Gå til innhold

Corsairs nye tastatur får med seg alt


Anbefalte innlegg

Endelig så kan det se ut som vi får et skikkelig mekanisk spilltastatur på det norske markedet. Har selv importert et Leopold mekanisk tastatur med Cherry MX Red og dette er helt ypperlig til spilling.

 

Det jeg dog savner er nordisk layout, og det hadde jo gjort seg med litt baklys, noen dedikerte funksjon / media taster og til tross for at jeg svært sjeldent gidder å programmere egne makro-taster så skader det jo ikke å ha noen tilgjengelig.

 

Med 20-key rollover via USB (Corsair må ha fikset noe spesielt her?) og da sikkert full NKRO over PS/2 så virker jo dette som det ultimate spilltastaturet for oss nordmenn, spesielt om Corsair leverer noe i nærheten av sin vanlige kvalitetskontroll.

 

Cherry MX Red er i bunn og grunn identisk med Cherry MX Black bare at motstanden i tastene ligger på 45g istedenfor 60g på Black switchene. Noe som etter min mening gjør at tastaturet går fra å være kronglete og tungvindt til å skrive på, til å bli kjempebra selv om mangelen på tactile feedback kan føles merkelig for enkelte, men så er jo dette et spilltastatur og ikke noe skrivetastatur og da mener jeg Cherry MX Red er kongen av Cherry MX switcher.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SideWinder X6 er faktisk et noe unikt-tastatur på markedet da Microsoft visstnok har gått inn å "lekt seg" med USB-driveren og gjort sånn at den vanlig begrensingen på 6-key rollover ved bruk av USB-koblingen er forandret. Med de fleste andre ikke mekaniske tastatur har du bare 2-key rollover, og mekaniske tastatur som benyttes via USB har normalt 6-key rollover (dog har Razer BlackWidow bare usle 2-key rollover).

Lenke til kommentar

Blir nok å beholde mitt Roccat Arvo,et spilltastatur som tar opp liten plass på skrivepulten og gjør plass til større musmatte.

3 knapper under spacetasten har det også,noe Corsair tastaturene mangler.

Synd at ikke flere produsenter har disse tastene under space,genialt i COD fks,hvor man har granater,flashbangs og airstrikes på hver sin knapp rett under space.

Lenke til kommentar
I spill kan slikt fort gjøre utslag for opplevelsen. Du prøver å gjøre noe i spillet, men det registreres ikke fordi du presser ned en annen tast. Slike fenomener kalles «Ghosting» på spillspråket.
Sist jeg var inne i "spillspråket" refererte ghosting til å se på andres skjermer på LAN... Det henviste da til at andre viste hvor du var, som om de var et spøkelse som hang over skulderen din og så det samme som du.

 

Det er mulig jeg bytter ut G15 med et slikt K60, får se etter hvert.

Lenke til kommentar

Endelig en ordentlig god gammeldags enter tast, bare å få det i nor layout så er vi good to go.

Egentlig bra str på alle tastene, men sånn for syns skyld så burde de kansje ha dekt til litt mer rundt tastene?

Også hvorfor kan ikke K60 får håndledd støtte over hele?

Enten så får det være over hele eller ingenting, jeeeeez.

Lurer på hvordan det billigste headsettet deres også er som er nevnt i artikkelen, i like bøyla bak hode headsett.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Finnes det andre mekaniske, bakgrunnsbelyste tastatur som ikke koster en halv formue?

 

Så freshe ut disse, men jeg synes knappene så veldig høye ut. Jeg skriver vesentlig mye fortere og mer presist på lav eller halvprofiltaster så disse ser ut som rene skjære døden for min del.

Lenke til kommentar

Jeg er personlig veldig glad i mekaniske tastaturer og har alltid vært så skuffet over utvalget i norge. Moro å se at det kommer et tastatur med Cherry MX Red til norge.

 

Jeg tror nok ikke jeg kommer til å kjøpe disse, for selv syns jeg de ser fryktelig stygge ut, men de som liker utseende kommer til å bli veldig fornøyd tror jeg.

 

Selv er jeg heller ingen tilhenger av blacks, men tror kanskje reds hadde vært bedre fordi de ikke er like stive. Om jeg får prøvd et rødt å liker dem, vil jeg nok ende opp med å importere enten en Leopold eller en Ducky med reds, disse er bare ikke min smak.

Lenke til kommentar

Finnes det andre mekaniske, bakgrunnsbelyste tastatur som ikke koster en halv formue?

 

Så freshe ut disse, men jeg synes knappene så veldig høye ut. Jeg skriver vesentlig mye fortere og mer presist på lav eller halvprofiltaster så disse ser ut som rene skjære døden for min del.

Mekaniske tastatur er dyre fordi hver tast har sin egen bryter..

 

Tastene har helt normal høyde, det du ser er et synsbedrag fordi Corsair ikke har noen ramme rundt tastene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Tastene har helt normal høyde, det du ser er et synsbedrag fordi Corsair ikke har noen ramme rundt tastene.

...hvilket er praktisk når en skal blåse vekk gammel lunch og kroppsavfall.

 

Jeg er litt tvilende til om Corsair får solgt noe særlig her på bjerget dersom de stiller uten nordisk layout.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...