Gå til innhold

Førstegangs tjenesten en gang til?


Mr. Sandåker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg prøver å komme meg inn i forsvaret igjen, men det viser seg å være veldig vanskelig pga at jeg var i en vakt og sikrings avdeling i førstegangstjenesten. (Jeg vil inn i en infanteri / mekkanisert infanteri avdeling.)

 

Men det jeg lurer på vet jeg hørest idiotisk ut, og ingen jeg har spurt klarer å svare på det.

Men er det mulig å gå førstegangstjensten en gang til?

 

Meningen med dette er jo da å søke seg til en bataljon som er mer lik den tjenesten jeg ønsker å drive med senere, og da ha utdanning og erfaring fra den biten av militæret jeg ønsker å jobbe med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det gav meg jo et ganske ok svar egentlig. Regnet ikke med at det var mulig.

 

Joda, jeg har søkt på samtlige grenaderstillinger jeg har hat interesse for.

Men det er så jævla mange om beinet. Så om en som er utdannet i Panser bn, søker på geværmann i

storm esk 4 i Panser, og jeg gjør det samme, så sier det seg selv at de velger han.

 

Cv'n min er bare bra den. (Den millitære da)

Anbefaling om videre tjeneste og over forventet på noen punkter.

Sivilt så har jeg ikke studiekompetanse, men har snakket med flere yrkessoldater som ikke har det.

Lenke til kommentar

Søkte fos, hadde visst fordårlige karakterer.

Men skjønner ikke helt hvilken karrakterer de viser til da jeg ikke har noen studiekompetanse. (Noe de kun krever på 2 linjer) Hadde 4,5 i snitt ut av grunnskolen. Så da skjønner jeg liksom ikke helt hva de mener.

Men men.

 

Forsvaret har jo Vakt og sikring oppdrag i afghanistan som starter til vinteren søk deg til utenlandstjeneste med vakt og sikring, du lærer masse og vil da få ekstra bonus poeng når du søker FOS og TMBN spes TMBN da som du sier du har ikke de samme erfaringene som evt. de som har vært i P.Bn..

Lenke til kommentar

Har søkt dit, men virker som om S1 jeg levere søknaden til ikke har sendt den inn tidsnok.

Har snakket med en mann i ISAF, og han kunne ikke se at jeg var registrert, men han skulle se igjennom det.

 

Så jeg håper jo på det beste såklart.

Om jeg kommer med dit så blir jeg jo sjeleglad, mtp at Mek 3/4 er drømme jobben. Altså i TMBN da.

Lenke til kommentar

Søkte fos, hadde visst fordårlige karakterer.

Men skjønner ikke helt hvilken karrakterer de viser til da jeg ikke har noen studiekompetanse. (Noe de kun krever på 2 linjer) Hadde 4,5 i snitt ut av grunnskolen. Så da skjønner jeg liksom ikke helt hva de mener.

Men men.

 

De mener den testen du tok på sesjon. Minimum er vel at du må ha 4(eller var det 7?). Kjenner flere som ikke har kommet inn pga at de tok testen på sesjon useriøst.

Lenke til kommentar

Et lite tips er å følge med når TMBN lyser ut nye stillinger i starten av 2012. Det er ofte de lyser ut mer stabsrettede stillinger. Her vil du sannsynligvis ha bedre muligheter enn om du søker deg direkte til Mek 3/4. Og selv om en sånn type stilling kanskje ikke er det du vil ha, er det mye lettere å komme seg over til Mekinf når du først har en fot innenfor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er neppe en ulempe å prøve å gjøre noe med den saken. En romkamerat fra førstegangstjenesten fikk melding om at han snarest måtte skaffe seg lappen da han ble tilbudt grenaderstilling etter endt førstegangstjeneste. Om dette hadde noe direkte å gjøre med stillingen er jeg ikke sikker på da han endte opp et annet sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...