Gå til innhold

Nå endres Facebook for alltid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Bare sunt å lese litt annet enn kun IT en gang iblandt, det er det nok mange som er enig i :)

Nei, vil ikke. ;)

Enkelte av oss kjemper for å beholde et usosialt liv!

Men akkurat denne skaen er vel IT, så ja jeg føler hw.no er en side som kan skrive om dette.

Denne (og lignende artikler) passer greit på tek.no, men ikke på hw.no synes nå jeg.

Lenke til kommentar

Jeg digger mer eller mindre samtlige av de nye oppdateringene til FB. Degsignet har blitt veldig bra. Utrolig innovativt faktisk. Totalt uventet av FB.

 

 

Verste med denne updaten er vel egentlig all den tilleggsinformasjonen Facebook vil ha tak i. Fødsel (med hvem, og når), Sykdom, Benbrudd, Når fikk du sertifikatet, hvilket sertifikat har du, har du kjæledyr, etc.

 

Poenget med å inndra disse opplysningene er jo selvfølgelig for å skreddersy reklamen enda mere mot brukerene, og viderefomidle opplysningene til reklamebyrå slik at de kan tilrettelegge reklame enda mere.

 

Og den vanlige mann i gata (spesielt kvinnen, egentlig) vil vel gladelig oppgi disse opplysningene. Blir en fornøyelse og se hvor mange som har overkommet kreft. :roll:

Du får det til å virke som om skreddersydd reklame er en dum ting... ???

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Spørs helt hvordan den brukes, hvordan opplysningene innhentes, og det etiske med det hele. Jeg kan se at det kan misbrukes i alle fall.

 

Kan forøvrig legge til at jeg er kritisk til at folk legger ut personlig sykdomshistorie. Det får nå være grenser på hva man skal dele.

Endret av RastaXP
Lenke til kommentar

Verste med denne updaten er vel egentlig all den tilleggsinformasjonen Facebook vil ha tak i. Fødsel (med hvem, og når), Sykdom, Benbrudd, Når fikk du sertifikatet, hvilket sertifikat har du, har du kjæledyr, etc.

 

Poenget med å inndra disse opplysningene er jo selvfølgelig for å skreddersy reklamen enda mere mot brukerene, og viderefomidle opplysningene til reklamebyrå slik at de kan tilrettelegge reklame enda mere.

 

Og den vanlige mann i gata (spesielt kvinnen, egentlig) vil vel gladelig oppgi disse opplysningene. Blir en fornøyelse og se hvor mange som har overkommet kreft. :roll:

Du får det til å virke som om skreddersydd reklame er en dum ting... ???

 

 

Hadde bare skreddersydd reklame vært eneste baksiden av denne medaljen.

Lenke til kommentar

Selv om FaceBook har lite med hardware å gjøre, registrerer jeg at at både HW og feks DinSide/data prioriterer FaceBook-nyheter. For de som er på FaceBook antar jeg denne informasjonen er overflødig på HW. For meg, som mener FaceBook er for fjortiser, anses i alle fall denne informasjonen som svært unødvendig, og skulle helst sett at det ble mindre av den.

Lenke til kommentar

Siden jeg ikke bruker og aldri vil bruke Facebook så er slike "nyheter" like interessant som sport for folk som hater slikt.

 

Da er det vel verken behov for å lese saker som omhandler Facebook eller kaste vekk andre sin tid med å legge igjen meningsløse kommentarer på slike saker.

Helt riktig at det er noen "poenger" her. Nemlig å henge dette som en nyhet på førstesiden på hardware.no. Facebook er kun et kommersielt produkt som tjener penger og misbruke tiden til svært mange mennesker.

Haha. Forsiden til Hardware.no ville vert nokså tom om de ikke kunne omtalt kommersielle produkter ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...