Gå til innhold

Nå saksøkes Samsung også i Storbritannia


Anbefalte innlegg

Ja det stemmer, de har tapt noen patent saker. Men Samsung har vel blitt dømt for langt mer alvorlige ting enn disse patentsøksmålene. Så egentlig burde alle mennesker avstå fra å kjøpe produktene deres.

 

Hvorfor tror du dette handler om alvorligheten av lovbrudd?

Dette handler om at verdens rikeste selskap bruker sin økonomiske makt på søksmål som svært mange oppfatter som fullstendig grunnløse. Sammenlikningene er uendelige men hadde Apple hatt samme policy i fra urtiden til nå hadde de vel hatt møsterbeskyttelse/kopibeskyttelse på alt fra hjulet til lap-topper. Ja selv geometriske former som sirkler og firkanter burde de vel ha sikret seg da, på tross av at andre hadde tatt alt dette i bruk før apple.

 

For meg synes det som om de skal sikre arven etter Jobs og vet/tror at lite innovativ vil komme etter hans avgang. En annen sak er at alt for mange reagerer negativt på det de holder på med og det tror jeg de taper stoooort på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsung har en kundebehandling som frister til gjennkjøp. At de en gang i tiden ble dømt for prissammarbeid i USA, er jeg totalt likegyldig til, men hvis du leser litt rundt, så tror jeg ikke du finner en eneste sjel som roper over seg når noen kritiserer samsung for dette. Det er kun eplefolket som på død og liv må forsvare alt det apple måtte foreta seg av usmakekigheter og skitne triks. Det siste er vel at de prøver å forsvare elendige arbeidsforhold til de som skrur ihop aplle dingsene. I stedet for å ta total avstand fra fabrikkarbeidernes levekår, så går man altså rett i forsvar og begynner å skyte fra hofta, på alle andre... Det er hele tiden alle de andre, og aldri apple...

Ingen her forsvarer arbeidernes vilkår. Det eneste vi «forsvarer» er Apples rett til å selv velge hvilke produkter de vil tillate i sine butikker. Jeg er helt enig i at forholdene til tider er forkastelige, men sannheten er også den at Apple har gjort en god del for å bedre forholdene. Mer enn andre produsenter innen samme bransje.

 

Du oppfatter sikkert dette som forsvar, men hvis man skal ta total avstand fra Foxconn og det de produserer er det langt flere firmaer enn Apple du må boikotte.

 

Hva er dette for noe off topic søl. Moderator bør vel vite bedre en å poste noe som tilhører en helt annen tråd?

Lenke til kommentar

Masse gratis reklame for Samsung, er vel ikke noe sjakktrekk fra Apple.

Apple kunne like gjerne kjørt store kampanjer, der de sier at Samsung har de beste produktene.

 

Javel....hvorfor jubler dere ikke i stedet for å klage da?

 

Fordi det er så jævlig patetisk. Derfor... Lurte du på noe annet?

 

Vinner Apple blir det jo motsatt virkning av det du ønsker. Men uansett hvem som vinner....vi mennesker glemmer fort :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet her er ikke Apple eller Samsung, men pantesystemet og domstolene.

Generelle patenter, som "en flat pekeskjerm, blank med avrundete kanter", burde ALDRI vært tillatt, hadde det vært Samsung som hadde hatt dette patentet, kan være sikker på at de hadde saksøkt de som kopierte patentet.

Om dere hadde hatt ett patent, ville ikke dere beskyttet det? Igjen, problemet er patentsystemet, som tillater slike patenter! Skal forandring skje, må dere gå på de, og domstolene.

Min oppfattning er at mange rakker ned på Apple, av helt gale årsaker, rakk heller ned på domstolene, patentsystemet!

 

- Mortis

Endret av Mortis
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er helt pæ sin plass å rakke ned på de som leter etter smutthullene for å stikke kjepper i hjulene til konkurrentene. I norge har vi en lov som sier at man ikke har lov å skjenke alkohol i sitt eget hjem. Så får du besøk av din nabo, så har du faktisk ikke lov å skjenke han ett glass konjakk. Da bryter du norsk lov. Hvis jeg stod å smugkikket gjennom vinduet og så at du gjorde dette, for deretter å anmelde deg for det, hadde du da sagt det samme? Det er ikke den som anlegger sak men domstolene og loven som er problemet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så Apple har kommet med et motsøksmål mot Samsung i Storbritannia, etter at Samsung valgte å saksøke Apple der i juni. Det var jaggu uventet...doh! Virkelig verdt å skrive nok en elendig artikkel om, som ikke klarer å få med seg de enkleste fakta, som hvem som i utgangspunktet har valgt å ta konflikten til domstoler i Storbritannia, Tyskland, Japan, Korea, osv...(hint: første bokstav i navnet er S)

Endret av Newton
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så Apple har kommet med et motsøksmål mot Samsung i Storbritannia, etter at Samsung valgte å saksøke Apple der i juni. Det var jaggu uventet...doh! Virkelig verdt å skrive nok en elendig artikkel om, som ikke klarer å få med seg de enkleste fakta, som hvem som i utgangspunktet har valgt å ta konflikten til domstoler i Storbritannia, Tyskland, Japan, Korea, osv...(hint: første bokstav i navnet er S)

 

Kan du linke til dine påstander?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...