Gå til innhold

Ny LCD til spillfreak del 2 (test av q17s)


Ni kon

Anbefalte innlegg

Fikk telefon fra pcbutikken tildligere i dag, og de sa at det følger med en singel-dvi kabel.

Jeg kjøpte en dvikabel i tro om at det ikke fulgte med, kjøpte en doubledvi sak. Forskjellen er at med en dobbel dvi-kabel er det mindre støy og sterkere signal(?) Dessuten kan man visst kjøre høyere oppløsning.

Lest at man ikke nødvendigvis ser forskjell, men om man først skal spandere på seg en LCD mener jeg i allefall at kabelen også burde være tipp-topp.

Men om du prøver å spare, trenger du i allefall ikke kabel til ca 350,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meget interessant. Jeg skal evt. bestille 2 stk. idag.

 

Men jeg har et sprøsmål jeg lurte på om en kunne svare på:

 

Jeg har et ASUS G4 TI4200 128MB med en dvi port og en vga. Jeg vil kjøre dual skjerm. Nå kjører jeg to vga, den ene har en dvi plugg men skjermen er analog.

 

Er det mulig å kjøre en skjerm i DVI porten og en i den analoge?Finnes det en plugg eller noe slikt som gjør om DVI til analogt? DVI portskjermen blir hovedskjermen. Vil dette funke?

Lenke til kommentar

Hey!

 

Jeg begynner å få svar på det jeg spurte om. Det er altså fullt mulig å kjøre en digitalt og en analogt.

 

Jeg må allikevel spørre deg om to ting...

 

1. På selve skjermen, er det en DVI inngang til DVI kabel og en VGA inngang til VGA kabel? Man kan med andre ord bestemme selv om en vil kjøre analogt eller digital kabel? Jeg regner derfor med at kablene ikke festet til skjermen og derfor løse...

 

2. Fulgte det med både VGA kabel og DVI kabel med skjermen?

 

Takker for svar...

 

Og igjen: En glimrende omtale :)

Lenke til kommentar

Fikk Q17S i posten idag, gleder meg som en unge til å komme hjem og koble den opp. :D

Bestilte den fra psdata på mandag og fikk den idag. Bra!

Det følger med dvi kabel selv om psdata sier at det ikke gjør det.

 

Skal teste ut en rekke spill når jeg kommer hjem, og så skriver jeg litt om hva jeg syns om skjermen her.

Lenke til kommentar

Er det mulig å kjøre en skjerm i DVI porten og en i den analoge?Finnes det en plugg eller noe slikt som gjør om DVI til analogt? DVI portskjermen blir hovedskjermen. Vil dette funke?

 

 

Jada, det er ikke noe problem. Overgang dvi-analog pleier å følge med, men fåes vel også kjøpt på Komplett eller Clas Ohlson for et par ti-kroninger vil jeg tippe. Men anbefaler ikke det, når du først har DVI bør du benytte deg av det! :-)

 

 

Det som kommer til å bli kjiipt for deg er at når du setter de ved siden av hverandre (for det skal du vel?) kommer den med DVI til å være skarpere og mer lyssterk enn den med analog, men det er det lite du kan gjøre med annet enn å kjøpe nytt grafikkort.... :-(

Lenke til kommentar
Fikk Q17S i posten idag, gleder meg som en unge til å komme hjem og koble den opp. :D

Bestilte den fra psdata på mandag og fikk den idag. Bra!

Det følger med dvi kabel selv om psdata sier at det ikke gjør det.

 

Skal teste ut en rekke spill når jeg kommer hjem, og så skriver jeg litt om hva jeg syns om skjermen her.

Jippii!! fort deg hjem.. må høre fler omtaler av denne skjermen. Skal ha meg den samme (kanskje) hvis jeg blir overbevist nok. :D

Lenke til kommentar

Ja da fikk jeg min skjerm. Hentet den for vel en time siden og har fått testet den litt.

Førsteinntrykket var at den var sinnsyk liten, pakken den kom i var jo bare flisa, hadde tatt med meg min samboer i tillfelle det skulle være en stor pakke (CRT pakkene ligger friskt i minnet). Selv om den veide 6.65kg så tenkte jeg at det var en stor og vanskelig å bære eske. Men det var det altså ikke, liten eske.

 

Kom så hjem, åpnet og der lå skjermen. Selve skjermflaten er vel nesten like stor som en 19" CRT. Her er det ikke store forskjellen så jeg er kjempefornøyd med størrelsen.

 

Designmessig er den også helt fin, 5 knapper ikke noe mer opplegg. Bak har man DVI og VGA og strøm, på høyre side er det USB porter og lyd ut.

 

Førsteinntrykket før jeg har startet den er "tøff skjerm, lett og stor".

 

Starter skjermen og sjekker et par filmer. Band of brothers går så det suser, ikke noe ghosting eller "trailing". En annen ting jeg la merke til er at man kan se bildet fint på skjermen selv fra siden, på min 12" apple powerbook er ikke dette så veldig bra, men her går det kjempefint.

 

Jeg kommer så på at LCD kan ha døde pixler (glemte å sjekke med en gang siden gleden av å ha en lcd var så stor) Ser over skjermen og finner INGEN døde pixler.

 

Laster ned Enemy Territory og tester det litt, ingen ghosting eller lignende, sniper 21 folk på noen få minutter. Mange folk på serveren så om det skulle vært ghosting burde det ha skjedd her, da det var meget travelt på skjermen.

ET = godkjent. Regner nesten med at en kjapp, intensiv runde med ET sier at de fleste andre spill som er "fast paced" går bra. Skulle tro at CS kjører fint, med tanke på at matcher der aldri overgår 10mann til sammen.

 

Testet så Raven Shield og det kjørte helt hundre.

 

Så etter å ha testet skjermen i rundt en time så kan jeg bare si at jeg er strålende fornøyd. Jeg har endelig fått tilbake min pult, som min gamle 19" CRT hadde tatt som fange. Helt utrolig liten den skjermen er i forhold til CRT.

 

Så denne anbefales på det varmeste, helt konge skjerm og de som mener at LCD ikke kan brukes i spill har ikke snøring på hva de prater om, dette er så nært CRT det kan bli.

 

Om det skulle være noe negativt med skjermen må det være fargene. Det kan hende at jeg bare må stille litt på skjermen, men farger føles litt lyse. Kvaliteten på bildet er sterke og klare farger ellers, helt supert.

 

Så det eneste negative jeg har å si er om fargene, synes det er grunn nok til å fastslå (sammen med alle de andre erfaringene) at dette er skjermen for de som tenker seg en LCD til spill.

Lenke til kommentar

TJOHEI.

 

Fint innlegg Viranth!!

 

Gleder meg at du er fornøyd og at du ikke opplever ghosting.

 

Må si at jeg hittil har tilgode å se en som eier denne skjermen og er missfornøyd.

 

Så derfor :

 

Q17S = :yes:

 

 

 

Legger til at jeg venter spent på flere erfaringer her ( _Marius_ du postet at du ville komme med en(håper den kommer snart)).

Lenke til kommentar

Ok, da har jeg fått testet skjermen endel. Satt oppe til halv fire i natt og testet, så det kan hende det blir noen skriveleifer :D

 

Følger det med drivere på cd'en eller er det bare brukermanualene på denne? Eller finner xp de beste?

 

Dette har jeg testet i praksis:

Surfing: VG, HW, Diverse forum, Porr :lol:, +++

Spill: Unreal tournament 2003, Toca race driver, Microsoft rallisport challenge, Sim City 4, Battlefield 1942, C&C Generals,MOHAA, Pure pinball.

Filmer(kun deler av filmene) : Ronin', 2 Fast 2 Furious, Apocalypse Now Redux, Peis og Akvarie DVD!, Star Wars, Shaft

 

Andre skjermer testet: Pappa sin Samsung 191T, kameraten sin Samsung 172B, min egen crt

 

Jeg gidder ikke å skrive en fullstendig test, men går rett på pluss/minus og konklusjon + det alltid populære terningkastet!

 

Pluss:

Ingen døde pixler, pluss en bra garanti når det gjelder dette

Null ghosting

Billedkvalitet

Prisen

Usb hub

Virker tung, stødig og solid

Porr blir aldri det samme etter Hyundai q17s :lol:

Egentlig det meste med hele skjermen

 

Minus:

Rotering av skjermen hadde vært greit

Høyttalerne kunne de spart seg og deg for

 

 

Konklusjon/terningkast:

Utrolig bra skjerm og ikke minst billig. Det virker som den tar alt av filmer/spill og programmer uten tegn til problemer. En revolusjon!! :lol:

 

Terningkast: tern6gul.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...