Gå til innhold

WoW Level 23 - Hva nå?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Startet å spille WoW for to dager siden, kun fordi jeg tenkte jeg måtte prøve det etter å ha hørt historier om de 11 millioner menneskene som går av hektene for å spille det mest mulig.

 

Har blitt level 23 og fullført alle questene i Azure (Exodar) og Bloodmyst, ergo ingen flere å ta nå.

 

Så lurer jeg på hva som skjer nå?

 

Hva kan WoW by på nå?

 

Hvis PvP og Dungeons er det eneste man kan gjøre videre nå for å bli level 85, så kan jeg ærlig talt ikke skjønne hva som er så gøy. Ensidige quests var kjedelig nok, men ensidige dungeons virker jo bare enda verre. Har veldig lyst til å gi spillet en sjanse, men må nesten vite hva jeg kan gjøre i så fall :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du tenker i de baner er absolutt alle spill ensidig. Slossespill er slossing repetisjon på repetisjon, skytespill er skyting om og om igjen, RPG-spill er endeløse grindfests, platformers er løping og hopping.

 

Sånn sett er egentlig WoW relativt.. variert. Men nei, syntes du det er kjedelig nå kommer du nok tvilsomt til å finne det gøyere oppimot 85.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det neste blir level 24 :)

 

Hehe er lvl 30 nå, som jeg skrev i går.

 

Men kan noen forklare litt om pvp?

 

Hvis man taper, mister man noen items da?

 

Og hvis man vinner, hva skjer? Får man xp? items? penger?

 

Og folk som har feks 4 kontoer i lvl 85. Hva er det de gjør? Sitter dem bare i 2000 timer og slakter minions? Ser ikke moroa med det.

 

Greit nok at mange spill er like, men seriøst, å slakte 15000 minions er jo ganske hjernedødt.

 

Ta league of legends, totalt varierte matches med et langt høyere spenningsnivå fordi det er så mye vanskeligere. Har lissom død 4 ganger eller noe fra lvl 1-30 i wow. Er altfor enkelt på en måte, uten at jeg mener å være kjepphøy.

 

Jeg sier ingenting av dette for å klage, kun spør fordi jeg har så lyst til å oppleve spillet som det kanskje er ment til å oppleves.

Endret av Gjestemannen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

PvP finnes vel mer eller mindre i tre former: World PvP, battlegrounds og arena. World-PvP er vel mer eller mindre selvforklarende og er når man støter på spillere av motsatt faction når man er ute på tur. Battlegrounds og arena er mer competitive og handler om å gjøre det best mulig, oppnå høyest rating og derav få nok conquest points til gear. Kan forsåvidt sammenlignes med at jo flinkere du er til å drepe folk i LoL, jo mer gear får du råd til. Det er ingen straff for å dø annet enn at du mister rating og får mindre conquest points i belønning.

 

De aller aller ferreste har så mange kontoer som du sier. Og det er masse å gjøre på i WoW annet enn grinding mot mobs. Den snevre delen av spillet du snakker om kan sammenlignes med å ta motspillerne fra LoL og deretter spørre hvor kjedelig det ikke hadde blitt å farme minions i skogen gjennom hele runden til man ble sterk nok til å ta tårn og til sist nexus.

 

Folk på 85 spiller arena, gjør rated battlegrounds, levler professions, prøver å få top notch gear, samler mounts og vanity items, samt gjør raids og lignende samarbeidsprosjekter.

 

Edit: Er en viss forskjell mellom vanlig battlegrounds og rated BGs. Rated BGs kan sammenlignes med arena der det er competitive og handler om å gjøre det best mulig for mest mulig rating, og derav points og spesielt gear kun for høy-ratede spillere.

 

Vanlige battlegrounds er mer casual spilling der man ikke får rating, men heller spiller for moroas skyld og får f.eks experience, samt honor og små mengder conquest points.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Hehe er lvl 30 nå, som jeg skrev i går.

 

Men kan noen forklare litt om pvp?

 

Hvis man taper, mister man noen items da?

 

Og hvis man vinner, hva skjer? Får man xp? items? penger?

 

Og folk som har feks 4 kontoer i lvl 85. Hva er det de gjør? Sitter dem bare i 2000 timer og slakter minions? Ser ikke moroa med det.

 

Greit nok at mange spill er like, men seriøst, å slakte 15000 minions er jo ganske hjernedødt.

 

Du ser sikkert på det som en hjernedød oppgave, mens andre synes det er artig. Kanskje ut ifra klassen de har valgt eller at de feks spiller med noen andre kompiser. Som gjør den hjernedøde oppgaven litt mer underholdende.

 

Folk som er lvl 85 jobber vel mye for å forbedre utstyret sitt, om det tar timer så er det vel timer folk er villig til å bruke for å forbedre character. Hvis du ikke ser meningen med det så kan det bli en lang vei ifra lvl 1 til 85.

 

Om du føler at WoW allerede er kjedelig så kan du evt prøve en annen klasse.

Men, det virker ikke som WoW er noe for deg for å være ærlig.

Lenke til kommentar

Hvis du har så lite fantasi at du ikke klarer å finne på noe å gjøre i wow så er ikke dette spillet for deg.

 

Wow leverer et rammeverk hvor du strengt tatt står helt fritt til å gjøre hva du vil, du må ikke gjøre ditt og du må ikke gjøre datt.

Du kan spille 3 år som level 1 eller rushe til 85 for å spille endgame. Valget er ditt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Okei. Da skal jeg hvertfall prøve alt som er nevnt her, for jeg har ikke prøvd:

 

PvP i noen form

Raids (er ikke helt inneforstått med hva dette er enda, dungeons?)

Battlegrounds og sikkert en del mer

 

Hvor finner jeg dette og hva må jeg gjøre for å være med?

PvP og Battlegrounds går vel under det samme.

PvPen skjer i en battleground. Snakk med en vakt i en av storbyene, så guider han deg til hvem du må snakke med.

 

Det er dungeons som er tilpasset 5 stk, så er det de som er tillpasset flere 10-20, det er vel de som går under raid dungeons.

 

Er forøvrig enig med det vidarkri sider. Om vi må si hva du bør gjøre hele veien så er kanskje ikke spillet noe for deg.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Det er ikke det at dere trenger å si hva jeg må gjøre, jeg ønsker bare å bli ops på hva man KAN gjøre :)

 

Får prøve meg på battlegrounds :)

 

Men noe annet som sugde ASS, er at jeg er i nyeste realm, saurfang. Og der er det så sinnsvakt få som har begynt å spille dungeons og slikt. Totalt noobs hele gjengen, men dette visste jo ikke jeg når jeg lagde kontoen lissom.

 

Og gidder ikke gå til en annen realm for å lage ny char som jeg må levle på nytt lissom. Men blir sikkert bedre i saurfang etterhvert :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...