Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Takk for svar :-)

Jeg fulgte oppskriften,men reboota.

Skal prøve igjen i morgen.

 

Bare pass på at du har godt med strøm når du starter. Mener at telefonen ikke trekker strøm fra USB under oppdatering.

 

Ta backup hvis du har noe på telefonen du ikke vil miste. Det er alltids en sjanse for at noe kan gå galt.

 

Lykke til!

Endelig lyktes det meg å få 4.0.4.

Måtte imidlertid benytte meg av en litt annen framgangsmåte, som jeg fant her:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1571198&page=45

Likner veldig på din, men med noen små forskjeller.

 

Tusen takk for at du tok deg tid til å hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk hentet min Galaxu nexus for en time siden. Har sittet og klådd på den i ca 10min no.

Eg veit ikke helt ka eg ska sei egentlig. ICS føles så mye bedre enn sånn det var på galaxy s2'n at det er ikke morsomt en gang. Noe så genialt som en egen knapp for multitasking. Generelt hvordan telefon oppfører seg.

Eg e mektig imponert. :D Angrer ikke et sekund på kjøpet. Samt eg betalte bare 3000kr da :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lastet ned et program som sjekker etter oppdatering for telefonen min (GN Official Update Checker) og der fikk jeg beskjed om at min telefon ikke blir oppdatert av Google, hvem gjør det da?

Betyr det at telefonen er operatørlåst? Jeg kjøpte min telefon uten binding.

 

Det varierer litt hvem som står for oppdateringer, men en telefon som ikke er operatørlåst blir trolig oppdatert av Samsung. Poenget er at man får oppdateringene senere enn hvis de kommer direkte fra Google. For eksempel er det ingen med yakjuxw (ikke fra Google) som har fått 4.0.4 update enda såvidt jeg vet. Det kan fikses ved å laste ned standard image fra Google og flashe dette på telefonen. Man mister alt innholdet på telefonen i prosessen.

Lenke til kommentar

Jeg lastet ned et program som sjekker etter oppdatering for telefonen min (GN Official Update Checker) og der fikk jeg beskjed om at min telefon ikke blir oppdatert av Google, hvem gjør det da?

Betyr det at telefonen er operatørlåst? Jeg kjøpte min telefon uten binding.

 

Det varierer litt hvem som står for oppdateringer, men en telefon som ikke er operatørlåst blir trolig oppdatert av Samsung. Poenget er at man får oppdateringene senere enn hvis de kommer direkte fra Google. For eksempel er det ingen med yakjuxw (ikke fra Google) som har fått 4.0.4 update enda såvidt jeg vet. Det kan fikses ved å laste ned standard image fra Google og flashe dette på telefonen. Man mister alt innholdet på telefonen i prosessen.

 

Hadde det ikke vært for at jeg mister alt på telefonen ved å roote og legge inn ny rom, så hadde jeg gjordt for lenge siden, men jeg er lat og orker ikke å sette opp telefonen på ny, da jeg har gjordt det så alt for manger ganger med Samsung Galaxy S1 og S2.

 

Får nå håpe at 4.0.4 kommer til oss som ikke gidder å tukle med telefonen, synes det er merkelig at det skal ta så lang tid fra 4.0.4 blir lansert fra Google til "alle" får den. Det er vel 3 uker siden 4.0.4 kom til yaku?

Lenke til kommentar

Merkelig indeed. At Google er såpass treg med oppdateringer til referansetelefonen sin er litt flaut.

At oppdateringer skulle komme kjappt var noe jeg regnet med da jeg kjøpte telefonen.

 

Kunne såklart rootet, men som det blir sagt over her er det for mye stress å sette opp telefonen igjen.

Lenke til kommentar

Google har ingenting med yakjuxw å gjøre iflg utvikleren som legger ut images. De har kun yakju for GSM. Så er nok Samsung som slipper oppdateringer.

 

Jeg valgte å flashe yakju, også låste jeg bootloaderen igjen. Så ikke root og ellers helt stock. Grunnen er at det er en arbeidstelefon.

 

Hadde jeg visst om dette når jeg skaffet denne, hadde min også vært flashet, da min telefon er en arbeids telefon som inneholder en del ting som er jobb relatert og jeg har brukt masse tid på å sette den opp slik at den passer til jobb etc.

 

Men en annen ting er jo at hvorfor oppdaterer ikke Google alle telefonene? Jeg trodde dette var Google sin telefon laget av Samsung? Og at Google skulle stå for oppdateringene.

 

Vel, kanskje jeg må legge inn yaku på min også. Finnes det noen programmer som kan ta backup av settings, programmer, mail, sms, osv slik at man kan legge alt tilbake dersom man flasher?

Lenke til kommentar

Adb backup er genialt til å ta backup :) Er lett å gjøre det med Galaxy Nexus toolkitet. Garanteres ikke at alt blir slik som det var, men jeg har brukt det med suksess flere ganger selv. Den backer ikke opp sms og email-kontoene mine eneste.

 

Kan flashe stock images via dette toolkitet også.

 

http://forum.xda-dev...d.php?t=1392310

 

 

Dette ser ut som noe for meg, skal ta en titt på dette, og kanskje jeg prøver å flashe yaku i helgen, takker for tipset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...