Gå til innhold

Samsung Galaxy Nexus - Det nye monsteret fra Google og Samsung


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner med at du slo på Wi-Fi Direct? holder ikke å kun slå på wifi.

Jeg har brukt det med flere Windowsmaskiner og flere MacBooks. Du skal ikke trenge noe software.

Slo selvfølgelig på WIFI Direct :-)

 

Da Har jeg forstått det sånn at telefonen skal dukke opp i listen over tilgjengelige nettverk. Eller?

Lenke til kommentar

Sikker på at du ikke forveksler Wifi-direct med wifi hotspot/delt internett?

Under kategorien "Trådløst og nettverk" velger jeg "mer" og huker av for "Wi-Fi Direct", så ja; det er jeg sikker på.

Hotspot bruker jeg forøvrig jevnlig som internett til min PC :-)

Endret av torebravo
Lenke til kommentar

Sikker på at du ikke forveksler Wifi-direct med wifi hotspot/delt internett?

Under kategorien "Trådløst og nettverk" velger jeg "mer" og huker av for "Wi-Fi Direct", så ja; det er jeg sikker på.

Hotspot bruker jeg forøvrig jevnlig som internett til min PC :-)

 

tror ikke du vet hva du prater om.

 

Under kategorien "Trådløst og nettverk" velger du tethering & portabel hotspot...

Lenke til kommentar

Sikker på at du ikke forveksler Wifi-direct med wifi hotspot/delt internett?

Under kategorien "Trådløst og nettverk" velger jeg "mer" og huker av for "Wi-Fi Direct", så ja; det er jeg sikker på.

Hotspot bruker jeg forøvrig jevnlig som internett til min PC :-)

 

tror ikke du vet hva du prater om.

 

Under kategorien "Trådløst og nettverk" velger du tethering & portabel hotspot...

Hvis du ser øverst på denne siden (168), ser du at jeg spør om hvordan jeg kan bruke WiFi Direct.

WiFi Direct er en funksjon hvor man bruker trådløskortet i telefonen for å koble direkte mot feks en pc. Man trenger altså ikke gå via en router for å sende filer mellom de to enhetene.

WiFi Direct er ansett å kunne være en erstatter for bluetooth, da man har større overføringshastigheter.

 

Det jeg spør om er hvordan jeg kan oppnå kontakt mellom min telefon og min PC.

Som svar får jeg en haug med spørsmål om jeg egentlig vet hva jeg snakker om. Det blandes inn tethering/hotspot og WiFi. Det er vel ikke det som er temaet?

 

Kan noen istedenfor å stille spørsmål heller gi meg en kort og enkel forklaring på hvordan jeg skal gjøre det?

Er det så vanskelig? Denne tråden kunne sikkert vært halvert om folk svarte på de faktiske spørsmålene istedenfor å komme med svar som ikke har noe med saken å gjøre. Jeg har feks ikke stilt et eneste spørsmål om bruk av tethering eller wifi. Aaaaargh!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøvde meg selv med denne wifi-direct. Er det sånn at begge enhetene må støtte det? Det dukker ikke opp noen nettverk på laptoppen..

Jeg har forstått det sånn at det er nok at èn enhet støtter WiFi Direct (i vårt tilfelle; SGN). Denne enheten vil da fungere som en "host".

"When a WiFi enabled device comes under the umbrella of a WiFi Direct "host" the "client" can connect to the "host" through the existing ad-hoc protocol, gather setup information using a Protected Setup-style transfer, then allow the two devices to connect. So easy is the WiFi direct setup, some have suggested it could replace Bluetooth in some situations".

Her kan du lese litt om det;

http://pocketnow.com/smartphone-news/what-is-wifi-direct-connect

http://www.wi-fi.org/discover-and-learn/wi-fi-direct%E2%84%A2

http://en.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi_Direct

Lenke til kommentar

Hva mener dere om lyd kvaliteten i telefonen?

Sett i forhold til feks Galaxy s2.

S2'en min hadde heller dårlig lyd med et par gode øreplugger.

Snakker om musikk avspilling her da.

 

Prøver på nytt. Hvor bra er lydkvaliteten i telefonen?

Jeg synes kvaliteten er bra. Bruker telefonen mye med Sennheiser in-ear og er fornøyd med det. Men det er en objektiv vurdering og avhengig av type/størrelse på det som skal drives av telefonen.

Lenke til kommentar

Prøve også WiFi-Direct mot min bærbare HP uten suksess. Sant som noen nevner at kun en av enhetene trenger å støtte det, holder at den andre bare har et trådløst nettverkskort.

 

Merkelige er at maaaange forumer rundt om i verden skriver om at de ikke får til med Galaxy Nexus. Har lest litt og en fyr påstod at den innebygde WiFi-Direct'en i SGN kun er en "api" eller hva han kalte det for, dvs at det gir muligheten for WiFi-Direct, men at det må en tredjeparts app til.

 

Google har en demo der du skal kunne sende jpeg filer mellom to wifi enheter, men klarte ikke å finne apk'en til denne demoen.

Lenke til kommentar

Hva mener dere om lyd kvaliteten i telefonen?

Sett i forhold til feks Galaxy s2.

S2'en min hadde heller dårlig lyd med et par gode øreplugger.

Snakker om musikk avspilling her da.

 

Prøver på nytt. Hvor bra er lydkvaliteten i telefonen?

Jeg synes lyden er god. Har rootet og økt maksvolumet på 3.5mm-utgangen, men synes at på høyeste volum blir lyden forvrengt og kvaliteten dårlig. Kan ikke huske om det var slik på maks volum med original ROM. Jeg bruker Beyerdynamic DT770 som headset.

Lenke til kommentar

Etter flere timer med undersøkelse, så er dette helt klart den mobilen som kan spille høyest og best (dynamisk) og har meget god kraft. Skyldes et eksternt lydkort. Den eneste telefonen som har dette. Slik ser resultatene ut:

 

1. Samsung Galaxy Nexus

2. iPhone 4S

3. LG Optimus 3D

4. HTC One X

5. SE Arc S

Lenke til kommentar

Hva mener dere om lyd kvaliteten i telefonen?

Sett i forhold til feks Galaxy s2.

S2'en min hadde heller dårlig lyd med et par gode øreplugger.

Snakker om musikk avspilling her da.

 

Prøver på nytt. Hvor bra er lydkvaliteten i telefonen?

 

Husker lyden i htc desire som bedre, men nå var overgangen fra iphone 3g såppass stor at jeg fikk litt av et førsteinntrykk på den. Mulig det bare er det som sitter igjen :p

Klager ikke på lyden i Nexusen, er fornøyd med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...