Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okei. Jeg flashet tilbake GB, lastet ned fila fra XDA posten som het "Nordic countries" anno November 2011.

 

Funket greit etter wipa cache, men får fortsatt ikke tilgang gjennom kies. Ifølge kies er nå telefonen min koreansk.... ?! Blir surrete av det greiene her.

 

noen forslag?

Lenke til kommentar

Du flasha nordic gb? Jeg vil tippe det løser seg om du endrer CSC.

 

Åpne dialler og tast *#272*imeinummeretditt# Deretter endrer du til NEE og velger installer. Desverre vil denne installasjonen gjøre at telefonen resettes og du må installere apps etc på nytt hvis du har gjort det etter flash.

Lenke til kommentar

Angående flashing med Odin så glemte jeg å nevne at Odin skal kun brukes til å flashe stock (orginale) ROMs og ikke custom ROMs som ParanoidAndroid og CM9. Det fungerer men du vil da få varseltrekanten når du booter telefonen og da kan kjære Samsung se at du har fiklet med telefonen.

 

- PC Odin: Kun stock ROMs (GB og ICS fra Samsung som LP5/6/8/9)

- Mobile Odin: Stock og custom ROMs (CM9, MIUI 4, PA osv.)

- CWM: Stock og custom ROMs

 

Hei, jeg har null peiling på rooting, men bestemte meg for å roote telefonen. Jeg fulgte denne oppskriften:

http://rootgalaxynot...-2odinheimdall/

nå får jeg den trekanten som du snakket om.

Hvis jeg nå flasher tilbake til stock gingerbread vil den da gå bort og vil telefonen bli akkuratt som før?

 

Hvis jeg vil roote telefonen ved å bruke den metoden i linken over, kan jeg bruke mobile odin og slippe den trekanten?

 

Ville i første omgang kun ha root access på mobilen. vil også senere prøve forskjellige roms

men jeg forstår ikke hva kernel og sånt er... fint om du kunne forklart meg litt

 

telefonen blir foressten veldig varm nå også på den øverste delen av skjermen etter at jeg rootet

 

Trekanten betyr at binary counteren er aktivert og at Samsung kan se at du har flashet en uoffisiell ROM. Dvs. at garantien har røket i Samsungs øyne. Du kan derimot fikse det selv ved å installere "Triangle Away" (link nedenfor). Du må derimot bruke "Triangle Away" fra en ICS ROM, så hvis du ikke er på en ICS ROM nå så flash en ICS ROM gjennom Odin (PC!), installer Triangle Away og kjør den. Etter dette så flasher du Gingerbread igjen fra ODIN PC(!), og da vil telefonen være stock og garantien vil igjen være på plass.

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1494114

Lenke til kommentar

Trekanten betyr at binary counteren er aktivert og at Samsung kan se at du har flashet en uoffisiell ROM. Dvs. at garantien har røket i Samsungs øyne. Du kan derimot fikse det selv ved å installere "Triangle Away" (link nedenfor). Du må derimot bruke "Triangle Away" fra en ICS ROM, så hvis du ikke er på en ICS ROM nå så flash en ICS ROM gjennom Odin (PC!), installer Triangle Away og kjør den. Etter dette så flasher du Gingerbread igjen fra ODIN PC(!), og da vil telefonen være stock og garantien vil igjen være på plass.

 

http://forum.xda-dev...d.php?t=1494114

 

Hei

 

Takk for hjelpen, har nå installert paranoid android, virker veldig bra foreløpig, men har ikke fått sett så mye på den enda. Men kan jeg installere den fjerne trekant programmet på denne rommen?

Lenke til kommentar

Tviler ikke, installerte den baltiske ics i dag. Må ha blitt gjort noen endringer fra polsk ics og forsåvidt de andre også. Foreløpig virker alt ganske så rosenrødt. Helt klart bedre enn polsk ics og også mye bedre enn siste GB. Blir spennende å se hvordan den nordiske versjonen blir.

Lenke til kommentar

Tips til Wallet cases for de som har lyst på det. Jeg har nå hatt min i en uke er og kjempe fornøyd!

Kjøpte denne fra Zenus:

http://zenuscaseusa....ary-series.html

 

Kvaliteten er det ikke noe å si på. Ikke virker den fryktelig mye større heller.

Greit å ha plass til kort og sedler sammen med telefonen.

Det var det eneste jeg savnet med iPhonen min; Bookbook casen!

 

Tok litt over en uke med levering fra Korea. Og ingen toll heller. :)

 

PS! Link til resten av Note utvalget:

http://zenuscaseusa....alaxy-note.html

 

Har PDair http://www.mytrendyp...ote-66544p.html

Den fungerer greit men krøller beskyttelses filmen litt. Den blir også litt småfeit, og jeg kunne tenke meg en annen, har du et bilde av åpen wallet med telefonen montert i? Er den lett og ta ut for å sette i en carmount? Den feste "flippen" som lukker til, er det borrelås eller magnet eventuelt trykknapp lukking på den?

 

Edit: kikket på de andre modellene og det så ut som festinga der ikke traff skjermen i det hele, og at det var en magnetknapp som festet flippen. Er bare 1 igjen; Er det lett å ta telefonen ut/inn for montering i carmount?

 

Ja, det er bare å åpne walleten og vippe ut telefonen. Ikke noe styr! :)

Lenke til kommentar

Noen mulighet for å slå av den lyden som kommer opp når man setter telefonen til lading? Og den som kommer når batteriet er fullt?

....og da tenker jeg uten å roote telefonen.

 

Og eventuelt, hvordan bytte ut de power knappene på status linjen? Har ikke noe behov for hverken bluetooth der eller gps :p

Lenke til kommentar

Jeg hadde også en forfordelig batteriopplevelse nå nettopp. Har nettopp byttet til Galaxy SIII, men har fortsatt Note'n med et annet simkort. Det blir imidlertid ikke brukt så mye, og telefon har nå ligget ubrukt i hele dag. (Den stod på lading i hele natt) Etter 11 timer var den strømtom! Ifølge telefonen stod Android OS for 97% av strømforbruket. Dette skjedde jo aldri da den var brukt jevnlig, men nå når jeg ikke bruker den og den ligger helt rolig suuuuuuuuuuuuuuuger den strøm. Dette er det jo ingen logikk i overhodet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...