Gå til innhold

Kjøpe elektronikk-utstyr på Ebay


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har lyst å kjøpe dette USB-oscilloskopet på ebay:

http://www.ebay.com/itm/NEW-2-Channel-PC-Computer-Digital-mini-USB-Oscilloscope-/110667463550?pt=BI_Oscilloscopes&hash=item19c44b7b7e

 

Men jeg har ingen erfaring av å kjøpe på ebay. Det står at det er free shiping, gjelder det til Norge også isåfall? Og hvordan fungerer det med tollregler. Hva blir sluttprisen, og er det safe å kjøpe?

 

Det er sånne ting jeg gjerne hadde visst litt mere om. Håper det er noen av dere som har litt erfaring med slike ting.

 

MVH

/Jørgen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! du har funnet deg en selger med mange og gode kundeerfaringer, tror du trygt kan handle derfra.

Free shipping gjelder over hele verden, tollgrensen i norge er 200 kr.

32,95$ tilsvarer ca 184kroner. og du har litt å gå på mtp varierende valuttakurser. Du er altså under tollgrensen.

sluttprisen til deg blir altså 32,95$ ≈ 184 kroner

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar

Har bestilt alt fra en El-gitar til elektronikkkomponenter på Ebay, og det har gått utmerket bra hver eneste gang. Som nevnt, bare å passe på at selgeren har litt reputation :)

 

Siste jeg bestilte var 2m PCS-kabel og masse plugger som kom på rundt 180kr tilsammen med frakt og alt.. Nok til å lage 30 kabler..

Kom på rundt 200kr ink frakt for alt.. I Norge/elfa ol koster det i overkant av 100kr for en kabel... Slike som man kobler uC'er til..

Ellers har jeg som sagt hatt god erfaring mtp pris og service på Ebay.

 

Angående elektronikk: Det er ikke toll på elektronikk, eneste du betaler er (frakt+summen)*1.25, mao 25% MVA på frakt og vare :)

 

"Free shipping" betyr ofte bare innenfor USA.. Men det er ikke dyre fraktpriser til Norge, som regel meget overkommelig. Ofte kan du bruke kalkulatorene til Ebay tilå beregne frakt til Norge :)

Lenke til kommentar

Jørgen: Hva skal du bruke dette "oscilloskopet" til. Med den ekstremt dårlige sampleraten (8kHz) er det veldig begrenset hva du kan gjøre. Selv det billigste lydkortet i verden har mye høyere samplerate og ved å søke litt på nettet om bruk av "sound card as oscilloscope", vi du kunne få deg et mye instrument, til en mye bedre penge og lære mye.

 

space

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...