Gå til innhold

Nokia N9 tråden


Slai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

N8 og N9 er ganske ulike med tanke på at N9 er en åpen linux basert mobil, og N8 er en lukket Symbian mobil. Symbian var elsk før 2007, men nå er det bare umoderne og tungvindt.

 

Joda du har rett i att OSèt er forskjellig, men OS er også veldig personlig hva man foretrekker der.. Eks. tror jeg mange ser det på som negativt att N9 har ett OS som ikke har det samme utvalget av apps. og utvalgt i Ovi Store som N8 har ;) Hvordan OSèt fungerer i praksis på N9 vil man først se etterhvert.

Jeg har iallfall veldig god erfaring med N8, men som sagt det er veldig personlig hva brukere foretrekker der..

 

Når det gjelder hardware er det ingen tvil om att både N8 og N9 er langt fremme der, selv om N8 er 1år gammel nå :)

Lenke til kommentar

Leirdueredet: n9 har da samme utvalget som n8 pluss ekstra apps fra communityet?

N8 kjører symbian så det er ikke mulig uten at utviklere lanser appen sin til Meego.

Derimot siden Meego er linux er det litt mindre komplisert å kjøre fra Android -> Meego, derfor (dersom emulatoren virker) har vi android apps til vår disposisjon.

Lenke til kommentar

Programmer som er skrevet mot Symbian-APIet vil måtte portes, programmer som er skrevet mot Qt trenger ikke så mye mer enn en rekompilering. Samtidig vil jo meego ha alt av linux-applikasjoner som kjører på ARM-arkitekturen tilgjengelig, som er ganske mange om en for eksempel tar en kikk i pakkebrønnene til debian. (Dog de er gjerne ikke er tilpasset mobilbruk.)

Lenke til kommentar

In other news har Telenorbutikken rett ved der jeg bor startet storsatsning på N9, med en hel vegg dedikert til reklame for denne enheten, med propphones for å vise utseended på telefonen, samt pamphlets og diverse giveaways, som disse hun jenta gav meg:

 

20110930_191608.jpg

 

 

Mens jeg var der var det en dame som tittet på nye telefoner. Siden jeg er en grei kar og en utmerket selger overbeviste jeg henne om at N9 er verdt å vente en uke på, selv om hun var skeptisk til MeeGo.

Lenke til kommentar

Leser Nokia N9 User Guide.

 

 

Marco nevnte når de lanserte N9 at (and Im paraphrasing); "unlike other phones, you dont need to hold this device a specific way", som såklart er en søt liten albue mot iphone4 sine problemer helt i starten, som vi alle vet.

 

Nokia N9 User Guide, page 7:

 

SC20110930-222813.png

Lenke til kommentar

Kødder du??? Satan for noe vås... Kanskje jeg burde ringe dem og sjekke? Jeg har fått simkortet og ordrebelreftelse men ikke noe sendingsepost.

ser på sia demmes at datoan e endret, så regne me dem e fri.

ble nå kluss når æ kansellerte ene ordren, fikk da ikke bestilt på nytt.

Endret av n900
Lenke til kommentar

De VET ikke på 09000 hvorvidt de har flere på lager. Ringer mandag til lageret og spør. Hvis de har klart å funke det opp med min bestilling blir jeg enraged. Snakk om mulig levering til telehuset den tredje, men mulig det ikke blir før femtende og mulig første levering blir kun den sorte varianten...

Lenke til kommentar

De VET ikke på 09000 hvorvidt de har flere på lager. Ringer mandag til lageret og spør. Hvis de har klart å funke det opp med min bestilling blir jeg enraged. Snakk om mulig levering til telehuset den tredje, men mulig det ikke blir før femtende og mulig første levering blir kun den sorte varianten...

ringte enda til 09000 OG kjedehuset igår for å få bestillinga i orden, men de kunne ikke ordne, jeg fikk bare vente til systemet var oppdatert. og nå er de selvsagt fri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...