Gå til innhold

Ny LCD til spillfreak del 2 (test av q17s)


Ni kon

Anbefalte innlegg

Kan ikke skjønne hvorfor de lager disse Lcd skjermene så høye. Det er jo stikk i strid med alt man har lært om ergonomi foran en skjerm.

 

Hmm sitter med en q17s og den kan jeg stille inn høyde på.

 

Fra TOMS HARDWARE:

 

Of the monitors with this panel, we preferred the Q17A for its price (lowest of all), warranty (the best) and ergonomics (the most complete).

 

 

JVLA : bruker du dvi kabel ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Q17s kan stilles i høyden! Den kan stilles så lavt at skjermkanten hviler på bordplaten...

 

Oisann. De står jo ikke nevnt med et ord i dokumentasjonen. Det så heller ikke sånn ut på bildene. Men den er altså hengslet i foten eller kan skjermen skyves opp og ned på armen ?

 

Da nærmer jeg meg veldig raskt ny skjerm gitt. Takk for tilbakemelding.

Siden det følger med dvi kabel venter jeg med å kjøpe dual link kabel.

Lenke til kommentar
Synes skjermen er for lyssterk i mørke farger. Prøver å stille brightness på skjermen, men det har ingen effekt. Akkurat som om knappen ikke fungerte. Noen forslag til andre måter å justere lysstyrken på?

 

He he, hakke tenkt på det, men når du sier det......

 

Du stiller lysstyrke på skjermen via ditt skjermkort. Avansert under farger, der bør du ha noe som heter lysstyrke.

 

Dette er igjen fordi du kjører dvi kabel....

 

Er du 110 % fornøyd Noname ?

Lenke til kommentar

Har kjørt litt på kloning med den gamle 19" CRT ved siden av...

Hyundaien har klare, skarpe, fine lyse farger. :)

Men jeg savner murligheten for å hjustere Brightness på skjermen. Burde gå selv om det er DVI jeg bruker.

Jeg har ikke klart å justere skjermen slik at 3dmark03 sin mørke troll demo ser like bra ut på LCD som den gjør på 19".

Har ikke så nye erfaring fra LCD markedet, men ber jeg om for mye nå, eller skal det gå ann?

Lenke til kommentar

Noname:

 

Hvis du bytter dvi'en med vga'en tror jeg du vil ha mulighet til å stille lysstyrken på skjermen.

 

Helt enig med deg at det er teit man må justere via skjermkortet når man bruker dvi.

 

Jeg er ikke 100 % sikker på dette, så derfor skal jeg ta noen telefoner i morgen tidlig.

 

Q17S er også min første LCD, så jeg lærer mens jeg går jeg og :)

Men jeg er fortsatt strålende fornøyd....

 

JVLA: fikk du bort død ekkel pixel??

Lenke til kommentar

sitat megselv:

 

Helt enig med deg at det er teit man må justere via skjermkortet når man bruker dvi.

 

Jeg er ikke 100 % sikker på dette, så derfor skal jeg ta noen telefoner i morgen tidlig.

 

Nå er noen telfoner tatt til importøren av Hyundai Q17S i Norge. De skal undersøke saken for å komme med en tilbake melding. Så med en gang jeg vet noe postes det her.

 

 

 

JVLA: Hmmmm, har du fått til det med fargene da?

 

 

MINT BOB: post noen ord da, om hva du syns.....

Lenke til kommentar
må bare spørre igjen, er forskjellen mellom q17 og q17s at q17s har dvi ingang? Er så usikker på om jeg har fått rett skjerm.... står bare q17 over hele den.... ingen s.... men en super skjerm! utrolig fornøyd!!!

 

Til ditt spørsmål er svaret ja :) siden du har dvi inngang har du q17s.

 

Husk benytt dvi kabelo hvis du har dvi på skjemkortet ditt, bilde blir mye bedre.

 

Post noen flere ord om din skjerm da :)

Lenke til kommentar
må bare spørre igjen, er forskjellen mellom q17 og q17s at q17s har dvi ingang? Er så usikker på om jeg har fått rett skjerm.... står bare q17 over hele den.... ingen s.... men en super skjerm! utrolig fornøyd!!!

 

Til ditt spørsmål er svaret ja :) siden du har dvi inngang har du q17s.

 

Husk benytt dvi kabelo hvis du har dvi på skjemkortet ditt, bilde blir mye bedre.

 

Post noen flere ord om din skjerm da :)

 

Q17 har også DVI ifølge PSData sine sider og PCbutikken - forskjellen er at Q17S har USB og 16ms (usikkert da det ikke finnes noe specs på sidene til Hyundai) mens Q17 har 20(?). PSData skriver at Q17S har svartid på 25ms og at Q17 har 20ms, PCbutikken skriver ingenting på Q17 fordi den er helt ny der men de skriver at Q17S har 16ms. Forvirret? Jepp flere det. Det beste er nok å skrive en mail til Hyundai support og spørre rett og slett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...