Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er kjæresten "utro"?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skal tiden vise? Om det er utroskap hun skjuler så er det flere grunner til at hun holder dette skjult for deg. Det kan være at hun bruker deg som en hvilepute dersom sidespranget hennes ikke skulle fungere. Andre ting kan være økonomisk trygghet osv. Om hun helt plutselig kommer tilbake til deg og viser tillit er sjangsen stor for at sidespranget ikke fungerte som hun håpet på, eller gikk lei av det. Skal du i mellomtiden la dette slite på deg?

 

Jeg synes du går litt langt i dine antagelser.

 

Om hun helt plutselig kommer tilbake til deg og viser tillit er sjangsen stor for at sidespranget ikke fungerte som hun håpet på,

 

Unnskyld meg, men hvor i all verden har du dette fra? Du høres jo totalt paranoid ut!

Jeg synes synd på dama di (dersom du har en), hun må jo leve i total skyldfølelse og tvang med det synet du har på kvinner...

Lenke til kommentar

Bottom line er at du ikke har funnet noe konkret som tilsier at dama er utro. Inntil du har det synes jeg du burde la tvilen komme henne til gode. Under ingen omstendigheter burde du la usikkerhet styre livet ditt, i hvert fall, det er bare feigt.

 

Det er bare trist å være som han Thomas, håper du skjønner det selv, trådstarter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Bottom line er at du ikke har funnet noe konkret som tilsier at dama er utro. Inntil du har det synes jeg du burde la tvilen komme henne til gode.

Om hun har vært utro eller ikke får så være, men når en i et forhold går så 'drastisk' for å skjule sin aktivitet, så er det lite sunt for et forhold og noe som ikke vil vare når den andre part takler dette så dårlig.

Nå har vi jo bare hørt den ene siden, så for det vi vet, så kan jo TS være en slik som skal eie sin partner også og dermed skal sjekke alt - pga eiendoms-trang og sjalusi. DA kan jeg forstå at partner blir litt 'standhaftig' og ikke vil vise - kanskje på pur f ... eller for at denne er lei av den stadige overvåkningen.

Uansett årsak, så virker ikke dette som et helt sunt forhold og eneste sjansen de har er å sette seg ned og prate og bli enige om den videre vei som de begge kan leve med. Vil ikke den ene parten være med på det, så har man ikke så mange muligheter egentlig

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva skal tiden vise? Om det er utroskap hun skjuler så er det flere grunner til at hun holder dette skjult for deg. Det kan være at hun bruker deg som en hvilepute dersom sidespranget hennes ikke skulle fungere. Andre ting kan være økonomisk trygghet osv. Om hun helt plutselig kommer tilbake til deg og viser tillit er sjangsen stor for at sidespranget ikke fungerte som hun håpet på, eller gikk lei av det. Skal du i mellomtiden la dette slite på deg?

 

Jeg synes du går litt langt i dine antagelser.

 

Om hun helt plutselig kommer tilbake til deg og viser tillit er sjangsen stor for at sidespranget ikke fungerte som hun håpet på,

 

Unnskyld meg, men hvor i all verden har du dette fra? Du høres jo totalt paranoid ut!

Jeg synes synd på dama di (dersom du har en), hun må jo leve i total skyldfølelse og tvang med det synet du har på kvinner...

 

Jeg har dame, og det fungerer helt fint, da jeg har ingen grunn til bekymring. Når hun f.eks skal til legen har hun ikke problemer med å la meg passe på telefonen i venterommet mens hun er inne. Jeg sjekker aldri telefonen ettersom hun aldri har gitt meg noen grunn til å gjøre det. Hun slår den selvfølgelig ikke av eller passordbeskytter den før hun går inn. Om det er noe hun ikke ønsker at jeg skal lese så sier hun alltid hva det er, f.eks at det er noe privat mellom henne og en annen person, og den andre personen stoler på at andre ikke får vite hva det er.

 

Min tidligere kjæreste oppførte seg på samme måte som trådstarter sin. Dette var utrolig belastende for meg, og det hjelper ikke akkurat at flere andre i tråden bekrefter samme væremåte og avslørte utroskap i sine tidligere forhold. På lik linje med disse fant jeg ut av det samme.

Lenke til kommentar

Sånn som du legger det frem har dama absolutt null selvrespekt og jeg synes ikke det er noen måtte å behandle en kvinne på. Jeg hadde blitt gærn av en sånn kontrollfreak, det er det værste jeg vet!

 

Jeg synes du er ufair mtp. å feie alle under en kam. Alle er forskjellige. Det er ikke gitt at noen er sånn og sånn bare fordi at du har hatt dårlige erfaringer tidligere.

 

Det nest værste jeg vet er folk som driver å begrunner fordommene sine pga. tidligere relasjoner som har absolutt nada å gjøre med situasjonen som den foreligger nå.

 

Det er derfor jeg forteller samtlige her at, det å tenke som han thomas, nei, det er bare trist!

Lenke til kommentar

Er ikke bare jeg som sier at han bør gi henne et ultimatum. Tror du virkelig det er helt tilfeldig at hun plutselig skal verne om telefonen sin etter å ha vært borte? Når det er så ille at hun faktisk må sove med telefonen i mulig redsel for at han skal få tak i den bør det ringe en bjelle.

 

Håper han finner ut av denne oppførselen og melder tilbake her.

Lenke til kommentar

1) Send en sms der du sier "Hey babe, det er over."

2) Move on.

 

 

Og før det kommer en tulling og whiner om at det er slemt å gjøre det slutt via sms osv, ta ironien?

 

Den seriøse biten: Hun endrer væremåte radikalt etter en tur med jobben og det er åpenbart at hun skjuler noe basert på det TS sier. Forhold funker ikke om en part oppfører seg slik så valget er enkelt, men sikkert vanskelig likevel for TS å gjennomføre. Lykke til.

Lenke til kommentar

Sånn som du legger det frem har dama absolutt null selvrespekt og jeg synes ikke det er noen måtte å behandle en kvinne på. Jeg hadde blitt gærn av en sånn kontrollfreak, det er det værste jeg vet!

 

Jeg synes du er ufair mtp. å feie alle under en kam. Alle er forskjellige. Det er ikke gitt at noen er sånn og sånn bare fordi at du har hatt dårlige erfaringer tidligere.

 

Det nest værste jeg vet er folk som driver å begrunner fordommene sine pga. tidligere relasjoner som har absolutt nada å gjøre med situasjonen som den foreligger nå.

 

Det er derfor jeg forteller samtlige her at, det å tenke som han thomas, nei, det er bare trist!

Trådstartar opplever ein forandring på kjæresten sin etter ho var på ein jobbtur. Oppførselen hennas mtp mobiltelefonen gjer at han føler seg ukomfortabel og mistenkelig. Denne blir forsterka og utvikla til sjalusi når ho nektar å sei kven det er, når han spør ho.

 

Mange forlag fra denne tråden har vert at TS bør setta seg ned og forklara kva denne oppførselen får han til å føle seg, og ber om eit svar på enten kven det er, eller kvifor ho er slik. Men du meiner at om han føler det er fare på ferde, å venta til at dama er utro, kontra å sette seg ned å prate sammen slik som foreslått?

Lenke til kommentar

Det kan være flere grunner til en slik oppførsel. Trenger ikke automatisk bety at hun er utro, det er alt jeg sier.

 

Selvfølgelig skal man sette seg ned og slå av en prat om det hele, i stedet for å sniktitte på facebrook profilen til sin bedre motpart. *host*

 

Det var ikke det vi diskuterte heller. Hvis hun åpenbart er i uro, og heller ikke ønsker å snakke om det hvis hun konfronteres, kan du gi henne litt albuerom. Hvordan forventer du å være i ett ekte forhold hvis du bare skal gi opp i motbakke?

Lenke til kommentar
Det kan være flere grunner til en slik oppførsel. Trenger ikke automatisk bety at hun er utro, det er alt jeg sier.

Det er eg enig med deg i, men det er åpenbart at hun har noe å skjule og det har begynt nå nylig. Når dette bekymrer trådstarter og hun ikke er villig til å prate om det så er det nesten likegyldig om det er utroskap eller ikke, forholdet har liten fremtid når det er slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan nærmest garantere at hvis hun ikke avkrefter det med noen form for "bevis" (i form av at hun f.eks. viser deg meldinger) er det en grunn til det..

 

Såklart er det kjipt å bli anklaget for utroskap, men om man er uskyldig vil man jo uansett si ifra om det. Ingen som er uskyldig går fra noen uten å ærklære uskylden. Og hvis hun er ei oppegående jente som ikke har vært utro skjønner hun hvorfor du begynte å lure. Hvis hun blir sint er det nok mest fordi det er lettere å bli sint og stikke når man blir "tatt" enn å innrømme noe og bli dumpa.

 

Kjenner meg igjen i beskrivelsen, når jeg selv har noe å skjule.

Lenke til kommentar
Fatter i grunn ikke problemet. Om hun bryr seg om å ha et bra forhold så trenger hun absolutt ikke å vise han de private meldingene hun får fra andre, men f.eks vise i innboksen at det ikke ligger 1000 meldinger fra samme gutt liksom.

Du tror virkelig en som er utro, eller flørter vilt, vil samle på 'bevisene' og ikke slette de fortløpende? Nå har jeg aldri vært utro, men hadde jeg hatt kommunikasjon som jeg ikke ville blitt 'tatt' på, så hadde nok jeg fjernet dette.

Lenke til kommentar

Hva skal jeg gjøre :o?

Det du ikke skal gjøre er å spørre om det her. Det blir bare en flertallsavstemning, og her henger for mange gutter som er såra og vonbrotne.

 

Men når du allikevel gjør det: Det du skal gjøre er å snakke med henne. Bare slik finner dette sin løsning. Glem fysisk makt og keyloggere og annet snusk. Det fungerer jo mot hensikten, som er å kunne ha tillit til hverandre. Kan dere ikke stole på hverandre så er det bedre å gjøre det slutt først som sist.

 

Hvordan du tar det opp er ikke så godt å si for oss som ikke kjenner damen og hennes natur og psyke. Jeg ville* sagt at dette spiste meg opp av bekymring, og at jeg ikke kunne fortsette uten visshet. Men det i seg selv er jo et ultimatum, og det kan hende at hun da sier takk og farvel, uten å ha vært eller planlagt å være utro. Det betyr jo at du ikke har tillit til henne.

 

* Egentlig vet jeg ikke om jeg ville. Jeg synes ikke utroskap er verdens ende, og hvis forholdet (og sexen) ellers var på stell ville jeg nok ønsket mer enn en mistanke før jeg risikerte forholdet. Om dere ikke har sex og du mistenker at hun gir den til noen annen så er det selvsagt litt verre.

 

BTW: Tenk om - som en foreslo tidligere i tråden - hun planlegger en stor og gledelig overraskelse til deg, mens du planlegger å slå opp fordi gutta boys her sier det...

 

Geir :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Vil ikke påstå at jeg er hverken bitter eller vonbråten, har hatt samme kjæreste i 11 år nå. Uansett, livet er for kort til å gå rundt å ha det kjipt så om hun ikke vil ha et bra forhold (noe som er tydelig på oppførselen ifølge TS) så tar man praten, sannsynligvis avslutter man og ser etter noen andre. Mange fisk i havet, osv.

Lenke til kommentar

Hvis endringen i hennes beskyttelse ovenfor mobilen skjedde etter noe spesielt/på et spesielt tidspunkt, og hun ikke har vært slik før, så er det noe. Hva dette noe er vet verken vi andre her på forumet eller TS (slik TS forklarer det).

 

Foreslår at du snakker med henne, TS.

 

-

Et lite sidespor: en kjæreste ha tilgang til Facebook og mobilen til den andre til enhver tid? Policy hos meg er at mine kontoer på diverse ting og min mobil, det er mitt. Jeg vokter ikke mobilen som en hauk, men jeg blir ikke akkurat glad hvis andre går inn for å lese meldingene mine uten lov. Det samme gjelder motsatt. Jeg leser ikke andres meldinger med mindre det er noe de vil vise meg. Det er deres, og jeg har ikke egentlig noe å gjøre med deres ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...