Gå til innhold

Anbefaling: Dette er millionærens drømme-PC


Anbefalte innlegg

Er enig i at man burde holde seg til noe man trenger og ikke det aller beste. Men er ikke enig i at man får en bedre spillopplevelse av det. Det er nok mulig å få den samme, men ikke bedre. Man må også tenke på at de som kjøper så dyre pcer er folk som sitter på pcen hele dagen. Og det er et par ting ved denne pcen som gjør den idiotisk for en spill pc. Som kjempe høy ram og 2 prosessorer. Men selv er det noe jeg hadde trengt. Lager filmer med VFX på fritiden men har også masse tid til spilling. Om jeg hadde hatt noen millioner ville jeg kjøpt en lignende pc. Man kan ikke tenke på pcer som dårlig investering. For alle komponenter vil miste verdi. Man må heller tenke på hvor mye gøy man kan ha med maskinen. Om du kjøper en kjempe bra maskin rett før et stort spill kommer ut vil du antagligvis ha det kjempe morro med det spillet. Høy FPS, full grafikk. Hvis man bare tenker på det økonomisk så er det jo ikke vits i å kjøpe pc i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2-way/4-way Xeon i Socket 1366 er for serverløsning å regne. I jobben har jeg fått bestilt/bygget flere av disse, og det er ikke noe jeg ville vurdert som spill-pc. Jeg kunne gjerne hatt en slik i et godt kjølt serverrom, men da som spill-server/lagrings-maskin. Nei, gi meg heller en Core i7 Extreme 3980X og flytende nitrogen.

Lenke til kommentar

48 GB ram, bare lurer på om det går ann å bruke så mye? :p

 

Vet jo at du kanskje kan presse ut all minnet hvis du f.eks. skulle rendre 5 4K filmer i 3D samtidig, men hvor ofte skjer det ^^

 

du klarer kanskje å bruke det viss du kjøre et par crysis på fullt og et parr virituelle servere xD

Lenke til kommentar

Mangler mye på denne maskina ja. Hva med 10gbe port for seriøs LAN'ing? Vært kjekk torrent ytelse på Gathering med noe sånt, RevoDrive3 X2 hadde vel passet bedre som SSD, og da kunne man droppet det latterlige raid kortet og fått beholde SMART og TRIM støtte (når OCZ får MS til å implementere det vel og merke). Mye rare valg i denne maskina, selv om den sikkert vil gå som ett olja lyn, holde kåken varm hele vintern, og gi deg vanvittige strømregninger.

 

Mangler premium value, her burde det vært tilleggsutstyr rundt maskina for noen lapper og... 3x24" eller 3x27" LED skjermer i full HD f.eks. (Støtter Nvidia det?). Rolls Royce innen kontor stoler med innebygget massasje for tense gamer skuldre etc... Maskina har i alle fall nok minne og lagringsplass, men tror CPU blir altfor svak i forhold.

 

Hva med å se litt på C32/G34 og kjøre på med noen magny-cours? Opp fra tre til fire minne-kanaler etc..

Lenke til kommentar

Hurra! Endelig kom Areca 1880 med på lista :thumbup:

 

Kan jo også fortelle at den 4gb brikken som er satt opp til Arecakontrolleren ikkje vil fungere. Den støtter kun spesial brikker, og de koster 3 ganger så mye. Spesial fra Unigen :p

 

 

 

Mangler mye på denne maskina ja. Hva med 10gbe port for seriøs LAN'ing? Vært kjekk torrent ytelse på Gathering med noe sånt, RevoDrive3 X2 hadde vel passet bedre som SSD, og da kunne man droppet det latterlige raid kortet og fått beholde SMART og TRIM støtte (når OCZ får MS til å implementere det vel og merke). Mye rare valg i denne maskina, selv om den sikkert vil gå som ett olja lyn, holde kåken varm hele vintern, og gi deg vanvittige strømregninger.

 

Mangler premium value, her burde det vært tilleggsutstyr rundt maskina for noen lapper og... 3x24" eller 3x27" LED skjermer i full HD f.eks. (Støtter Nvidia det?). Rolls Royce innen kontor stoler med innebygget massasje for tense gamer skuldre etc... Maskina har i alle fall nok minne og lagringsplass, men tror CPU blir altfor svak i forhold.

 

Hva med å se litt på C32/G34 og kjøre på med noen magny-cours? Opp fra tre til fire minne-kanaler etc..

 

Droppe det latterlige raidkortet? :rofl:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Now that's overkill. 12 SSD-er i RAID? Really? Hva skal man med det? Er det virkelig noen sammenhenger der en hjemmebruker har bruk for så høy ytelse. To 240GB-SSD-er i RAID gir nok mer enn nok av både ytelse og plass. Akkurat her virker det som om dere har kastet penger på den helt uten mål og mening.

 

Hva er galt med 12 stk ssder i raid?

 

Jeg har tilogmed kjørt 12stk 15k sasdisker i raid-0, med backup selvfølgelig. Er man entusiast så er man det. Siden dette er millionærens drømmepc, så SKAL man sløse litt penger :thumbup:

 

Man skal aldir spørre en entusiast om han TRENGER den ytelsen, bare akseptere det ;)

 

SR2 + 4x GTX 580 SLI @ LN2... Da snakker man entusiast :cool: (Kingpin)

 

post-42975-0-77835400-1315089729_thumb.jpg

 

Tok en liten test med 2x Areca 1880kontrollere i raid.

 

 

5,1 GB/s lesehastighet.

 

post-42975-0-21839900-1315093657_thumb.png

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva er galt med 12 stk ssder i raid?

 

5,1 GB/s lesehastighet.

 

post-42975-0-21839900-1315093657_thumb.png

 

Kontrollern klarer ikke pushe så mye. Den sitter på en 8x lane PCI-e som har en teoretisk maksimum på 4GB/s og jeg er nesten sikker på at du bare vil se ca halvparten i ytelsestester.

Derfor jeg sier at RevoDrive3 hadde vært ett bedre valg.

Lenke til kommentar

12 ssd er velnesten litt lite :p hvis vi sammenligner med dette :D:w00t:

 

Morsom, men de juger jo litt :)

 

De kaller det 2 GB hastighet, når det er 2019 MB. 2GB er jo 2048 MB

 

 

 

Skulle ønske HW kunne laget en mer fornuftig millionær PC, av ting man faktisk får tak i.

Hva med OCZ Revodrive de testet? Dustinhome har ett Samsung skjermoppsett med 6 skjermer til 30.000,-. Hadde vært mer imponerende enn en 30"

Lenke til kommentar

12 ssd er velnesten litt lite :p hvis vi sammenligner med dette :D:w00t:

 

Morsom, men de juger jo litt :)

 

De kaller det 2 GB hastighet, når det er 2019 MB. 2GB er jo 2048 MB

 

 

 

Skulle ønske HW kunne laget en mer fornuftig millionær PC, av ting man faktisk får tak i.

Hva med OCZ Revodrive de testet? Dustinhome har ett Samsung skjermoppsett med 6 skjermer til 30.000,-. Hadde vært mer imponerende enn en 30"

 

Pirker du, så skal jeg prike også :p 2GB er 2000MB. 2GiB er 2048MiB - http://en.wikipedia.org/wiki/Mebibyte

 

Enig at HW kanskje skulle laget noe som er litt mer fornuftig og heller kalt denne noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...