Gå til innhold

Ny LCD til spillfreak del 2 (test av q17s)


Ni kon

Anbefalte innlegg

har bare testet den litt når jeg har gamet unreal 2 og den overgår alt av mine forventninger!! null ghosting(noe jeg var litt redd for)! utrolig skjerm! Hvordan tørker du av den, hva bruker du??

 

Beklager sent svar her, men jeg benytter rensekluter. Du får kjøpt egen resekluter for monitorer.

 

alle webshopper har sikkert dette, men jeg benytter

 

DISKO Screen Cleaning Pads Wet & Dry Box With 10 Sets + 3 Keyboard Swabs selges for 74 ,- på www.pcbutikken.com

 

 

Dette bør vare en god tid fremover, hvis du ikke tar for mye på skjermen da. Følge med også noe for keyboardet som også er viktig å holde rent :)

 

 

 

 

 

[/url]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
må bare spørre igjen, er forskjellen mellom q17 og q17s at q17s har dvi ingang?  Er så usikker på om jeg har fått rett skjerm.... står bare q17 over hele den.... ingen s....  men en super skjerm! utrolig fornøyd!!!

 

Til ditt spørsmål er svaret ja :) siden du har dvi inngang har du q17s.

 

Husk benytt dvi kabelo hvis du har dvi på skjemkortet ditt, bilde blir mye bedre.

 

Post noen flere ord om din skjerm da :)

 

Q17 har også DVI ifølge PSData sine sider og PCbutikken - forskjellen er at Q17S har USB og 16ms (usikkert da det ikke finnes noe specs på sidene til Hyundai) mens Q17 har 20(?). PSData skriver at Q17S har svartid på 25ms og at Q17 har 20ms, PCbutikken skriver ingenting på Q17 fordi den er helt ny der men de skriver at Q17S har 16ms. Forvirret? Jepp flere det. Det beste er nok å skrive en mail til Hyundai support og spørre rett og slett.

 

 

Har vært i kontakt med hattelco som er importør av juvelen her i Norge.

etter mye om og men fikk jeg tilbakemelding om at q17s hadde 20 ms.

 

De var ikke 100 % sikre, men jeg skulle få en mail på mandag der de hadde undersøkt saken nærmere

Lenke til kommentar

wow.

 

Fikk akkurat mail fra supporten på Hattelco!!! IMPONERENDE!!!

 

 

 

 

 

Hei!

 

 

 

Ifølge vår prisliste fra Hyundai er pixel-respons tiden på Q17S på 20ms:

 

ImageQuest Q17S         17ö, 500:1, 250 nits, 20ms, dual, TCO99, USB, spkrs,

 

twin tilt, slvr/blck

 

Dette er informasjon fra Hyundai.

 

 

 

Bevar Historikken i denne E-post ved å trykke Reply/Svar knappen i din e-postleser.

 

Vennligs legg ved Kunde nr / Faktura nr ved service forespørsler.

 

Med vennlig hilsen / Best regards  

Marius Piotrowski

 

 

 

 

 

SLIK SERVICE ER IMPONERENDE

Lenke til kommentar

Q17S har dvi inngang, usb hub og høytalere

Q17 tror jeg er helt lik Q17S bare at noen har glemt S`n

Q17AS har ikke dvi ingang

Q17A tror jeg er helt lik Q17AS bare at noen har glemt S`n

 

Jeg har bestilt meg en Q17S fra PSDATA. Gleder meg...min første LCD-skjerm.......håper den er fin i fargene. Eizo er best på dette området men også endel dyrere...........

Lenke til kommentar

Fikk svar fra Hyundai nå. De glemte å skrive svartid, kontrast og lys men når det gjelder modellene så er ihvertfall det oppklart:

 

Dear Customer,

 

Thank you very for your interest for our products.

 

Please refer to following our information on your question.

 

Q17A : Analog only and beige color cabinet.

Q17AS : Analog only and silver color cabinet

 

Q17 : Analog + DVI, Beige color cabinet

Q17S : Analog + DVI, Silver color cabinet

 

If you need more information, do not hesitate to contact us at any time.

 

 

Med andre ord - alle er samme skjerm, det er bare litt småtteri det kommer an på.

Lenke til kommentar

Nice superdigg.

 

Nå er det ikke mye vi mangler før denne skjermen er 100 % beskrevet her!! :)

 

Kommer til å undersøke de øvrige sprøsmål på mandag, hvis det ikke skulle komme noen her som vi ikke har besvart.

 

Superdigg: Bestemt deg hva du gjør ennå?

 

Stoler du nok på hattelco og toms hardware når det gjelder ms??

Lenke til kommentar
Nice superdigg.

 

Nå er det ikke mye vi mangler før denne skjermen er 100 % beskrevet her!! :)

 

Kommer til å undersøke de øvrige sprøsmål på mandag, hvis det ikke skulle komme noen her som vi ikke har besvart.

 

Superdigg: Bestemt deg hva du gjør ennå?

 

Stoler du nok på hattelco og toms hardware når det gjelder ms??

 

Må egentlig si at jeg driter i svartid så lenge det funker men få klarhet er jo likevel greit.

 

Bestemt meg... Nei har ikke det - det er liksom spørsmålet om jeg skal opp på en 19" i stedet som plager meg. Men det koster jo også da... Også er det det med hvorvidt de igjen funker i spillsammenheng. Spiller ikke så mye men når jeg spiller så spiller jeg CS - fatter ikke hvorfor jeg er så fasinert enda :oops: , kanskje fordi det gir en slags tilfredstillelse å flerre opp trynet med TMP på alle fjortissene som skriker OMG! STFU! NOOB! sv

Lenke til kommentar

Hvorfor er differensen på prisen 400 kr mellom q17s og q17 på

www.pcbutikken.com hvis eneste forskjellen er fargen? Er dere helt sikre på at alle skjermene virkelig er på 20ms?

:-?

 

Hyundai Q17 , Monitor 17" TFT LCD TCO99 DVI Speakers 3979,-

 

Hyundai Q17AS , Monitor 17" TFT LCD TCO99 Analog Speakers Twin Tilt Silver/Black 4244,-

Hyundai Q17A , Monitor 17" TFT LCD TCO99 Analog Speakers Twin Tilt 4244,-

Hyundai Q17S , Monitor 17" TFT LCD TCO99 USB DVI Speakers Silver/Black 4377,-

Lenke til kommentar

he he superdigg.

 

Det med 19 " gikk jeg og lenge å tenkte på, men nå er en 17 " lcd nesten som er 19 " CRT (men dette vet jo du). Kom frem til at jeg sikkert skal kjøpe ny skjerm om 2 år, og da kan jeg jo kjøpe større (sikkert billiger og enda bedre teknologi da). Dessuten bruker jeg kun min til spill og liker da å sitte helst inni skjermen (og blir den større da, så får jeg problemer til å få med meg alt som skjer)

 

Skjønner at du fortsatt liker cs..... For min del har jeg en merkelig besettelse for rouge spear.....

 

Men som du har lest er q17s anbefalt av samtlige som har denne, så lykke til med avgjørelsen. (let us know....)

Lenke til kommentar
Hvorfor er differensen på prisen 400 kr mellom q17s og q17 på

www.pcbutikken.com hvis eneste forskjellen er fargen? Er dere helt sikre på at alle skjermene virkelig er på 20ms?

:-?

 

1: Sølv ser kulere ut. (har ingen andre svar for øyeblikket)

2: Nei

 

 

Men vi er 99,9 % sikre på at q17s har 20 ms.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en Hyundai Q17S for 3 dager siden.

 

Men jeg er ikke helt overbevist om at jeg vil beholde den. Skjermen klarer ikke å vise svart. Mørke farger flyter sammen til en gråsvart masse.

 

Jeg synes også at skjermen er for lys. Hvis man forsøker å gjøre den mørkere (lysjustering fra skjermkortet), så forsterker dette problemet med at mørke farger flyter sammen.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en Hyundai Q17S for 3 dager siden.

 

Men jeg er ikke helt overbevist om at jeg vil beholde den. Skjermen klarer ikke å vise svart. Mørke farger flyter sammen til en gråsvart masse.

 

Jeg synes også at skjermen er for lys. Hvis man forsøker å gjøre den mørkere (lysjustering fra skjermkortet), så forsterker dette problemet med at mørke farger flyter sammen.

Interessant å se andre meninger om skjermen..

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en Hyundai Q17S for 3 dager siden.

 

Men jeg er ikke helt overbevist om at jeg vil beholde den. Skjermen klarer ikke å vise svart. Mørke farger flyter sammen til en gråsvart masse.

 

Jeg synes også at skjermen er for lys. Hvis man forsøker å gjøre den mørkere (lysjustering fra skjermkortet), så forsterker dette problemet med at mørke farger flyter sammen.

 

Hmmm.

 

Det problemet har ikke jeg hatt...

 

Skal undersøke dette og kommet tilbake med et svar på dette.

 

men kan være du har en produksjonsfeil på din.....

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en Hyundai Q17S for 3 dager siden.

 

Men jeg er ikke helt overbevist om at jeg vil beholde den. Skjermen klarer ikke å vise svart. Mørke farger flyter sammen til en gråsvart masse.

 

Jeg synes også at skjermen er for lys. Hvis man forsøker å gjøre den mørkere (lysjustering fra skjermkortet), så forsterker dette problemet med at mørke farger flyter sammen.

 

Enig med deg der. Opplevere det samme selv på min Q17S

Men er det et typisk problem på LCD at mørke farger ikke blir bra eller eller har vi hvert uheldig?

Lenke til kommentar

ser hva dere skriver..

 

Må nok bite litt i det sure eple her....

 

ser hva dere mener når jeg bruker (tom) skjermsparer

 

På mandag eller tirsdag skal jeg undersøke denne teknologien enda nærmere. (hvis noen har andre typer LCD skjermer hadde det vært fint om de skrev sine erfaringer her på dette emne)

 

Men jeg understreker at skjermen har sylskarpt bilde (mye bedre enn CRT skjermer) og den har null ghosting i fps krevende spill. Så jeg angrer nok ikke på mitt kjøp. Og skjermen har fortsatt oppfyllt mine krav. Står fortsatt ved mitt ord om at dette er et meget godt kjøp.

 

Takker for deres innspill, og dette hadde vært fint om dere andre eiere av denne juvelen poster deres meninger om skjermen og dens kvaliteter. Spes med tanke på dette... irritasjon eller bagatell ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...