Gå til innhold

Ny LCD til spillfreak del 2 (test av q17s)


Ni kon

Anbefalte innlegg

Følger det med drivere på cd'en eller er det bare brukermanualene på denne? Eller finner xp de beste?

 

Beklager så ikke den før nå. Det følger med drivere på den cd'en.

 

Jeg oppdaterte disse ved å gå på skjermkort innstillingene.

Ba den søke på dvd/cd driven og den ble automatisk innstalert. Mener det er to forskjellige drivere, en for dvi og en for agp.

 

 

PS: kan du besvare mine tidligere spørsmål?

 

 

OBS!!! KUN I DAG og MORGEN igjen av knalltilbudet fra www.pcbutikken.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da sitter jeg også på min q17S for første gang.. Nå har jeg kun skjerm, (venter på pc fra komplett), og tester derfor på mors pc, uten dvi.

 

Skjermen har et veldig sterkt lys, dvs hvitt lyser veldig opp, og kan være slitsomt å se på i lengden, dette kan sikkert endress på i instillinger etterhvert.

 

Testet så vidt i cs, og jeg ser mindre gohsting enn den gamle targa 15" vi har. Men, jeg har mine anelser om at de som stiller størst krav til skjerm under spill, ikke vil være helt fornøyd her. Men dette er ABSOLUTT BRUKBART!

 

Nå har ikke jeg gjort noen grundig test av denne, men jeg kan ikke si noe annet at det er mye TFT for pengene.

 

For 4000kr kan man jo også få en veldig god crt, som kanskje er bedre å spille på..

Lenke til kommentar
OBS!!! KUN I DAG og MORGEN igjen av knalltilbudet fra www.pcbutikken.com

 

Knall og knall... Koster jo bare 45 kr mer hos VS Data 246 kr mer hos PS Data - og det er fastpris. Hadde PC butikken solgt den til tja 3800-4000 max så hadde det vært et knalltilbud.

 

Når det er sagt så må jeg innrømme at jeg sikler litt jeg også. Har j*vli lyst på en sånn. Men nå er det jo ikke egentlig noe galt med min Sony 19" Trinitron - dessverre må jeg jo nesten si :shrug:

Lenke til kommentar
Testet så vidt i cs, og jeg ser mindre gohsting enn den gamle targa 15" vi har. Men, jeg har mine anelser om at de som stiller størst krav til skjerm under spill, ikke vil være helt fornøyd her

 

 

Sikker på at det der er Ghosting og at ikke det er en feil i PC'n til din mor ?? Du er den første som antyder ghosting og det appåtil i et spill som cs!!! Flere hardcore gamere har sagt at de ikke opplever ghosting og det i spill som Unreal 3.

 

Misstenker sterkt at du tror dette er ghosting, men at det i virkeligheten er maskina som er for dårlig til å dra i gang spillet.

Lenke til kommentar

Har ikke sjekket de ut nok til at jeg kan gi en skikkelig vurdering, men noe kan jeg jo si. Husk at dette er kun mine egne meninger, andre kan være uenige....

 

191T: Har prøvd den til surfing og filmer. Ikke i nærheten av Hyundai'en. Sikkert grei til prisen(6600,-).

Tegn til etterslep?? Eller er det bare mine øyne??

 

Konklusjon: Grei til kontorbruk. Noen den blir brukt til hos fadern.

Terningkast: tern4gul.gif

 

 

172B: Har prøvd denne skjermen til surfing,spill og filmer.

Bra skjerm uten tvil. Den koster også endel mer enn hyundai'en.

Den er garantert ikke verdt den ekstra tusenlappen man må legge ut for å få denne skjermen. Når alt kommer til alt er Q17S rett og slett en bedre skjerm(dette kommer kameraten min ikke til å like :lol: ).

 

Konklusjon: Bra skjerm uten tvil, men når ikke helt opp til Q17S.

(Minus) får den for prisen.

 

Terningkast : tern5gul.gif (minus)

 

Min gamle crt: Møkk, skal aldri tilbake til crt

Terningkast: tern1gul.gif

Lenke til kommentar
jeg har mine anelser om at de som stiller størst krav til skjerm under spill, ikke vil være helt fornøyd her

Sikker på at det der er Ghosting og at ikke det er en feil i PC'n til din mor ??

Det kan han jo enkelt finne ut av, siden mora 99% sikkert har en crt fra før. Er det ikke no ghosting e.l. på denne, kan man vel si at LCDen fortsatt ikke har tatt igjen crt'en.

 

For øvrig har jeg fortsatt ikke mottatt min q17s, men det gjør egentlig ikke noe siden semesteret akkurat har startet og stort sett hver kveld går med til "bli kjent"-fester :D.

 

edit: la inn et sitat jeg, siden det dukka opp en post mens jeg skrev...

Lenke til kommentar
jeg har mine anelser om at de som stiller størst krav til skjerm under spill, ikke vil være helt fornøyd her

Sikker på at det der er Ghosting og at ikke det er en feil i PC'n til din mor ??

Det kan han jo enkelt finne ut av, siden mora 99% sikkert har en crt fra før. Er det ikke no ghosting e.l. på denne, kan man vel si at LCDen fortsatt ikke har tatt igjen crt'en.

 

For øvrig har jeg fortsatt ikke mottatt min q17s, men det gjør egentlig ikke noe siden semesteret akkurat har startet og stort sett hver kveld går med til "bli kjent"-fester :D.

 

edit: la inn et sitat jeg, siden det dukka opp en post mens jeg skrev...

 

Ikke nødvendigvis.

Har prøvd q17s på min gamle pc(1ghz,256mb ram,ati rage 128 pro, win 98se) og der virker det som om det er "ghosting". Ble litt skuffa da jeg prøvde skjermen på min gamle pc først.

Min gamle crt "ghoster" ikke på samme pc.

Hvorfor det skjer vet jeg ikke....

Lenke til kommentar

_Maurius_ Kan grunnen til at du opplever "ghosting" være at du kjører med Singel DVI som følger med skjermen, mens Dual DVI gir bedre bilde?

 

Dere som ikke opplvere "ghosting", bruker dere den DVI kabelen som følgte med eller en DualDVI kabel som dere kjøpte ekstra som skal gi bedre bilde?

Lenke til kommentar
hvordan er denne Q17S  i forhold til skjermer som Eizo FlexScan L565???

 

vurderer å kjøpe 17" lcd jeg og. fargegjengivelse er svært viktig or meg :-?

 

Kan bare sitere andres erfaringer her (har ingen egne) på EIzo L565

 

Strupstad

 

Ikke gjøp eizo 17" LCD hvis du er spille freak.  

 

Husk, les brukermeningene i prisguiden før du kjøper hardware

 

Så også i prisguiden

 

Fordeler:

Fint bilde i "native resolution" som er 1280x1024 (windows). Tar liten plass. Lett å kalibrere. Ser stilig ut (tynn ramme).

 

Ulemper:

Fungerer ikke i det hele tatt til raske FPS spill som Counter-strike o.l. Afterglow og ghosting.

 

Kommentar/konklusjon:

Har brukt skjermen i ca. 2 timer nå, og må si at jeg er meget skuffet. Ventet 3 dager i umenskelig spenning på å få en skjerm jeg betalte over 6300,- for. Bestiller ny nå (crt), må bare lese litt flere erfaringer i prisguiden ang. crt skjermer.  

 

 

Så basert på andreserfaringer er nok q17s mye bedre

Lenke til kommentar
Kjøpte Q17S jeg og. Kun grunnet det jeg leste her, og testen på TH. Skal bruke den til videoredigering bla.a.

 

Testet litt i går: Meget fornøyd.

 

Tipper Pcbutikken har tjent litt på denne tråden...

 

 

 

NICE!!!

 

 

btw: håper pcbutikken har tjent litt jeg og. For de gir knall service til en billig penge. Og de skaffer alt!!!! og da mener jeg alt (innen hardware)

Lenke til kommentar

Må bare legge ved noe her.

 

For de som tro at LCD fortsatt er ræva.

 

Kom over en morsom artikel på dinside i dag.

 

LES DEN HER

 

 

Oppsummer til slutt her at det gleder meg at alle dere som har kjøpt den er fornøyde, for det bare bekrefter at jeg har gjort et riktig valg!!

 

Videre takk til dere som kommer med oppmuntrende innlegg.

 

 

 

Et kraftig spark til bedrevitere som skriver om ting de IKKE har peil på.

Lenke til kommentar

Er litt forvirra etter å ha sett på PS-Data sine sider. Ved første øyekast ser Q17S og Q17 like ut bortsett fra prisen (q17 litt billigere), men så kommer det.... Q17S har svartid på 25ms og kun 1 x vga - 15 pin HD D-Sub,

Q17 har 20ms og i tillegg 1x DVI-D - 24 pin digital DVI.

Er det sånn å forstå at det er den "reine" Q17 er den beste eller er det rett å slett psdata som har rota litt med spesifikasjonene?

Lenke til kommentar

Det står at Q17S har 25ms i pdf'en, dvs manualen som fulgte med skjermen, men jeg tror ikke det er riktig. Mange produsenter skriver på høyere responstid (tror jeg så dette på Tomshardware, der de hadde testet den "ekte" responstiden).

Q17S er en kjempeskjerm, og å se på spesifikasjonene så blir det feil med denne skjermen. Løp å kjøp Q17S imo!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...