Gå til innhold

Nokia N9 tråden


Slai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal ha ny mobil, og N9 ser jo bare helt lekker ut. Meego ser også helt fantastisk ut. Litt kjipt at man ikke kan legge apps i mapper, menmen. Er likevel ikke helt sikker på om jeg skal kjøpe den. Håper veldig på Alien Dalvik eller OpenMobile ACL, men virker nesten litt for godt til å være sant. Har også lyst til å koble telefonen til tv. Lar det seg gjøre via microusb-porten? Blir isåfall kvaliteten lik hdmi?

 

Fikk forøvrig opplyst av telenor at de ikke har noen dato på når de får inn 64gb- versjonen..

Endret av flantheman
Lenke til kommentar

ville og ha denne mobilen med 64gb. men cdon klarte ikke svare meg når de fikk inn 64gb versjonen,ser de har satt 16gb versjonen igår til 11/10/2011 og regner med 64gb går nok ennå lengre tid til. sååååe ble vist en 16gb fra telenor med kort og kontant gitt. farsken.

tenkte på abb til 99pr mnd. men om jeg glemmer og si det opp en mnd for seint, blir det samma pris som kort og kontant.

håper bare ikke det har noe å si om man skal låse den opp.

Endret av n900
Lenke til kommentar

Selv valgte jeg 16 siden jeg aldri brukte opp plassen på N8 eller SGS2. Dropbox, Spotify og Picasa og diverse slike ting gjorde at jeg ikke har hatt så mye plassbehov. Hadde jo såklart vært fetere med 64, pga Ovi maps osv, men jeg gidder ikke vente ut 2012 for å se når den kommer. Q4 er lenge til er over, og man vet aldri når i Q4 den egentlig kommer.

 

Thats me tho :) .

Lenke til kommentar

joda det er sant det. har også 4gb ledig på n8 og da har jeg ca 1700 sanger og en god del bilder å sånt. så holder vel med 16gb egentlig. men er så rart med det,når man ikke har muligheten til minnekort,da vil man ha mer.

kansje man engang kan ha flere operativsystem på den,slik som n900? da er det godt med ekstra plass ;)

Lenke til kommentar

Jeg ville mye heller valgt n9 framfor n8, helt klart. Mulig kamera på noen områder er bedre enn n9, men på de fleste andre områder er n9 bedre. N9 støtter vel ikke hdmi, men finnes tvkabel, ikke minne kort og har ikke støtte for ekstern usb lagring eller fmsender, d to siste kan kanskje tweakes...

 

Tja det gjenstår å se... Jeg tror nok N9 vil være bedre enn N8 på noen områder men også flere områder N8 er bedre enn N9..

Husk att N8 er en meget sterkt kandidat på mange områder ;)

Har ikke studert spec. så veldig mye på N9, men såvidt jeg husker mangler den HDMI, tregere bluetooth, ikke fm-sender, mangler xenon-blitz etc.. for å nevne noe... usikker på om den har USB-host..

 

Men for all del det gjenstår å se en full test av N9, men tror vi skal være forsiktig med å dra for kjapp konklusjon om dette ;)

Lenke til kommentar

N8 er ingen sterk kandidat på noe område, iallefall ikke mot N9 :s .

 

N9 mangler HDMI, men jeg kan telle antallet ganger jeg har brukt HDMI selv på N8 på en vietnamveterans hånd, FM sender har N9, xenonblitsen er litt asshole tho, og den mangler USB host.

 

Så basically HDMI og USB-host. Ting jeg har brukt tilsammen i underkant av 10 ganger personlig.

 

Klart, det er sikkert mange som bruker HDMIen og USBhost kjempemye. Selv bruker jeg skytjenester mer enn USBsticks, og HDMI trenger jeg absolutt ikke når man har DLNA kompatibilitet som på N9, i tillegg til at man har AV ut dersom man virkelig trenger noe direkte med kabel.

 

Men ganske synd med xenonblitsen. Enig der.

 

Har den virkelig tregere bluetooth enn n8? det er weird, med tanke på at de kjører NFC liksom :p .

 

 

Nå skal det sies at N900 heller ikke hadde USBhost. Men det har den nå.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Slai:

Tja, det gjenstår å se men som du ser er det endel punkter N8 matcher N9 på ;)

Og om man tar i betrakning att N8 har vært i markedet i 1år nå vil jeg si det er en sterk kandidat ja...

 

Joa den faller nok gjennom på bluetooth også, N8 har 3.0, N9 har 2.1... Når N9 er flett ny i markedet syns jeg det er rart att man bruker enn dårligere standard enn forgjengeren ;)

 

Bare det å gå i Xenon til LED-blitz er noe som jeg tror ganske mye for mange brukere... Foto og bilder er blitt utrolig viktig for mange på en mobil idag i 2011...

Er usikker på om N9 har dedikerte kamerataster på mobilhuset ?

 

Men for all del, N9 virker som en spennende mobil da :thumbup:

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...