Gå til innhold

iPhone 5 kommer 15. oktober


Anbefalte innlegg

Blir lei meg når eg høre sånt... Tenk at folk legge så mykje pengar på noko så overprisa tull! :(

 

Skjønner dem veldig godt jeg altså... Jeg er en smule teknofil og ville gladelig betalt mye for å få den fortere enn svint...

 

Nå er ikke jeg personlig så begeistret for epple produkter, men det er nå en annen sak... De ser jo utrolig bra ut da :innocent:

 

løp og kjøp sier nå jeg :thumbup:

 

Okay då, eg bruker jo ein smule (eller, ein heil del...) på data og annet teknisk, men Apple tar jo så @$@€[{{€$"#¤!"# mykje for produktene sine! Men viss du ser på produkter frå f.eks HTC og Samsung som e rett og slett BEDRE på alle måter (i hvertfall specs) koster ein heil del mindre.

 

Kult å sjå at andre også misslike Apple! Hehe :innocent:

 

Er noen 100 lapper virkelig en hel del? Noen halvlitere på byen eller x antall harry runder med bil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er også en mobil som ikke kan kjempe mot smartphones som SGS2 og telefoner som virkelig kan gjøre ting. Som usb on the go, hdmi-output, lar deg forandre på hvordan telefonen brukes og ser ut, og lar det tilpasse den til eget bruk.

Hadde folk hatt behov for USB eller HDMI på telefonen sin så hadde de ikke kjøpt iPhone. At Apple selger betyr at de har funnet ut hva folk prioriterer.

 

Jeg hadde den diskusjonen med min kone når vi skulle kjøpe bil. Jeg ville ha en Toyota pickup, hun ville ikke. "Jammen, den har lasteplan jo", så jeg. "Hva skal vi med det?", sa hun. Istedet endte vi opp med en bil uten lasteplan og uten firehjulstrekk, til høyere pris. Hva så? Den er akkurat hva vi trenger 95% av tiden.

 

Geir :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Uansett, er ikke kult å ha akkurat samme telefon som alle andre. Hvor lenge tror dere iphones glansperiode varer?

Velger du mobiltelefon utifra hvor mange andre som har den?

 

 

Tja, en mening på samme måte som å mene at jorda er rund. ;)

Pass på så du ikke beveger deg for lagt vekk fra emnet, nå. ;)

Lenke til kommentar

Hehe, sant nok sant nok. Blir moro å se om iphone5 blir noe verdt å kjøpe eller om det blir som iphone4. Noe jeg frykter det kan bli med tanke på forskjellene mellom 3gs og 4.

Ja, gleder meg til lanseringen. Jeg er egentlig rimelig fornøyd med telefonen jeg har nå, så skal en del til for at jeg selger den til lillesøster og kjøper meg den nye.

Lenke til kommentar

Det er også en mobil som ikke kan kjempe mot smartphones som SGS2 og telefoner som virkelig kan gjøre ting. Som usb on the go, hdmi-output, lar deg forandre på hvordan telefonen brukes og ser ut, og lar det tilpasse den til eget bruk.

Hadde folk hatt behov for USB eller HDMI på telefonen sin så hadde de ikke kjøpt iPhone. At Apple selger betyr at de har funnet ut hva folk prioriterer.

Det argumentet der kjøper ikke jeg.

 

Med tanke på hva som faktisk er mulig på en smarttelefon i dag, så er det jo latterlig at en smarttelefon i 2011 ikke har mulighet for USB OTG og HDMI.

 

Med tanke på at de kraftigste smartmobilene som er ute i dag glatt klarer å kjøre en 1080p MKV film med 20k mbps i bitrate så er det en fordel å kunne bruke smartmobilen sin som videoavspiller. Og her kommer jo USB OTG godt til bruk her også. Er jo kjekt som bare det å kunne ha en hel haug med 720p eller 1080p MKV filmer lagret på en ekstern harddisk om man drar til en kompis for å se på filmer f.eks.

 

Da er det jo bare å plugge inn telefonen i TV'en og kjøre av en film. Enklere blir det ikke. Nå støtter faktisk noen TV'er USB OTG selv hvor man bare kan plugge inn en ekstern harddisk rett i TV'en og spille av MKV filmer rett i fra TV'en. Det kan jeg med min 32-tommers SAMSUNG LED-TV.

 

Og dette er bare en ting ut av mange ting man kan gjøre med USB og HDMI på en smarttelefon i dag. Så å komme å si at dette ikke er noe vits på en mobil i dag er tøv.

 

Vi er i år 2011 nå, og er snart i år 2012. Klart dette er veldig viktig i dag.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal nok ha den. Mest fordi min mor betaler abonnementet og jeg går i pluss ved hvert telefonbytte. Har solgt samtlige iPhoner jeg har hatt for profitt (i forhold til engangsbeløpet for den jeg kjøpte like i etterkant), og den trenden fortsetter i år. Jeg skulle veldig gjerne hatt en W7 eller Android-telefon, men som en mann en gang sa; det er lett å skifte merke, det er vanskelig å skifte økosystem. Særlig når man har vært i det siden tidlig 2008.

Lenke til kommentar

Det er sant. For mange av kjøperne av iphone 4 ville en nokia 3230 vært bra nok. En nokia n95 ville vært perfekt og mer til, da den kan gjøre alt iphone 4 kan gjøre såvidt jeg vet.

 

Dine svar er noe av de dårligste jeg har lest inne på forumet her. Når du sitter og skriver at du kan gjøre det samme med en N95 som du kan med en iPhone. Da har du utrolig lite peiling på telefoner. Du skriver jo også at en Skoda koster det samme som en BMW. Hvis du fortsatt står for disse påstandene så får du linke til fakta.

Lenke til kommentar

Hm nei, jeg påpekte bare at iphone koster like mye som topline smartphones, generelt sett. Jeg sier ikke at en skoda koster like mye som en bwm. Hvis det ikke var SOLEKLART beklager jeg på det dypeste.

 

Greit at det er LITT på spissen å si at n95 gjør det iphone gjør, men poenget mitt, som åpenbart har gått tapt, er at jeg (that means me personally) har følelsen av at de fleste som har iphone bruker den til basic ting som man kan gjøre på for eksempel en nokia n95 like greit. De som bruker iphone til mer enn disse tingene (telefon, sms, im, email, musikk, facebook, osv) ville jeg tro at kunne nytte seg av en telefon med litt mer funksjon, som en toprange smartphone for eksempel.

 

 

Ikke meninga å forvirre.

 

Rolig, Frank.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...