Gå til innhold

Asus G74SX yter dårlig, noe jeg kan gjøre? Sende i retur? OPPDATERT15.09


N1ko

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stasjonær ftw

 

Gå og øk postcunten din et annet sted...

 

MSI er noe helvetes dritt, de blir så varme at du kan steke egg på dem og vifta bråker like jævlig som et DC7 i rusegrava på Gardermoen. De er også av langt dårligere kvalitet enn Asus.

 

Multicom har gode alternativer i sine Clevo maskiner men de har en tendens til å koste en god del mer enn Asus.

 

 

Noe lignende denne?

 

Men lurer fortsatt angående det driverproblemet. Noen som vet?

Endret av N1ko
Lenke til kommentar

Lavere fps i spill enn man forventer, kan ha noe med Optimus å gjøre. Altså den funksjonen som skal skifte automatisk mellom skjermkortet og den integrerte chip'en i prosessoren, avhengig av behov.

Det skrives stadig om problemer med Optimus rundt om på nettet, at folk ikke får gjenkjent spillene skikkelig i systemet, og blir nødt til å spille med den integrerte chip'en.

 

Clevo, altså produsenten bak Multicom's Xishan og Kunshan laptoper, har enn så lenge latt være å innføre Optimus i sine kraftigste spillmaskiner, nettop av denne årsaken.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Jeg holder fremdeles en knapp på at en kyndig person kunne fikset driverproblemene på den maskinen dere hadde.

Asus selger enormt med slike gaming modeller og det hadde de ikke gjort hvis de ikke fungerte.

 

Men ja Kunshan er en Clevo, og definitivt en god maskin. Om den fungerer rett ut av esken vet jeg dog ikke, de fleste spillmaskiner krever litt tuning for å fungere optimalt.

Lenke til kommentar

Vel, det er bare med innførselen av GTX 560M i Asus' G74SX og G53SX, at Optimus ble innført i Asus' kraftigste spillmaskiner. Disse er jo kommet i salg ganske nylig, så hvor store problemene er, får vi vel vente og se.

G53SW og G73 hadde GTX 460M, og her var det ikke Optimus.

Også i de av Alienware's maskiner med Optimus, kan man finne plenty problemer hvis man leter litt på nettet.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...