

 

Intel Core i5 2500K-pakken

 

Intel Core i7 2600K-pakken

 

Det følger også med hovedkort og RAM i pakkene.

Og jeg sammenlignet prisene for hvert enkelt produkt samlet i handlekurven på Dustinhome og pakkene fra Komplett, og man sparer nærmere en tusenlapp på å kjøpe en av pakkene enn å kjøpe de separert.

 

La oss gå videre...

 

PCen vil jeg bruke til å spille;

* World of Warcraft

* Runes of Magic

* Star Wars: The Old Republic

* Call of Duty 4: Modern Warfare

* Call of Duty: Modern Warfare 3

* Battlefield 3

* StarCraft II: Wings of Liberty

* Diablo 3

* Guild Wars 2

* Rift

...og flere andre spill.

Jeg vil ha på ultra graphich på alle spillene, bort sett i fra Battlefield 3, fordi jeg har lest at jeg da må bruke mye mer penger, og det har jeg ikke godt nok budsjett til.

FPSen bør ligge på 60FPS og høyere.

I hvert fall så bra så jeg ikke merker noe til lagg i noen tilfeller.

Når vi prater om RAMen, lurer jeg på om 8GB RAM er bra nok til å ha på Mozilla Firefox, et av spillene jeg har nevnt ovenfor, Spotify, MSN og Skype med en del RAM til gode og uten lagg i spillet.

Vannkjøling hadde jeg også tenkt meg, men trenger mer informasjon om det, og vet ikke hvilket produkt jeg bør velge.

Jeg vet ikke helt hvilken pris jeg bør forvente meg til en PC med kravene jeg har nevnt + skjerm (27 tommer), mus, tastatur og Windows 7.

Jeg kunne tenkt meg en SSD disk for OS og ting og tang jeg vil skal gå radig, men jeg vet ikke om det vil stå i veien for budsjettet.

Når det gjelder strømforsyning, vet jeg ikke noe særlig enn at jeg antageligvis skal overklokke, hvis jeg lærer meg mer om det.

Utseende til kabinettet spiller ingen rolle, men jeg vil ha god plass til vifter, hardisker og muligens ekstra komponenter i fremtiden.

Jeg har tittet en del på 570-590 GTX grafikk kortene, men jeg vet ikke hvem som er mest "bang for the buck".

Vifter har jeg heller ikke noe særlig peiling på :hmm:

 

Det var det jeg egentlig hadde å si.

Jeg er utrolig takknemlig for svar! :w00t:

 

Mvh Martin :)

Endret av Dinodude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker veldig solid dette, tror det egentlig er et fett hvilken du velger, men i7 pakken er jo bedre.

 

Vel jeg har hørt at man nesten ikke merker noen forskjell mellom Intel Core i5 2500K og Intel Core i7 2600K når det gjelder spilling, men jeg har sett på målinger og tester at Intel Core i7 2600K kan være litt bedre i FPSen til noen spill, mens Intel Core i5 2500K kan være bedre i FPSen til noen andre spill, men jeg tror ikke man merker noen forskjell.

 

Men jeg får vente og se hva folk sier.

Lenke til kommentar

Om du skal spille, kjøp i5. Sparer deg 500,-, og du vil ikke merke noen ytelsesforskjell til spill. Om du vil bruke mer penger, bruk det på grafikkort - det vil gi mye større utslag i FPS.

 

Greit, da går jeg antageligvis for Intel Core i5 2500K.

Takk for svar :)

 

Martin

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd å sette sammen en PC på Komplett.no og Dustinhome.no, og sånn ser handlelisten ut:

 

Komplett.no:

 

Intel Core i5 2500K-pakken (Prossesor, RAM og hovedkort) =3295KR

 

Dustinhome.no:

 

ACE LASER MOUSE GAMING EDGE 3200 USB SILVER + MOUSEPAD =309kr

 

LOGITECH G110 GAMING KEYBOARD =549kr

 

CORSAIR MIDITOWER CARBIDE 500R ATX WHITE =859kr

 

SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK SVART =159kr

 

CORSAIR HX 750W ATX12V 2.2 / EPS12V =999kr

 

SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB =449kr

 

ASUS VE278Q 27" WIDE TFT LED BLACK =2369kr

 

ASUS GEFORCE GTX 570 DIRECTCU II 1280MB PCI-E DVI/HDMI +BATMAN GAME =2699kr

 

MICROSOFT WINDOWS 7 HOME PREM NOR DVD #NO =1379kr

 

Totalt=13066kr+

 

Dette er uten vifter, vannkjøling og SSD-disk, men jeg vet ikke om det er nødvendig med vannkjøling eller SSD-disk.

Vifter skal jeg jo selvsagt ha, men jeg vet ikke hvem...

Det ble noe dyrere enn jeg ville, men nå må jeg også ha skjerm, mus, tastatur og OS...

Endret av Dinodude
Lenke til kommentar

Dette pluss skjermkort of your choice?

 

 

 

 

 

Jeg har den SSD'n der, og den fungerer. Om du vil har en bedre disk, gå for Crucial m4, men den selges ikke på dustinhome, og du må dermed opp i pris på samtlige komponenter.

 

Det så lovende ut!

En del billigere :)

Og Crucial m4 er på Komplett for en hundrelapp mer:

 

Crucial m4 SSD 2,5" 64GB =869kr (90 kr dyrere enn OCZ AGILITY 3 2.5" 60GB SSD SATA/600 MLC )

Så jeg går nok for Crucial m4 :)

Endret av Dinodude
Lenke til kommentar

Det så lovende ut!

En del billigere :)

Og Crucial m4 er på Komplett for en hundrelapp mer:

 

Crucial m4 SSD 2,5" 64GB =869kr (90 kr dyrere enn OCZ AGILITY 3 2.5" 60GB SSD SATA/600 MLC )

Så jeg går nok for Crucial m4 :)

 

 

 

 

Husk at du må i tillegg betale frakt oppå de ekstra kronene da :yes:

 

 

 

Jeg glemte forresten å legge RAM i den listen. Jeg gikk for disse brikkene(fikk de i posten i går), og jeg er så langt veldig fornøyd :)

Lenke til kommentar

Ja...

59kr for frakt på Komplett.no.

Vel, da går jeg for den på Dustinhome, fordi der blir frakten for alle varene 99kr.

 

Og holder 8GB RAM for å ha på f.eks Star Wars: The Old Republic eller Guild Wars 2 oppe på full grapich settings, TeamSpeak, MSN, Skype, Mozilla Firefox og Spotify på likt uten noe lagg i spillet og fortsatt ha en del RAM til gdode, eller skal jeg gå for 12GB RAM?

Lenke til kommentar

Men er det sånn at alle programmene og spillene jeg installere på PCen, lagrer seg på disken OSen er på (f.eks en SSD), eller kan jeg velge om programmene og spillene, skal lagres på en annen disk (f.eks en mekanisk disk) som OSen ikke er på?

 

Martin

Endret av Dinodude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...