Gå til innhold

Jeg strøk på oppkjøringa


€uropa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er nesten spent på hvordan du kjørte! Hva klarte du å gjøre siden du var så helsefarlig?

 

Sensoren mente at jeg kjørte for fort inn i kryss og at jeg plasserte meg dårlig. Jeg gjorde ingen store feil.

 

Det jeg først og fremst gjorde galt var å møte opp på feil tidspunkt og få feil sensor. Hun har tilnavnet "strykejernet" her i distriktet. Jeg visste akkurat hvem hun var og hvordan det ville gå allerede da hun kom ut av døra.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Trenger ikke å si mer enn at hun i Mysen er veeeeeeldig streng -.-"

 

Samme dame strøk meg første gangen også, og da fikk jeg en anmerkning av henne. Kjørte i 70km/t i en 80km/t sone, kan skape farlige forbikjøringer.

 

Det som er rart her, er at på denne strekningen hun mente jeg kjørte for sakte på er ca 1km lang + en fotoboks. Mao jeg sjekket farten pga fotoboksen og lå bak en annen bil som kjørte i 75+ km/t. Det er ikke muligheter med forbikjøringer på denne strekningen, og hadde heller ikke gjort det da bilen foran ligger i 75+ km/t.

 

Har aldri sett kjørelæreren min sint, ikke før etter at såkalte strykejernet strøk meg. Det var ikke snakk om at vi skulle hjem igjen, den dama skulle få svi. Endte med at han satte seg i protest som passasjer i kjøreskolebilen, for at jeg måtte kjøre han hjem :p Bodde like ved han da, så gikk noen hundre meter for å komme hjem.

 

Har ikke noen statistikker på hvor mange strykejernet stryker på Mysen trafikksenter, men vet at kjøreskolen jeg kjørte og andre har prøvd å få henne ut av systemet i mange herrens år.

 

 

Lykke til neste gang, da får du en annen sensor også :)

Lenke til kommentar

Takk for det.

 

Jeg ser at du bor i Østfolds diamant, som meg. Jeg har hørt om noen som har stått med henne. De har uten unntak snakket ustoppelig under hele førerprøven om ting hun synes er interessante. Populære temaer er visst Skiptvet, gamle dager og elger som løper over veien. Så jeg vet hva jeg skal gjøre hvis jeg får henne igjen, men som du sier, så får jeg sikkert en annen sensor denne gangen.

Endret av Zarac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Strenge og urimelige sensorer er vel alltid en god unnskyldning? Tror ikke det finnes en utdanningsinstitusjon i Norge, spesielt trafikkstasjoner, som ikke har sine "strykjern". Men dette er en illusjon skapt av nervøse, utilpasse kjøreelever som i virkeligheten kanskje ikke er helt klar til å kjøre opp enda. Illusjonen blir forsterket av det faktum at selv de elevene som er mest klar kan gjøre feil under selve oppkjøringa, og får stryk fordi de ikke våger å forsvare seg eller ikke klarer å konsentrere seg om kjøringa. De har jo "strykjernet" som sensor så det går jo sikkert til h****** allikevel...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greit nok om jeg hadde ligget alene på veien med flere biler bak meg, eventuelt alene. Da sensor skal gå ut ifra at en kjører slik til vanlig, men i mitt tilfelle så var det vell litt annerledes. Syns ikke du også det? Uansett om du syns det er feil at jeg har lappen nå, eller ikke så kjører jeg bil. Har vært yrkes sjafør i to år før jeg flyttet for å studere videre, mener selv at jeg har trafikk vett nok til å kjøre bil. Nå skal ikke jeg sitte her og diskutere min første oppkjøring.

 

Så sant, så sant nomore. Omtrent alle trafikkstasjoner har en eller annen form for strykejernet, kommer ikke unna dette. Hun i Mysen virket faktisk ganske grei, men forholdsvis stille av seg. Selv om kjøreskolen min mente noe annet. Noen er jo også litt mer pirkete enn andre. Selv hadde jeg en ung dame som sensor under andre oppkjøring, som sitter ved siden av og skryter av deg når du kjører bra. I mitt tilfelle også sitter og snakker om "kule" biler vi passerer ^^, Gl Hf, kjør deg gjerne i stykker, men gjør det på rudskogen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...