Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

Har prøvd alle klassene unntatt Warrior og han nakenfyren, og bestemte meg for Hunter. Melee-klassene er nok bra, men de er bare små variasjoner av samme klasse. Hunter har i det minste bue. Pyromancer virket lovende, men det tar jo en evighet å kaste en liten ildkule. Hva hjelper det i en bosskamp eller når man er omringet av fiender? Samme med Cleric. Må man vente til det ikke er noen fiender igjen for å heale er jo litt av poenget borte.

 

Bue kan alle bruke, må bare komme seg til vendoren i Undead burg :) Men joda, ranged funker det også. Men sjeldent i bossfights, derfor har alle ranged-folkene melee våpen også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Demon's Souls var Heal-miraklet tilnærma ubrukeleg. Men her er Heal faktisk veldig nyttig, fordi det gjev deg meir ein del meir helse enn Estus-flaska, og du får jo Estus-flaskene i tillegg. Då bruker du bare miraklet etter at du har drepi fiendar i rommet, og sparer Estus-flaskene til dei meir akutte tilfella. Du går med andre ord nesten aldri tom for helse.

 

Eg spelar gjennom som Cleric, eg har investert mykje i Faith, og det har redda livet mitt mange, mange gonger. :)

Lenke til kommentar

Trenger noen tips til bell gargoyle foresten ! Der jeg står fast nå, samt han hodeløse karen i kjelleren ved blacksmith

Vel, bruk eit skjold som har høg motstand mot eld, og dersom du kan bør du kalla fram Solaire for å hjelpa deg. Du må vera i human-form. To mot to er jo bare rettferdig. :thumbup:

 

Ja, og forsterk våpenet ditt så mykje som du kan. Monsteret ved smeden er ikkje heilt verdt alt bryet riktig enno, så drep det seinare.

Lenke til kommentar

Jeg har healing miracle som Warrior. Tok bare akkurat nok faith til å bruke den. Grisekjekt med 5 ekstra heals i tillegg til flaskene. Lengre tid mellom hver gang jeg må refille på bonfire.

 

Og puller mobs med bue og de billigste pilene etter jeg kjøpte buen i undead burg (første plassen etter den firelink plassen)

Tok en stund før jeg fant ut at man kan zoome med buen meed å trykke LB (på 360) når buen var i twohand-modus :p Wasta sikkert 30 piler på å bomme første gangene.

 

Dessuten er ikke fireball ment som hoved-angrep på pyro, du har jo bare 5 charges akkurat som flaskene. Mere for å ta mye helse av bosser og minibosser. Buen er også kjekk på stedene der skjeletter står og kaster firebombs fra avstand.

Det andre rasket skyter du med piler eller denger med sverd.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

hvem er det som bruker glitchene og mener det er ok egentlig? ser på youtube videoer der nesten ALLE bruker glitchen der du kan lvl t 100 på en dag:S

er det ok eller er det juks?

 

Det er jo ditt spill, så du får jo spille som du vil. Man møter jo ikke personer som er veldig mange soulleveler over/under deg i multiplayer, så det ødelegger jo ingenting. Det som er dumt for de som gjør det, er at de sannsynligvis møter på innvaderende spillere som ikke har benyttet seg av glitchen på level 100 og har skaffet seg mye bedre utstyr enn dem.

 

Personlig vil jeg ikke benytte meg av glitchen før jeg har rundet spillet et par ganger. Da, først og fremst, for å teste ulike builds. Om folk vil benytte seg av glitchen og jukse seg igjennom første gjennomgang får være deres sak. De eneste det ødelegger for er achievement- og trophyhunters, som ikke kan "briefe" med at de har klart det uten å jukse.

 

Men igjen i mine øyne; ditt spill, ditt valg. Ingen lider under dette egentlig, men du går glipp av et knallbra spill hvis du ikke i det minste prøver å klare deg uten i det lengste.

Endret av almazy
Lenke til kommentar

ja forstår at de ikke kommer i min game osv. men bra lurte på om dere synest det er ok at folk gjør det?

jeg selv grinder såklart en llv og to men har ikke brukt den glitchen der man kan lvl til 100 på 1 time eller hva der var for noe:P

 

Tror det er verre enn som så til og med i Dark Souls. I og med at man kan direkte duplisere souls med den nå kjente dragehode-glitchen, ser det ut til at man kan nå opp imot 20 millioner+ souls på veldig kort tid. Har ikke testet det selv som sagt, så dette er noe jeg tar fra forumposter og youtube.

Lenke til kommentar

ja forstår at de ikke kommer i min game osv. men bra lurte på om dere synest det er ok at folk gjør det?

jeg selv grinder såklart en llv og to men har ikke brukt den glitchen der man kan lvl til 100 på 1 time eller hva der var for noe:P

 

Tror det er verre enn som så til og med i Dark Souls. I og med at man kan direkte duplisere souls med den nå kjente dragehode-glitchen, ser det ut til at man kan nå opp imot 20 millioner+ souls på veldig kort tid. Har ikke testet det selv som sagt, så dette er noe jeg tar fra forumposter og youtube.

 

 

dragehode glitch?

Lenke til kommentar

Føles egentlig litt som juks å bruke Drake Sword tidlig i spillet også, men det er jo ingen glitch, bare en liten secret item med 200 attack. Tror de har lagt det så tidlig i spillet så det blir lettere for folk å levele mere enn en karakter. Må jo stå og skyte 30-40 piler i halen på dragen under broa, så det er ikke en cheat eller glitch hvertfall.

Lenke til kommentar

Føles egentlig litt som juks å bruke Drake Sword tidlig i spillet også, men det er jo ingen glitch, bare en liten secret item med 200 attack. Tror de har lagt det så tidlig i spillet så det blir lettere for folk å levele mere enn en karakter. Må jo stå og skyte 30-40 piler i halen på dragen under broa, så det er ikke en cheat eller glitch hvertfall.

Forskjellen er at det er meningen det sverdet skal være der. Det er det ikke med "dragehode-glichen".

Jeg er imot å utnytte slike glicher. Det er noe helt annet når utvikleren har lagt til sine egne juksekoder. (som feks civ 3 tror jeg det var)

 

Når det gjelder Demon's souls/Dark souls så har det egentlig ikke så mye å si. Spillene har ikke så mye å gjøre med hvor høy level du er, men heller det å studere og vite hva fiendene gjør. Selv om du juksa i feks Demon's souls, så ble ikke spillet veldig mye enklere i new game++.

Hvis man spilte som en idiot mot The False King, ble man drept rimelig kjapt uansett hvilken level man var i.

Lenke til kommentar

Trenger noen tips til bell gargoyle foresten ! Der jeg står fast nå, samt han hodeløse karen i kjelleren ved blacksmith

Bruk Soul Arrows eller bue for å drepe demonen (Titanite Demon) i kjelleren.

 

Disse Gargoyles må du blokke mye, vente til rette øyeblikket for å angripe de.

 

 

Gargoyles? I flertall? Var bare en som grisebanka meg, rakk ikke blokke engang, og ikke spruta han ild heller `?

 

Trenger noen tips til bell gargoyle foresten ! Der jeg står fast nå, samt han hodeløse karen i kjelleren ved blacksmith

Vel, bruk eit skjold som har høg motstand mot eld, og dersom du kan bør du kalla fram Solaire for å hjelpa deg. Du må vera i human-form. To mot to er jo bare rettferdig. :thumbup:

 

Ja, og forsterk våpenet ditt så mykje som du kan. Monsteret ved smeden er ikkje heilt verdt alt bryet riktig enno, så drep det seinare.

 

Hvordan kaller jeg frem han? (jeg har seff pratet med han og svart yes)

 

Ikke bare bare og forsterke våpenet, koster souls og titanite, og man får ikke akkurat mye souls rundt smeden. Han jalla jalla fyren som kaster noe magi greier, og alle zombiene rundt ham, samt knights, gir vel ikke mer en kanskje 1000 souls og dte tar lang tid og kverke alle.

 

Han i kjellern er vel ikke viktig nei, tenkte faktisk ikke på at bue fungerer på han....

Lenke til kommentar
Bue kan alle bruke, må bare komme seg til vendoren i Undead burg :) Men joda, ranged funker det også. Men sjeldent i bossfights, derfor har alle ranged-folkene melee våpen også.

 

Hehe, det er nok bare jeg som er vant til faktiske klasser og tenkerp å DS som et rollespill. Et klasseløst rollespill er jo bare et vanlig actionspill. Tenker ikke over at alle kan bruke alt. Men uansett kjekt å starte med bue for å få litt lettere start. :)

 

Dessuten er ikke fireball ment som hoved-angrep på pyro, du har jo bare 5 charges akkurat som flaskene. Mere for å ta mye helse av bosser og minibosser. Buen er også kjekk på stedene der skjeletter står og kaster firebombs fra avstand.

Det andre rasket skyter du med piler eller denger med sverd.

 

Nja, jeg brukte -tre- fireballs på førstebossen for å ta ham (pluss det første hoppe-angrepet, så klart). That's it. :) Vanligvis løper jeg som en tulling for å prøve å komme meg langt nok unna til å rekke å drikke en flaske, før jeg løper inn og denger løs.

 

Og btw det første firebomb-skjelettet stårnært kanten av stupet og har dårlig balanse... whistle.gif

Lenke til kommentar

Sånn. der klarte jeg spillet.

 

Sistebossen var uhorvelig vanskelig.

 

 

Jeg hadde ikke Iron Flesh, og da jeg skulle dra å kjøpe den fra Pyromancer traineren, så trykka jeg "Yes" på spørsmålet hans. Det gjorde at han stakk av, og jeg kunne ikke skaffe spellen. Uten den, så blir sistebossen VELDIG vanskelig. Så jeg summona folk og gjorde det sammen med dem istedet. Bare husk å si "No" til Pyromancer treneren, slik at du kan kjøpe Iron Flesh.

 

 

Men nå er det New Game+!!

Lenke til kommentar

Sånn. der klarte jeg spillet.

 

Sistebossen var uhorvelig vanskelig.

 

 

Jeg hadde ikke Iron Flesh, og da jeg skulle dra å kjøpe den fra Pyromancer traineren, så trykka jeg "Yes" på spørsmålet hans. Det gjorde at han stakk av, og jeg kunne ikke skaffe spellen. Uten den, så blir sistebossen VELDIG vanskelig. Så jeg summona folk og gjorde det sammen med dem istedet. Bare husk å si "No" til Pyromancer treneren, slik at du kan kjøpe Iron Flesh.

 

 

Men nå er det New Game+!!

WHAT?! :p hvor lenge har du spilt? :)

 

jeg har spilt rundt 15 timer... vet ikke hvor lenge jeg har igjen.

Lenke til kommentar

Blir eid så hardt av bueskytterne i Anor Londo, de skyter jo spyd, ikke piler! Dumt jeg brukte opp alle pilene mine på å lokke ut golemene litt tidligere i samme level.

 

Er det mulig å forlate Anor Londo? Kan i så fall stikke tilbake til Sen's Fortress og shoppe litt hos selgeren der.

 

-

 

Får forresten den offisielle guiden levert via UPS i løpet av dagen, virker som om det lønnet seg å bestille fra Amazon.com istedenfor Amazon.co.uk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...