Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

hvor er den merchantenda? langt vekke?

Du finner henne i nedre del av Undead Burg.

Litt meir spesifikt: ho er på den andre sida av den låste døra der du fann den aller fyrste rotta i spelet, like ved Firelink Shrine.

 

Du kjem deg dit gjennom døra ved der du fann Solaire of Astora - når du får tak i nykelen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den 5% HP ringen føler jeg var litt waste å ta som Gift. Mener det står at den regenerer health, var derfor jeg tok den. Men den gjør jo ikke det. Kan stå i 10 minutter helt stille og healthbaren rikker seg ikke. Trenger man Master Key? Den åpner vel dører som det står "This is locked" på rundt om kring, men disse dørene er vel bare snarveier ut i vanskelige områder jeg ikke er i stand til å gjøre uansett på lvl jeg er da?

Alle dører som er vitale for å komme videre er det jo mini/bosser som dropper nøkkelen til.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Den 5% HP ringen føler jeg var litt waste å ta som Gift. Mener det står at den regenerer health, var derfor jeg tok den. Men den gjør jo ikke det. Kan stå i 10 minutter helt stille og healthbaren rikker seg ikke. Trenger man Master Key? Den åpner vel dører som det står "This is locked" på rundt om kring, men disse dørene er vel bare snarveier ut i vanskelige områder jeg ikke er i stand til å gjøre uansett på lvl jeg er da?

Alle dører som er vitale for å komme videre er det jo mini/bosser som dropper nøkkelen til.

Det finnes nøkler til alle låste dører, noen av dem kan du kjøpe av forskjellige merchants.

Selv kjøpte jeg nøkkelen av merchant i undead burg for 1000 souls for å kunne åpne alle "random" dørene i undead burg. Hvis du har Master Key så trenger du ikke å kjøpe noen nøkler. Vet ikke om det er noen dører som kun Master Key kan åpne.

Viktigste Giftene er vel Master Key og Pendant. Master Key åpner dører som sagt som du ellers må finne/kjøpe nøkkel til, og Pendant er noe du kan gi til en eller annen NPC for litt mer Story eller noe i den duren. Resten er litt shait etter det jeg har skjønt. Tok HP boost selv og angrer på det, trodde som deg at det var HP regen ring og ikke bare en liten % boost til HP som det egentlig er.

 

Den Ring of Sacrifice er litt kjekk å ha, du finner den under broen der hvor inngangen til Undead Burg er.

Hvis du har den på og dør så mister du ingenting men til gjengjeld så fungerer den kun en gang og vil bli ødelagt. Kan være kjekk å ha hvis du har jævla mye souls og ikke vil sjanse på å miste dem på en boss eller noe.

Lenke til kommentar

Men har ett annet spørsmål, hvis du starter ett nytt game etter du har rundet spillet(dvs drept alle hoved bossene og gjort deg ferdig med historien), vil du da kunne starte det nye gamet med det utstyret du har samlet opp eller er det helt blanke ark?

Ja, etter det jeg har hørt så er det støtte for ''New Game+''. Fiendene skal visstnok bli sterkere for hver gang du gjør det, men looten vil også bli bedre.

Svarte strengt tatt ikke på spørsmålet mitt :p

 

Lurte på om jeg kanskje fikk beholde det utstyret jeg samler opp i "easy" mode når jeg kanskje tar New Game+(hard mode).

Tviler litt selv men tenkte jeg skulle spørre her hvis noen andre har noe bestemt fakta om det :p

90% sikker på at du gjør det, ellers hadde de ikke kalt det New Game +.

 

 

EDIT: Bekreftelse: http://gamingsrapture.com/wordpress/2011/10/04/dark-souls-new-game-detailed/

Endret av Hcw87
Lenke til kommentar

Men har ett annet spørsmål, hvis du starter ett nytt game etter du har rundet spillet(dvs drept alle hoved bossene og gjort deg ferdig med historien), vil du da kunne starte det nye gamet med det utstyret du har samlet opp eller er det helt blanke ark?

Ja, etter det jeg har hørt så er det støtte for ''New Game+''. Fiendene skal visstnok bli sterkere for hver gang du gjør det, men looten vil også bli bedre.

Svarte strengt tatt ikke på spørsmålet mitt :p

 

Lurte på om jeg kanskje fikk beholde det utstyret jeg samler opp i "easy" mode når jeg kanskje tar New Game+(hard mode).

Tviler litt selv men tenkte jeg skulle spørre her hvis noen andre har noe bestemt fakta om det :p

90% sikker på at du gjør det, ellers hadde de ikke kalt det New Game +.

 

 

EDIT: Bekreftelse: http://gamingsrapture.com/wordpress/2011/10/04/dark-souls-new-game-detailed/

Takk skal du ha, dette gleder meg stort og gjør meg mer gira på å spille igjennom hele driten enda en gang :D

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Dark Souls i dag og storkoser meg så langt, men har noen få, enkle spørsmål.

 

1. Hvordan bruker jeg magi? blush.gif Clericen min har 5 healing spells, men har ikke peiling på hvordan jeg bruker dem.

 

2. Hvilken klasse er "best" for en nybegynner? Spilte Demon's Soul en stund, men kom aldri inn i det. Liker Dark Souls mye bedre. Føler at det er mye lettere enn Demon's Soul også i starten. Kom faktisk forbi førstebossen uten å dø en eneste gang. ;) (dvs døde første runde mot førstebossen før jeg oppdaget at jeg kunne løpe unna. Men tok han lett på andre runde.)

 

3. Viskes forskjellen mellom klassene ut etterhvert? Har ikke sett noe skilltree og sånt, så kan alle klassene bruke all magien og alle våpnene etterhvert? Og i såfall, blir de like bra? Savner litt mer variasjon mellom klassene. Blir liksom litt feil å velge Sorceror eller Pyromancer, og likevel løpe rundt med sverd og skjold og denge fiendene...

 

4. Hva trenger jeg Humanity til, og hvordan få jeg enklest tak i det? Ser det er en gift som gir deg 2 Humanity, men de varer jo ikke lenge. (btw skjønner jo hva Humanity betyr, men hva har det å si i spillet?)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Er vel ingen class som er "best", vel, er vel en som er verst og det er han nakne fyren :p

Men ellers så valget av class gir deg vel strengt tatt bare en boost i starten av den spillestilen du liker best. Hvis du velger en Warrior til å begynne med kan du godt gjøre han om til en Cleric hvis du bare speccer riktig osv. Eller noe helt annet.

Classen bestemmer bare spillestilen din helt i starten, du kan forandre på alt etter som du spiller, du må bare jobbe for det.

Lenke til kommentar
Be careful about trusting unconfirmed myths. The strength and dexterity statistics, for example, have been reported as affecting swing and roll speed, respectively. This does not appear to be true. Swing speed is dependent only on the weapon used, and roll speed is affected by the relative weight of items and one ring only. Strength and dexterity are only used to determine if weapons can be used effectively and when calculating weapon damage. Different weapons have different bonuses for strength and dexterity. Intelligence and faith are also required for some weapons and will add to their damage.

Faen at jeg ikke fant den der før, trodde fullstendig på det med strength og dex og puttet en del points i strength kun for å få litt bedre sving speed...

 

Og Hcw87, hvilken Soul Level har du nå?

 

—Myth: More strength means a faster swing.

 

Status: FALSE.

 

Myth: More dexterity lets you run faster and roll farther.

 

Status: FALSE.—

 

More strength does increase swing speed but only for weapons that you cannot yet equip and for heavier weapons; however strength does also increase the damage done by your weapons but only slightly. The best way to increase damage output is to upgrade your weapons at a blacksmith or with a bonfire weapon upgrade kit.

 

Dexterity increases movement speed but not roll distance. It is also a requirement to use certain weapons.

see [http://darksouls.wikidot.com/stats]

See Dark Wood Grain Ring, which lets you cartwheel.

Endret av Chronilus
Lenke til kommentar

Har prøvd alle klassene unntatt Warrior og han nakenfyren, og bestemte meg for Hunter. Melee-klassene er nok bra, men de er bare små variasjoner av samme klasse. Hunter har i det minste bue. Pyromancer virket lovende, men det tar jo en evighet å kaste en liten ildkule. Hva hjelper det i en bosskamp eller når man er omringet av fiender? Samme med Cleric. Må man vente til det ikke er noen fiender igjen for å heale er jo litt av poenget borte.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Dark Souls i dag og storkoser meg så langt, men har noen få, enkle spørsmål.

 

1. Hvordan bruker jeg magi? blush.gif Clericen min har 5 healing spells, men har ikke peiling på hvordan jeg bruker dem.

 

Du har 1 healing spell som du kan kaste 5 ganger :)

Equip talismanen du begynner med (eller finner i tutorialen). Trykk så RB (angreps knappen)

 

 

2. Hvilken klasse er "best" for en nybegynner? Spilte Demon's Soul en stund, men kom aldri inn i det. Liker Dark Souls mye bedre. Føler at det er mye lettere enn Demon's Soul også i starten. Kom faktisk forbi førstebossen uten å dø en eneste gang. ;) (dvs døde første runde mot førstebossen før jeg oppdaget at jeg kunne løpe unna. Men tok han lett på andre runde.)

 

Ingen og alle, det spørs helt på spillestil, dog knight tåler vel mest, så da lever man lengst. Om det er lettest.... tja.

 

 

3. Viskes forskjellen mellom klassene ut etterhvert? Har ikke sett noe skilltree og sånt, så kan alle klassene bruke all magien og alle våpnene etterhvert? Og i såfall, blir de like bra? Savner litt mer variasjon mellom klassene. Blir liksom litt feil å velge Sorceror eller Pyromancer, og likevel løpe rundt med sverd og skjold og denge fiendene...

 

Klasser er bare hva man starter med i stats og equipment, ingen annen forskjell, og man kan specce som man vil.

 

 

4. Hva trenger jeg Humanity til, og hvordan få jeg enklest tak i det? Ser det er en gift som gir deg 2 Humanity, men de varer jo ikke lenge. (btw skjønner jo hva Humanity betyr, men hva har det å si i spillet?)

 

http://darksouls.wikidot.com/humanity

 

 

Trenger noen tips til bell gargoyle foresten ! Der jeg står fast nå, samt han hodeløse karen i kjelleren ved blacksmith

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...