Gå til innhold

Nokia N9 tråden


Slai

Anbefalte innlegg

Hvorfor sier du "også" i setningen "den faller nok gjennom på bluetooth også" :p ?

 

Jau, er litt snodig det med bluetoothen altså :o . Det er ikke noe software kan fikse, antar jeg?

 

Selv bruker jeg aldri/sjelden blitz på min N8 (som forøvrig er hovedkameraet mitt) da jeg pleier ha bedre resultater med naturlige lyskilder. Så har man jo N9 som etter sigende skal ta kjempebra lavlysbilder. Blir veldig spennende å se resultatene der :) .

 

Jeg er en fotografinoob på alle mulige måter, men brukes blitz virkelig til noe annet enn "hey we're drunk, lets take snapshots of annie crying in the corner holding her cat cause thats hilarious" situasjoner?

 

Men det store som holder N8 tilbake er jo Symbian. Jeg elsker Belle mye mer enn Anna og de tidligere versjonene av S3, siden de er horribly dårlige, men selv med Belle er det alt for kjipt. Det blir en poor mans android, og det er for lite og for kjipt for meg. Da kunne jeg like greit rullet videre med SGS2en.

 

Hovedpoenget for min del med N9 er hvordan den brukes. Ikke hardware. Et bra kamera er bare en digg bonus, så kanskje jeg slipper dra med meg N8 overalt i tillegg til telefonen :p

Endret av Slai
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

slai:

hehe, var nå bare siden jeg listet opp de forskjellige tingene liksom :)

 

Tviler på bluetooth kan endres med software, men skal ikke si det sikkert... Tipper Nokia isåfall hadde lansert den med 3.0 slik de gjorde med N8 om hardware allerede ligger der vil jeg tro..

 

Sant det, er ikke altid behov for blitz, spørs hvilken type fotograf man er ;) men for en gjennomsnittbruker som knipser bilder i en halvmørk stue, på en pub osv. er den uunværlig ;)

 

Ja har lest N9 skal ha en veldig lysfølsom bildebrikke så godt mulig att blitz-behovet blir mindre der, blir spennende å se ;)

 

Jeg har brukt mye N8 selv og syns OSèt fungerer veldig bra, men er jo litt smaksak da, ser den :) Men for min del er hardware ofte det viktigste, menyer etc. kan man ofte tweeke og fikse på om man vil :)

 

Regner med N9 også har DLNA som N8 har? , det vil jeg anta.

Lenke til kommentar

De lanserer ikke N9 med FM transmitter, men den ligger der likevel. Som på N900.

 

De lanserte ikke N900 med USB host. Men communityet klarte fikse den biffen også.

 

Kanskje det skjer noe gøy med bluetooth også :p ?

 

 

For en gjennomsnittsbruker er N9 kameraet soleklart bedre enn N8. Det er raskere. End of :p . Da ser man sjelden store forskjellen uansett.

 

Hey jeg ante ikke N8 også hadde DLNA :p . I learn things every day :) .

Lenke til kommentar

Jau den har DLNA.

 

De sier vel at kameraet er det raskeste kameraet i noen mobiltelefon, og har sett et par tester som sier seg enige der, selv mot dedikerte point-and-shoot devices. I videoer jeg har sett virker det sykt raskt å ta bilde, og deretter ta ett til bilde, samt å launche kameraet i det hele tatt er veldig raskt.

 

Det er jo enda den saken med xenonblitzen tho, som er småtraurig for mange :( .

 

 

 

forresten:

 

"this phone looks almost as good as the press photos, which is very unusual for a phone"

 

- Flora Graham, Crave Live

 

 

I like that. AHLAIKITALO!

Lenke til kommentar

Det er bluetooth 4.0 på nokia n9 men drivere gjør at de skriver 2.1. Regner med dette blir oppdatert ganske så snart. Når det gjelder blitzen så skal dette være den beste led blitsen utviklet og brukt i noen mobil.

 

http://talk.maemo.org/archive/index.php/t-75235.html BT4

 

Fant ikke noe kilde på dette med blitzen i farten, men leste det for ikke mange uker siden.

Endret av anordne
Lenke til kommentar

lure på om æ vente til 64gb varianten kommer.

sjønne ikke koffer ingen kan sette en dato når den evt.blir tilgjengelig.

kan jo være tøft med 64gb om man skal ha litt snacks lagret,

 

Har hadd kontakt med cdon,og den skal komme første el andre uka i okt. Blir egentlig litt sånn "tror det ikke før du ser det"for min del,men det stemmer jo bra med forventet datoen som nå er 14.okt.

Vi får håpe det beste :)

Lenke til kommentar

Gleder meg til å få min :).

 

En ting som kanskje er interessant for noen er at alle utgaver av N9 ble borte fra Dustin her om dagen. Jeg sendte de en mail og fikk som svar at på grunn av avtalen mellom Nokia og Telenor så kunne de ikke selge den.

 

Men heldigvis for oss som har bestilt derfra stod det videre at de som allerede har bestilt den får den tilsendt så fort de får den på lager :)

 

Lurer på om de andre nettbutikkene får solgt den pga avtale mellom Nokia og Telenor... Når jeg ser på prisjakt så er det ingen av de andre som har fjernet den fra sortimentet, men vi får se hva som skjer.

 

Ang. USB host-mode så er det noen som prøver seg: http://forum.meego.com/showthread.php?t=4610

Lenke til kommentar

lure på om æ vente til 64gb varianten kommer.

sjønne ikke koffer ingen kan sette en dato når den evt.blir tilgjengelig.

kan jo være tøft med 64gb om man skal ha litt snacks lagret,

 

Har hadd kontakt med cdon,og den skal komme første el andre uka i okt. Blir egentlig litt sånn "tror det ikke før du ser det"for min del,men det stemmer jo bra med forventet datoen som nå er 14.okt.

Vi får håpe det beste :)

ja har og bestilt en 64 fra cdon.

så får fruen en 16gb fra telenor som æ kan leke med i mellomtiden ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...