Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Blir jenter/kvinner stadig mer kravstore og bortskjemte?


Hvor enig/uenig er du i dette?  

200 stemmer

  1. 1. Blir jenter/kvinner stadig mer kravstore og bortskjemte?

    • Jeg mener NEI! Tvert imot er MENN blitt kravstore latsabber.
      7
    • Jeg mener NEI. Dette er kjønnsdiskriminerende.
      3
    • Jeg mener NEI.
      14
    • Jeg mener NJA. Det står på begge parter.
      39
    • Jeg mener JA.
      49
    • Jeg mener JA! De sutrer og syter for den minste ting. Og forventer at alt de peker på skal ordnes på sekundet.
      70
    • Bryr meg ikke/vet ikke.
      18


Anbefalte innlegg

Er kvinner blitt mer kravstore og bortskjemte, eller er det mennene som har blitt tøfler?

Jeg mener mannen selv har ansvar for hva som kjæresten kan kreve av han, det er virkelig ikke verre enn å si nei når man syntes grensen er nådd.

Det er litt som å være forelder, barna tester grenser hele tiden, og gir man barnet sitt alt det peker på, blir det en bortkjemt liten drittunge.

 

Enig. Menn bør bli flinkere til å stoppe opp litt og spørre seg selv "er dette noe jeg vil gjøre?" og hvis ikke, så si nei, og si sannheten om hvordan du faktisk føler deg, så gjør du noe du faktisk VIL gjøre i stedet. Det er kun deg selv du har full kontroll over og kan gjøre noe med, alle andre er bare variabler utenfor din kontroll (uansett om du tror du kan ha kontroll noen ganger, men det er bare tull).

 

Ikke vær en tøffel, vær en tøffing! :)

Endret av Nator
  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Et veldig godt eksempel på kvinners kravstorhet er at menns menn rangerer halvparten av kvinnene som over gjennsonnittlig pene og halvparten av kvinnene som under gjennomsnittlig pene, noe som egentlig er helt selvsagt, rangerer kvinner utrolig nok de fleste menn som under gjennomsnittlig pene:

 

http://www.feministcritics.org/blog/2012/05/29/what-is-feminine-hypergamy-noh/

 

Her kårer de årets entitlement princess fordi de er så drittlei av kvinner som mener de "fortjener" alt mellom himmel og jord:

 

http://www.antifeministtech.info/2012/04/march-2012-entitlement-princess-of-the-month/

 

Fordi menns standard for hvem de har sex med er så mye lavere enn standarden for hvem de er villige til å inngå et forhold med har vår tid med mye tilfeldig sex ført til at kvinner har vent seg til en standard på menn via tilfeldig sex og menn som viser seksuell interesse som langt overgår standarden på det de kan forvente seg av en mann i et forhold. Heiet på av Oprah og bøker som eat pray love lider mange kvinner i dag av latterlig overdrevne forventinger til hva de kan få i et forhold:

 

http://www.freedomtwentyfive.com/2011/04/ask-an-asshole-round-1/

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Er kvinner blitt mer kravstore og bortskjemte, eller er det mennene som har blitt tøfler?

Jeg mener mannen selv har ansvar for hva som kjæresten kan kreve av han, det er virkelig ikke verre enn å si nei når man syntes grensen er nådd.

Det er litt som å være forelder, barna tester grenser hele tiden, og gir man barnet sitt alt det peker på, blir det en bortkjemt liten drittunge.

 

:thumbup:

Dette går dog begge veier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Feminister - VI VIL VI HA LIKE RETTIGHETER!

 

 

 

Men bare hvor det lønner seg for oss ph34r.gif

 

 

 

Feminist

Implied - One who wishes to be more feminine, and wishes to protect feminine ideas and custom.

Actual - One who wishes to be more masculine, and destroy differences between the sexes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Grunnen til at det er såpass mange som har stemt klart JA er at denne delen av forumet domineres av mindre selvsikre gutter i alderen 14-19. Svaret på spørsmålet ditt er jo faktisk Ja, men på en helt annen måte enn du beskriver.

 

Grunnen til at kvinner oppfattes som mer kravstore er fordi vi menn er svake nok til å ikke sette en grense for deres grav (igjen grunnet disse mindre selvsikre guttene). Det er blitt et mer "femi" samfunn i den form at gutter (eller "menn") skal vise mer følelser, være mer sympatiske og generelt sett, være mer lik jenter. Dette fører til at det blir en ubalanse (slik jeg ser det hvertfall) da før i tiden var det mannen som satte grenser for den oppførselen du beskriver.

 

Siden menn nå om dagen (da igjen, mindre selvsikre gutter. De får nå lov til å kalle seg menn siden en større del av samfunnet oppfører seg som dem) bryr seg mer om hår-produkter hvordan de ser ut og om merkeklærne deres holder opp til "standarden" er det ikke rart du føler kvinner "krever" mer. Det blir ikke lenger satt krav fra mannen om annet enn at kvinner skal se bra ut, og for at de skal se bra ut så "krever" de mer (no offense kvinner, jeg syntes dere er vakrest naturlig, jeg bare konstaterer det samfunnet beskriver som et faktum) av oss.

 

Kanskje litt rotete forklart, derfor skal jeg servere en TL;DR:

 

Kvinner er blitt mer kravstore PGA menn stiller færre krav (og derfor "straffes" ikke slik oppførsel).

Lenke til kommentar

Grunnen til at det er såpass mange som har stemt klart JA er at denne delen av forumet domineres av mindre selvsikre gutter i alderen 14-19. Svaret på spørsmålet ditt er jo faktisk Ja, men på en helt annen måte enn du beskriver.

 

Grunnen til at kvinner oppfattes som mer kravstore er fordi vi menn er svake nok til å ikke sette en grense for deres grav (igjen grunnet disse mindre selvsikre guttene). Det er blitt et mer "femi" samfunn i den form at gutter (eller "menn") skal vise mer følelser, være mer sympatiske og generelt sett, være mer lik jenter. Dette fører til at det blir en ubalanse (slik jeg ser det hvertfall) da før i tiden var det mannen som satte grenser for den oppførselen du beskriver.

 

Siden menn nå om dagen (da igjen, mindre selvsikre gutter. De får nå lov til å kalle seg menn siden en større del av samfunnet oppfører seg som dem) bryr seg mer om hår-produkter hvordan de ser ut og om merkeklærne deres holder opp til "standarden" er det ikke rart du føler kvinner "krever" mer. Det blir ikke lenger satt krav fra mannen om annet enn at kvinner skal se bra ut, og for at de skal se bra ut så "krever" de mer (no offense kvinner, jeg syntes dere er vakrest naturlig, jeg bare konstaterer det samfunnet beskriver som et faktum) av oss.

 

Kanskje litt rotete forklart, derfor skal jeg servere en TL;DR:

 

Kvinner er blitt mer kravstore PGA menn stiller færre krav (og derfor "straffes" ikke slik oppførsel).

Tullprat. Alle veit at jenter er bortskjemte fordi dei druknar i gutar. Og at samtlege på ja-sida her er konkurransemessig dårlegare stilt enn alfahannane som dominera marknaden. Dess fleire alfahannar som knekkjer jenter psykisk, dess mindre jenter blir det på marknaden. Også sidan fleire jenter enn gutar har ein tendens til å bli aseksuelle, og så altfor mange homofile menn finn vegen ut av skåpet så altfor seint.

Lenke til kommentar

Tullprat. Alle veit at jenter er bortskjemte fordi dei druknar i gutar. Og at samtlege på ja-sida her er konkurransemessig dårlegare stilt enn alfahannane som dominera marknaden. Dess fleire alfahannar som knekkjer jenter psykisk, dess mindre jenter blir det på marknaden. Også sidan fleire jenter enn gutar har ein tendens til å bli aseksuelle, og så altfor mange homofile menn finn vegen ut av skåpet så altfor seint.

 

Så du sier deg enig i det jeg sier altså. Flott det :-) Det er gutter sin feil.

Lenke til kommentar

Så du sier deg enig i det jeg sier altså. Flott det :-) Det er gutter sin feil.

At det er taparmenn sin feil at dei korkje kjenner trong for å byte kjønn, eller hamna som ein flekk på lakenet? Eller alfamenn sin feil når dei herjar på som dei vil?

 

Du kan ikkje ta alle gutar i same kategorien. Sjølv om dei gjer det på kg.

Lenke til kommentar

kg? Jeg kan fint ta alle gutter i samme kategorien jeg, for jeg ser Alfamenn gjøre samme feil som Betamenn. De jobber for å tilfredsstille seg selv, ikke kvinnen, som igjen fører til at kvinner blir mer kravstore. Når dette skjer prøver de å innfri feil krav, som igjen fører til at kvinner blir mer kravstore.

Lenke til kommentar

kg? Jeg kan fint ta alle gutter i samme kategorien jeg, for jeg ser Alfamenn gjøre samme feil som Betamenn. De jobber for å tilfredsstille seg selv, ikke kvinnen, som igjen fører til at kvinner blir mer kravstore. Når dette skjer prøver de å innfri feil krav, som igjen fører til at kvinner blir mer kravstore.

Kva for eit kjønn tilhøyrer eg då, som faktisk kunne tenkt meg å tilfredsstilt både kvinna og meg sjølv?

Lenke til kommentar

 

 

Hvis en mann ønsker å tilfredsstille en kvinne, tilfredsstiller han seg selv også i og med det var hans ønske å tilfredsstille henne. Get it?

På samme måte som at alle som gjør noe "godt for verden" eller andre, innerst inne gjør det for seg selv. De gjør det for å føle seg selv bra. Få/ingen som hadde vært snille mot andre hvis de fikk en dårlig følelse av det.

Så, ja. Enig i det du sier.

Lenke til kommentar

Du skjønner virkelig ikke hva jeg mener, så da fikk du et "...".

 

Hvis en mann ønsker å tilfredsstille en kvinne, tilfredsstiller han seg selv også i og med det var hans ønske å tilfredsstille henne. Get it?

Det går berre så lenge mannen blir tilfredsstilt fyrst. Eller kvinna også har eitt ynskje om å tilfredsstille mannen. Godkjensle av å få eige ynskje innfridd er ikkje det same som å bli seksuelt tilfredsstilt.
Lenke til kommentar

Det går berre så lenge mannen blir tilfredsstilt fyrst. Eller kvinna også har eitt ynskje om å tilfredsstille mannen. Godkjensle av å få eige ynskje innfridd er ikkje det same som å bli seksuelt tilfredsstilt.

Men hvorfor må mannen bli tilfredsstilt først? Hvis mitt ønske er å tilfredsstille en dame så blir jeg tilfredsstilt av at hun blir det. Vi blir jo også som regel tilfredsstilt så lenge vi jokker lenge nok, med mindre vi har en sær fetish. Det er overhodet ikke alle damer som synes det er nok til at de blir det samme. Jeg tviler også på at de alfahannene som har fått seg napp for kvelden tenker bare på seg selv når de først ender opp i senga og jentene som blir med dem hjem vet hva som skjer når de er ferdig.

 

Er enig med Nittutt i at det er vi som har blitt for slappe, gitt slipp på vår natur pågrunn av samfunnet og dermed blir jentene automatisk mer kravstore. De få mennene som har skjønt det eller aldri gitt slipp på sin natur vil jeg kalle alfahanner, de som får damene, de som setter krav og vet hva de vil ha når de vil ha det.

 

EDIT: Litt fort i svingene!

Endret av Saykin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men hvorfor må mannen bli tilfredsstilt først? Hvis mitt ønske er å tilfredsstille en dame så blir jeg tilfredsstilt av at hun blir det. Vi blir jo også som regel tilfredsstilt så lenge vi jokker lenge nok, med mindre vi har en sær fetish. Det er overhodet ikke alle damer som synes det er nok til at de blir det samme. Jeg tviler også på at de alfahannene som har fått seg napp for kvelden tenker bare på seg selv når de først ender opp i senga og jentene som blir med dem hjem vet hva som skjer når de er ferdig.

 

Er enig med Nittutt i at det er vi som har blitt for slappe, gitt slipp på vår natur pågrunn av samfunnet og dermed blir jentene automatisk mer kravstore. De få mennene som har skjønt det eller aldri gitt slipp på sin natur vil jeg kalle alfahanner, de som får damene, de som setter krav og vet hva de vil ha når de vil ha det.

 

EDIT: Litt fort i svingene!

Nå har ikkje eg sagt at mannen må tilfredsstillast fyrst. Eg seier berre at både menn og kvinner bør få tilfredsstilling.

Lenke til kommentar

Når det er sagt så synes jeg det virker som om dere menn vill at kvinner skal kreve ting av seg. Dere setter ikke pris på jenter som dere ikke må investere tid (og kanskje penger) i. Tenk om en passe attraktiv jente bare hadde kastet seg over dere og gitt dere alt dere ønsket og ba om og så ønsket å være kjæreste med dere? Hadde det vært turn on? Mange av dere vil nok si ja, men i virkeligheten trekkes folk mot det som det er vanskelig å få, og blir skeptiske når ting kommer for lett. (Blir ikke dere skeptiske når folk kommer og tilbyr dere ting gratis?) Det er nok derfor lite kravstore jenter med økonomi til å kjøpe det hun vil selv, og har nok venner og aktiviteter i livet sitt til ikke å legge beslag på for mye av tiden til gutten, er single! Jeg må lære meg å kreve mer! :p

 

Når det gjelder om jenter er mer kravstore enn før (i forhold til ting og penger) så tror jeg at det er motsatt. Jenter var mer kravstore før i tiden når det ikke var vanlig at jenter tjente egne penger/ tjene like mye som mannen. Når det gjelder status og utseende så tror jeg at kravene til både kvinner og menn har økt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...