Gå til innhold

[Løst] Valg av HD6990


natrex

Anbefalte innlegg

Jeg har følgende maskin oppsett:

1. OCZ VERTEX 3 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC

3. INTEL CORE I7 2600K 3.40GHZ 8MB S-1155

4. CORSAIR H80 HYDRO CPU COOLER S-775/1155/1156/1366/AM2+/AM3

5. CORSAIR AX 1200W PROFESSIONAL SERIES MODULAR PSU

6. CORSAIR 16GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9 (4X4GB)

7. ASUS MAXIMUS IV EXTREME B3 P67 S-1155 E-ATX

 

Så lurer jeg på hvilken HD6990 kort jeg skal velge, om Asus sitt passer best siden jeg har Asus sitt hovedkort eller om det er ett fett.

 

Finnes jo HD 6990: HIS, XFX, Shappire, Gigabyte, Asus, powercolor så lure bare på om det er no forskjell og jeg vil ha det beste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er litt kjipt å kjøpe dyrt skjermkort rett før det kommer noe nytt og mye bedre.

 

Radeon 7800-serien lanseres i 4. kvartal. Kilde.

 

Foreløbige specs

Forklaring på hva XDR2 minne er

 

To stk 7870 i Crossfire blir sikkert rundt 20% kraftigere og mindre støyende enn ett 6990. Den ennå kraftigere 7900-serien kommer i 1. kvartal, men det blir kanskje litt vel lenge å vente? To stk 7970 i Crossfire regner jeg med blir ca 60% kraftigere enn ett 6990.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er litt kjipt å kjøpe dyrt skjermkort rett før det kommer noe nytt og mye bedre.

 

Radeon 7800-serien lanseres i 4. kvartal. Kilde.

 

Foreløbige specs

Forklaring på hva XDR2 minne er

 

To stk 7870 i Crossfire blir sikkert rundt 20% kraftigere og mindre støyende enn ett 6990. Den ennå kraftigere 7900-serien kommer i 1. kvartal, men det blir kanskje litt vel lenge å vente? To stk 7970 i Crossfire regner jeg med blir ca 60% kraftigere enn ett 6990.

 

er nok vell utålmodig til slikt og kan no alltids selge en HD6990 for en grei pris videre når den tiden kommer med en vakker 7970 eller noe

Lenke til kommentar

Det er litt kjipt å kjøpe dyrt skjermkort rett før det kommer noe nytt og mye bedre.

 

Radeon 7800-serien lanseres i 4. kvartal. Kilde.

 

Foreløbige specs

Forklaring på hva XDR2 minne er

 

To stk 7870 i Crossfire blir sikkert rundt 20% kraftigere og mindre støyende enn ett 6990. Den ennå kraftigere 7900-serien kommer i 1. kvartal, men det blir kanskje litt vel lenge å vente? To stk 7970 i Crossfire regner jeg med blir ca 60% kraftigere enn ett 6990.

 

er nok vell utålmodig til slikt og kan no alltids selge en HD6990 for en grei pris videre når den tiden kommer med en vakker 7970 eller noe

Valg av merke er irrelevant siden det er snakk om et klistremerke i forskjell.

 

Hvis HD 6990 blir såpass gruset av 7970 kan du regne med å selge det videre for under 2000 kr, jeg vet ikke om du syns det høres bra ut, men for meg er det en enorm sum for litt ekstra moro over et 6970 eller GTX 570.

Lenke til kommentar

Det er litt kjipt å kjøpe dyrt skjermkort rett før det kommer noe nytt og mye bedre.

 

Radeon 7800-serien lanseres i 4. kvartal. Kilde.

 

Foreløbige specs

Forklaring på hva XDR2 minne er

 

To stk 7870 i Crossfire blir sikkert rundt 20% kraftigere og mindre støyende enn ett 6990. Den ennå kraftigere 7900-serien kommer i 1. kvartal, men det blir kanskje litt vel lenge å vente? To stk 7970 i Crossfire regner jeg med blir ca 60% kraftigere enn ett 6990.

 

er nok vell utålmodig til slikt og kan no alltids selge en HD6990 for en grei pris videre når den tiden kommer med en vakker 7970 eller noe

Valg av merke er irrelevant siden det er snakk om et klistremerke i forskjell.

 

Hvis HD 6990 blir såpass gruset av 7970 kan du regne med å selge det videre for under 2000 kr, jeg vet ikke om du syns det høres bra ut, men for meg er det en enorm sum for litt ekstra moro over et 6970 eller GTX 570.

 

er det ikke bedre og få ting som er med i asus skjermkorte de små programmene, slikt jeg kan overklokke bedre ut i fra hovedkorte har det samme: Voltage Tweak Technology, ASUS SmartDoctor, ASUS Splendid Video Intelligence Technology, ASUS GamerOSD, AMD Eyefinity Technology, AMD HD3D Technology, AMD CrossFireX Technology

Lenke til kommentar

Det er vel forskjellige kjølere på noen av kortene? Og bundelen med spill, kabler og dilldall er vel også forskjellig. Kjekt om man får et spill man ellers ville kjøpt med på kjøpet og sparer de pengene.

AMD produserer alle 6990 selv. Ingen alternative design er inne i bildet her.

Det kan jo være noen kabler ekstra eller slik, men i bunn og grunn er det bare å velge det billigste kortet.

 

er det ikke bedre og få ting som er med i asus skjermkorte de små programmene, slikt jeg kan overklokke bedre ut i fra hovedkorte har det samme: Voltage Tweak Technology, ASUS SmartDoctor, ASUS Splendid Video Intelligence Technology, ASUS GamerOSD, AMD Eyefinity Technology, AMD HD3D Technology, AMD CrossFireX Technology

Overklokking av 6990 på luft er å be om bråk og problemer. Med mindre du planlegger vannkjøling hadde jeg droppet tanken på overklokking. Spenningsjustering på et kort som stock når 90C under maks load burde du bare droppe, og alt annet er ren markedsføring.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...