Gå til innhold

Ny LCD til spillfreak del 2 (test av q17s)


Ni kon

Anbefalte innlegg

Jeg fikk denne skjermen i dag, men det er ett problem.

 

Jeg synes rødfargen er litt feil. Ser ut som den er mer oransj en rød. Har problemer med dette under avspilling av filmer.

 

Jeg får til å stille på dette udner UV instillingene, men det går som regel ut over andre farger igjen. Hvilke innstillinger har dere på HUE og FLESH TONE?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fikk denne skjermen i dag, men det er ett problem.

 

Jeg synes rødfargen er litt feil. Ser ut som den er mer oransj en rød. Har problemer med dette under avspilling av filmer.

 

Jeg får til å stille på dette udner UV instillingene, men det går som regel ut over andre farger igjen. Hvilke innstillinger har dere på HUE og FLESH TONE?

 

bruker du single dvi eller bruker du vga? (kabel)

Lenke til kommentar

Jeg bruker single DVI. Hva er instillingene dine dahle ? Da tenker jeg på de under UV. JEg lastet også ned en form for profil ned fra den linken du viste til fra tomshardware, men vet ikke om den funker helt.

 

Hadde forresten 0pixelfeil :woot: .

 

Jeg ser heller ingen forskjell når jeg stiller Brightness fra 0-100 under menyn. hva skyldes dette ?

Lenke til kommentar

Hei

 

Noen her lurte på hva HjemmePc skrev i sin test:

Merk: Jeg tar ikke stilling til hva de skriver, jeg gjentar bare siden det var noen her som lurte, så ikke skyt på meg.

 

De mente at skjermen var dårlig med VGA tilkobling, flimret bl.a. Dette ble borte med DVI tilkoblingen.

De mente også at lysfordelingen på skjermen var ujevn, den var mørkere øverst og lysere nederst. Samtidig hadde den dårligere innsynsvinkel enn mange av de andre skjermene i testen.

I tillegg hadde den tydelig etterslep ved visning av levende bilder, dette gjaldt skarpe farger, som rødt og blått på en lys bakgrunn.

De anbefalte skjermen til kontorapplikasjoner og surfing men ikke til spill.

 

Det var forøvrig Eizo L557 som vant testen, men også Hitachi CML175SXW og Samsung 172B fikk bra kritikk.

 

Mvh C

Lenke til kommentar

Casle.

 

Takker for innspill. Det bladet kommer nok aldri jeg til å kjøpe :p

 

I noen tester vinner denne, i andre gjør den det dårlig. Det er også stor variasjon mellom kunnskapsnivå på de ulike testerne. Men de aller beste testerne er vel de som selv bruker denne, brukere her i forumet. Og jeg har til dags dato ikke møtt noen som ikke er knall formøyd med skjermen sin.

 

Det finnes sikkert en rekke bedre skjermer der ute, men ikke i denne prisklassen...

 

Håper at flere snart legger inn sin erfaring med denne skjermen.

Lenke til kommentar

Har nettopp kjøpt skjermen og synes bildet virker bra, men...

Testet skjermen med MonitorTest v2.1 (Solid Black testen) og sort er overhodet ikke jevnt fordelt. Virker skjoldete med lysere partier enkelt steder. Har dessuten lagt merke til at det er tynne hvite striper som flimrer midt på bildet når jeg viser DivX, DVD el. i fullscreen på skjermen. Disse to momentene gjør at jeg bruker angreretten og kjøper meg en annen skjerm. Jeg bruker forøvrig DVI-inngangen på skjermen med dual kabel. Skjermen er bra, men ikke så super som man kan få inntrykk av etter å ha lest litt rundt på forumet.

Lenke til kommentar

Da har jeg også endt opp på denne skjermen. Regner med at det trengs litt nødhjelp her også. Merker også at midten helt oppe og midten helt nede er litt lysere enn resten. Ses spesielt på Rødt/svart.

 

Noe annet som var rart var at etter å ha spilt et opengl-spill sa hadde jeg plutselig den nederste delen av skjermen blafrene oppe på toppen. Det forsvant når jeg skrudde av skjermen og på igjen.

 

Lurer på om q17-guruene har noen tips. Til desktopbruk er den hvertfall overlegen min gamle crt-Viewpoint 17" :)

 

lurer også på hvordan man trikser seg forbi den gode gamle 60hz sperra i xp(om det går), liker fler frames per second...

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat de problemene med skjermen som ble beskrevet i bladet Hjemmepc... Den er ubrukelig med vga :( I hvertfall for folk som er plaga med migrene.

Må få sendt den tilbake igjen.. venter bare på returnummeret mitt... Begynner å mistenke at pcbutikken er så lei av klagemailene mine at de har boikotta adressen min.

Tok forresten en uke fra jeg bestilte til jeg fikk skjermen, for de som lurte på leveringstid.

 

Btw. noen som har en annen lcdskjerm å anbefale?

Lenke til kommentar

-Må si meg enige med noen folk her, noen av fargene virker litt svake, som om de har litt mye hvitt i seg?

-En annen ting jeg lurer på er om det er mulig å stille hvilken skjerm programmer skal poppe opp på, da jeg har en 19" som kjører på vanlig utgang. F.eks dersom jeg opner acdsee for å se på bilder så dukker programmet opp på min nye skjerm som jeg kjører på dvi å har som primary(har utvidet skrivebordet til min 19"), dette er korrekt, men dersom jeg dobbeltklikker for å få bildet i fullscreen så blir den i fullscreen på min 19"? Mener at det gikk ann å stille dette med mitt Ti4400 kort, men nå har jeg radeon 9800NP.

-I spill som for eksempel C&C:Generals eller lignende, samma det så lenge du har en muspeker å et "gudmodus", så flytter muspekeren seg over på den 19" dersom jeg drar den for langt til høyre, er det mulig å unngå dette?

-Siste jeg kommer på; Et problem jeg hadde mens jeg testet den i går, jeg hadde overklokket mitt 9800NP til rundt 410/351 eller 405/347, rundt der, men dersom jeg prøvde å spille med dette(CS) så ble det ikke det vanlige firkantene dersom jeg har klokket for høyt, en eller to ganger fikk jeg IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL og en gang ble skjermen bare helt blå å maskina var i sjokk(fraus). Har nå klokket ned kortet til, tja er vel rundt 385/340 noe som jeg syns er litt frustrerende når jeg vet kortet tåler mer!

Skal lcd skjermer bare låse seg når kort blir klokket for høyt? Prøvde både med utvidet desktop og med vanlig en skjerm.

 

Blir faktisk litt fristet til å levere den tilbake dersom det skal være slik, ikke helt fornøyd... :-?

Lenke til kommentar

Jeg har også en Hyundai Q17S (den med USB-hub, dvi-utgang og lydutganger).

 

Jeg må si jeg er meget imponert! Derimot har jeg testet denne skjermen med både D-Sub og DVI-inngang siden det fulgte med D-sub-kabel da jeg kjøpte den. Forskjellen var for meg VELDIG stor mellom å bruke vga og DVI.

 

Nå er riktignok skjermkortet mitt DVI-I ikke DVI-B dessverre, men allikevel veldig stor forskjell. Jeg syntes nesten skjermen ble litt dårlig når jeg brukte den med standard D-Sub inngangen.

 

Samme opplevelsen har jeg av å jobbe med en annen Hyundai. L70A som også har DVI-inngang. Denne skjermen ble også mye dårligere hvis jeg skiftet over til D-Sub istedet for DVI.

 

Så til de av dere som har denne skjermen anbefales DVI!!!!!

 

 

Ellers tror jeg skjermen har 16 ms.

Lenke til kommentar

Skjermen ser utrolig mye bedre ut med naturlig dagslys, det er et hav av forskjell fra crt-boksen. Klarer heller ikke å se fargeforskjeller nå.

 

Det med at Rødt ikke er helt rødt på den nedre del av skjermen tror jeg har med vinkelen jeg får på pixlene der nede, for hvis jeg bøyer meg så har den samme rødfarge der nede som resten. Men det svarte er fortsatt litt merkelig(selvom man ikke ser det i dagslys).

Lenke til kommentar

Hei!

 

nå har jeg sittet her en halv dag å lest disse 12sidene.. :D

for det første, så rotet jeg meg inn i denne posten fordi jeg har

kuttet skjermkabelen min å prøver å lappe den (med teip) i en annen kabel, fordi alt er bøyd å det vises bare rød, blå, svart eller gulfarge..

(denne uken måtte jeg vri å presse på den i en halvtime for å få

det vanlige klare bildet.. også må den stå slik, under press..)

derfor kappet jeg av kabelen på en skjerm på jobb å tok den med hjem..

men det ble ikke akkurat noe bedre av den grunn.. nå er jo alt svart :lol:

 

jeg har lenge tenkt å kjøpt LCD.. men avventet det fordi det er dyrt + dårlig til spill osv.. men fant fort ut at det var de GAMLE lcd skjermene som var dårlig til spill osv.. og de nye fungerte brilliant til det meste..

så da begynnte jeg å lese denne threaden i håp om å få noen tips..

og det har jeg jo fått..

 

men ettersom jeg bruker cs, så vil jeg bytte til en som faktisk

TAKLER fps spill.. er litt skeptisk fordi få som faktisk har prøvd

cs med denne skjermen (som er ganske få i følge denne threaden)

så så det dårlig ut, men dere godttok ikke disse folka sine meninger,

så da hadde det vell vært på tide at dere andre testa det ut?

for å få klarhet i dette da..

 

også var det jo dette med analog och digital.. ettersom jeg har ett gammelt gf2 ti 500xp golden sample, som fungerer nice til det meste, så

har jeg ikke tenkt å kjøpe et dyrt nytt kort med det første.. så

jeg må isåfall bruke analog.. men synes å huske at dere ikke syntes skjermen var likebra med analog? kan bli litt dyrt hvis jeg skal kjøpe denne skjermen og ett nytt dyrt skjermkort (skal jeg ha nytt, må det bli bra for å vare en stund.. bare se på pcen :lol: )

da kunne jeg likegodt ha kjøpt en LCD til 6k liksom..

 

Jeg har fortsatt ikke bestemt meg om å vente til senere i høst (ettersom

det er spådd at prisene går drastisk ned i høst) eller om jeg skal kjøpe nå.

Jeg har jo ikke en skjerm som fungerer heller, vil ikke bruke de gamle 15" crt skjermene fra pentium tidene :D

 

hva synes dere? :woot:

var en del dårlig kritikk på denne siden duh.. alt kom på engang liksom :o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...