Gå til innhold

Samletest: Høstens nye nettbrett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min siste telefon var Samsung Galaxy S. Min nåværende telefon er en Galaxy S II. På nettbrettfronten har jeg iPad2 - fordi jeg vant den. Jeg har prøvd både Galaxy Tab 10.1, eee transformer og xoom. Jeg må si jeg liker iPad2 best i forhold til fysisk design og ikke minst SmartCover.

iPad2's SmartCover er så genialt at jeg kan ikke skryte nok av det! Nå mangler det bare at jeg kan gjøre inn Android på iPaden, så blir alt konge! ;)

Til de som nevner manglende 3g som problem, så har vel mange som går for WIFI-ONLY versjoner en smart telefon som kan settes opp som aksesspunkt og som eliminerer behovet for 3g på pad'en.

Lenke til kommentar

Min siste telefon var Samsung Galaxy S. Min nåværende telefon er en Galaxy S II. På nettbrettfronten har jeg iPad2 - fordi jeg vant den. Jeg har prøvd både Galaxy Tab 10.1, eee transformer og xoom. Jeg må si jeg liker iPad2 best i forhold til fysisk design og ikke minst SmartCover.

iPad2's SmartCover er så genialt at jeg kan ikke skryte nok av det! Nå mangler det bare at jeg kan gjøre inn Android på iPaden, så blir alt konge! ;)

Til de som nevner manglende 3g som problem, så har vel mange som går for WIFI-ONLY versjoner en smart telefon som kan settes opp som aksesspunkt og som eliminerer behovet for 3g på pad'en.

 

Du vet at det finnes "smartcover" for Samsung Galaxy Tab 10.1 også? Er nok ikke Samsung som har laget dette, men ligger ute på Ebay, blant deres Top-sellers. Så er ikke noe tulleprodukt akkurat :)

Lenke til kommentar

iPad mangler ikke 3G med mindre man velger det. Om du vant den er du et untak og universets lover gjelder ikke for deg.

 

Smartcoveret er en kul sak, men litt oppskrytt syntes jeg.

 

Tror ikke smart coverne til Tab-en er like fancy men.

 

Byttet ut en Galaxy Tab 7" mot iPad2 i våres, og vurderer bytte ut iPad2 med Galaxy Tab 10.1 nå.

 

Morro at det dukker opp flere og flere nettbrett, det er altid gøy med med noe nytt :)

Lenke til kommentar

Vurderer selv å skaffe meg en Samsung Galaxy Tab, men er et par ting jeg lurer på. Lurer først og fremst på det som for meg virker som et veldig styr for å få lagt over filer og filmer. Må man virkelig kjøpe en USB dings for å få lagt over filer fra PC?

Og er det mulig å få koblet til tableten direkte til en tv, eller må man også her kjøpe en HDMI adapter?

 

Og hva koster isåfall en slik USB-dings og HDMI adapter?

Prøvd å søke meg gjennom forumet, men blir ikke helt klok på det.

På forhånd takk

Lenke til kommentar

Alle som kjøper tablets nå for å se video vil bli skuffet. Ingen av de som er på markedet nå tilbyr tilfredsstillende avspilling av H.264 high-profile. Mange synes kanskje at slike HD-formater er overkill for skjermer med så lav oppløsning, men stadig mer innhold på nett tilbys bare i slikt HD-format som i beste fall kan spilles i slow-motion. Det er annonsert brett som vil klare dette, men de kommer ikke i butikkene før mot slutten av året. Dette er brett basert på TexasInstruments OMAP4-plattform og Nvidia's Tegra3. Nvidia's Tegra2-brikke som nå sitter i mange android-brett ble annonsert å skulle være i stand til å håndtere HD-video, men ble en gedigen skuffelse i praksis.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...