Gå til innhold

Politisk Test! Hva er dine meninger?


Anbefalte innlegg

Jeg kom over denne testen som beskriver dine synspunkter på seks forskjellige akser. Jeg har lenge ment at man ikke kan beskrive alle meninger i verden på 2 akser.

 

Jeg er veldig interesert i å se hvordan forumet ligger ann politisk. Jeg tenker at når nok folk har svart, og jeg har ferie så vil jeg regne ut gjennomsnittet for hvert parti. Ergo, det hadde vært fint om du kan nevne hvlket parti som ligger deg nærmest.

 

Før dere tar testen, husk på

1. Ta den lange testen, den korte holder ikke. Den lange innholder 50 spørsmål.

2. Dere kan vektlegge 5 spørsmål som dere mener er viktig for dere

3. Ikke svar absolutt. Hvis de f.eks. sier, "innvandring er alltid positivt", og du mener at innvandring er nesten alltid positivt, så svarer du ikke helt uenig, men nesten enig.

4. Bry dere mer om vektleggingen i de forskjellige kategoriene, enn hvilken tittel du får.

 

Ta testen, post resultatet og si hvilket parti du har mest til felles med. Bildene blir lagret for deg personlig, så det er bare å kopiere url-en.

http://www.politicaltest.net/test/

 

 

Dette er mitt resultat. Jeg ble en liberal og jeg er på høyresiden av Høyre. Jeg har noe andre meninger enn Høyre, fordi jeg er ikke kosmopolitan, og jeg er en pasifist. Jeg var

48440.jpg

 

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

You are a national liberal anarchist. 0 percent of the test participators are in the same category and 21 percent are more extremist than you.

 

 

48508_eng.jpg

 

48508_eng.jpg

 

 

 

Sympatiserer med V/UV, men åpenbart i den langt mer liberale fløyen. Jeg svarte ganske absolutt på flere av spørsmålene, som åpenbart slo ut ganske hardt.

 

Forøvrig en fantastisk motsetning å få national og anarchist i samme betegnelse.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
You are a national democratic communist. 0 percent of the test participators are in the same category and 5 percent are more extremist than you.

 

"Kommunist", ja. Jeg svarte kun at jeg støttet arbeidere og var for fagforeninger. Jeg er uten tvil for et privat næringsliv, men jeg skulle gjerne sett at arbeiderne hadde mer makt og medbestemmelse over sin egen arbeidsplass - både i det private og i staten. Jeg er også for et sterkt forsvar, men kun for at forsvaret skal brukes til nettop forsvar av egen stat innenfor egne grenser.

 

Jeg har ikke noe partitilknytning, men vil nok betegne meg som sosialdemokrat, litt mer slik sosialdemokratiet var før.

 

 

48510_eng.jpg

48510_eng.jpg

 

 

Testen var litt enkel, synes jeg. Det var få spørsmål på det som da utgjør hver av punktene. Man bør vel se på resultatet som delvis veiledende om hvor man står, men ikke noe mer.

Endret av A H P
Lenke til kommentar

Det blir da veldig "riktig" det, hvis du er sterk tilhenger av arbeiderdemokrati/innflytelse på arbeidsplassen og generell makt til arbeidere i akt av å være arbeidere. Er jo det som er sentralt i den marxistiske retningen.

 

 

Riktig som at det er marxistisk, ikke nødvendigvis kommunistisk, da denne testen er litt for contemporary tilpasset.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Det blir da veldig "riktig" det, hvis du er sterk tilhenger av arbeiderdemokrati/innflytelse på arbeidsplassen og generell makt til arbeidere i akt av å være arbeidere. Er jo det som er sentralt i den marxistiske retningen.

 

 

Riktig som at det er marxistisk, ikke nødvendigvis kommunistisk, da denne testen er litt for contemporary tilpasset.

Det blir riktig om man ikke tar hensyn til at det er andre ting som også er sentralt i marxismen, som bl.a. måten å forandre samfunnet på. Slik samfunnet er i dag, i alle vestlige land, trenger man ingen voldelige revolusjoner. Men trenger ingen revolusjoner i det hele tatt. Forandringer bør skje over tid, men mange land trenger virkelig forandringer.

 

Men demokratiet er egentlig det viktigste, og det er for svakt i de fleste land, Norge inkl.

Endret av A H P
Lenke til kommentar

Vi trenger ikke Marx sine spådommer om hvordan samfunnet skal utvikle seg for å plassere deg hos marxistene, derimot er din kritikk av arbeiderenes posisjon og mangel på makt i kapitalismen den samme som han, derfor står du med begge beina godt plantet i det som her defineres som "kommunist".

 

Hele den norske venstresiden tar utgangspunkt i Marxismen. Er de derfor kommunister?

 

Marxistisk økonomi ønsker å avskaffe markeder, og innføre en planøkonomi. Har jeg sagt noe om det? Jeg er tilhenger av markeder, men med reguleringer. Ifølge Marx skal produksjonsmidlene være eid av arbeiderne selv. Jeg er ikke mot det, men jeg er heller ikke for det.

 

Men om du absolutt ønsker å plassere meg i en bås så skal du få lov til det.

Endret av A H P
Lenke til kommentar
You are a neoliberal Democrat. 5 percent of the test participators are in the same category and 21 percent are more extremist than you.

 

48572_eng.jpg

 

Litt usikker på et par spørsmål som kunne ha forandret ting litt, og så ga jeg opp veiingen. Får kanskje prøve igjen en dag.

 

Edit: Jeg stemmer som kjent Venstre.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
8382505']

"Kommunist", ja. Jeg svarte kun at jeg støttet arbeidere og var for fagforeninger. Jeg er uten tvil for et privat næringsliv, men jeg skulle gjerne sett at arbeiderne hadde mer makt og medbestemmelse over sin egen arbeidsplass - både i det private og i staten. Jeg er også for et sterkt forsvar, men kun for at forsvaret skal brukes til nettop forsvar av egen stat innenfor egne grenser.

Det var derfor jeg skrev "4. Bry dere mer om vektleggingen i de forskjellige kategoriene, enn hvilken tittel du får."

 

Jeg vet at tittelen de gir folk kan være noe misledende.

 

 

Testen var litt enkel, synes jeg. Det var få spørsmål på det som da utgjør hver av punktene. Man bør vel se på resultatet som delvis veiledende om hvor man står, men ikke noe mer.

Hvis testen ikke skal innholde 200 spørsmål, så må den være noe enkel. Jeg synes forsatt den er langt bedre enn political compass som gjør deg liberal bare fordi du ikke vil at staten skal regulere hvor du plasserer penisen din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Okay, dette er meg. "liberal Cosmopolitan" ble jeg kalt. Antageligvis sånn "noenlunde" riktige, i og med at jeg delvis identifiserer meg med Venstre.

 

Søren, jeg klarte ikke å laste opp bildet, men jeg legger ved en fil... :dontgetit:

 

Uff da. Jeg gjennomførte testen uten veiing i det hele tatt. Det medførte antageligvis at jeg ble litt for "kommunistisk"... :)

post-216809-0-73188700-1317449061_thumb.jpg

Endret av Langdon
Lenke til kommentar

Med veiing:

The constitution of a state must relate with God. - Strongly disagree

Education is common property, which has to be accessible free of charge for every citizen. - I fully agree

Religious education should be a compulsory subject at all schools. - Strongly disagree

Some nations are superior to others because of their gene pool. - Strongly disagree

Without believing in a higher power, it is not possible to establish a plausible system of values. - Strongly disagree

 

authoritarian solidarist (1%, 64% more ekstremist)

 

9YDzF.png

 

Artig test! Men som biologi-student overrasker det meg at jeg ikke er "ecological" i det hele tatt. :p

Lenke til kommentar

Vi trenger ikke Marx sine spådommer om hvordan samfunnet skal utvikle seg for å plassere deg hos marxistene, derimot er din kritikk av arbeiderenes posisjon og mangel på makt i kapitalismen den samme som han, derfor står du med begge beina godt plantet i det som her defineres som "kommunist".

 

Hele den norske venstresiden tar utgangspunkt i Marxismen. Er de derfor kommunister?

 

Marxistisk økonomi ønsker å avskaffe markeder, og innføre en planøkonomi. Har jeg sagt noe om det? Jeg er tilhenger av markeder, men med reguleringer. Ifølge Marx skal produksjonsmidlene være eid av arbeiderne selv. Jeg er ikke mot det, men jeg er heller ikke for det.

 

Men om du absolutt ønsker å plassere meg i en bås så skal du få lov til det.

 

Igjen klarer du ikke å skille mellom Marx sine analyse av kapitalismen og kritikken rettet mot det og spådommene hans. Ja, venstresiden er sterkt påvirket av Marx sine tanker, det gjør de ikke til kommunister, de er, som deg, sosialister, eventuelt har sterke sosialistiske sympatier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...