Gå til innhold

HTC satser stort


Anbefalte innlegg

Er snart overskuddslageret med 1Ghz cpuer tomt eller?

Lyst på ny telefon som kjører WP7 og har 3.8" skjerm (digger størrelsen på HTC Trophy), men faen så bortkasta penger når de ikke klarer å specce de bedre enn min hønngamle HTC HD2.

 

Hvorfor ikke en 3.8" med f.eks Tegra 2?

Jaja, lov å drømme om en 3.8" telefon neste år med Tegra 3 og WP7 Mango.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja, lov å drømme om en 3.8" telefon neste år med Tegra 3 og WP7 Mango.

 

Mango til neste år ville vel vært litt nedtur :p

Vel, jeg tenker type Januar liksom. Og da er det fortsatt litt for tidlig for Windows 8, WP8 eller hva de nå vil kalle mobilversjonen av Windows 8.

Eventuelt om det kommer en 3.8" med WP7 og Tegra 3 til jul. :p

 

Uansett, greia er vel at jeg skulle likt å sett en 3.8" mobil speccet med noe annet enn en single core 1Ghz cpu. Om det er nVidia Tegra 3 eller Qualcomm Snapdragon Krait har ikke så mye å si, det viktigste er at den liksom skal være på høyde med større telefoner når det kommer til specs.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

dere vet det var microsoft som laget vista? stoler ikke på dem lengre...

De lagde Windows 7 også, så alt er tilgitt :p

 

Skulle gjerne ha sett en til versjon med litt mindre skjerm og 1,5Ghz cpu, men det ser ut som at Radar blir en relativt billig telefon. Mango er veldig bra optimalisert og WP7 kjører glimrende på 1Ghz nå, jeg er sikker på at Samsung og co kommer ut med kraftigere alternativer etterhvert som mer av Mango lineupen blir vist fram.

Lenke til kommentar

dere vet det var microsoft som laget vista? stoler ikke på dem lengre...

Det er dessverre ikke nødvendigvis en sammenheng mellom kvalitet og popularitet.

 

Apple står jo bak Mac, OSX og iOS, men selger likevel bra... hmm.gif

 

hmmmm, hva har nå apple med saken og gjøre???? disapointed

Det har like mye å gjøre med saken som Vista har... "disappointed"

 

 

Lenke til kommentar

Skulle gjerne ha sett en til versjon med litt mindre skjerm og 1,5Ghz cpu, men det ser ut som at Radar blir en relativt billig telefon. Mango er veldig bra optimalisert og WP7 kjører glimrende på 1Ghz nå, jeg er sikker på at Samsung og co kommer ut med kraftigere alternativer etterhvert som mer av Mango lineupen blir vist fram.

Helt enig. Greit nok at 1Ghz kjører WP7 glimrende, det har jeg selv erfart på min HD2 i en liten periode. Men jeg syns det er dumt at så fort en går under 4" skjerm så har en å finne seg i at hardwaren er både 2 og 3 generasjoner gammel.

 

De kjøper jo så store kvanta at selv dual core cpu er mulig i en telefon med under 4" skjerm og fortsatt være rimelig. Altså type 3-3.500kr uten abbonement da toppmodellene ser ut til å ligge på 4-5.000kr.

 

Og 3-3.500kr er en pris jeg gladlig betaler for en 3.8" når specsa er de rette.

Lenke til kommentar

 

Det har like mye å gjøre med saken som Vista har... "disappointed"

 

microsoft har laget vista...

 

Og hva har det med Window Phone 7 å gjøre? De la om hele driver systemet med Vista og det kjørte mindre enn brilliant på eldre hardware, men Windows 7 krever faktisk mindre enn Vista og det kjører veldig bra på eldre hardware også noe som W8 sannsynlig kommer til å gjøre.

 

De av oss som faktisk har brukt WP7, vet at det er raskt og dønn stabilt, tror ikke at jeg har hatt en eneste reboot/crash på min HTC Trophy, og det med en beta versjon av Mango.

Lenke til kommentar

Det har like mye å gjøre med saken som Vista har... "disappointed"

microsoft har laget vista...

Way to miss the point. Go logic!

 

 

Sett det bildet hundre ganger før :D uansett les hva jeg har skrevet, så skjønner du forhåpentligvis hvorfor jeg ikke stoler helt på microsoft.

 

krysser fingrene for deg

Lenke til kommentar

Sett det bildet hundre ganger før :D uansett les hva jeg har skrevet, så skjønner du forhåpentligvis hvorfor jeg ikke stoler helt på microsoft.

 

krysser fingrene for deg

Er vel heller du som ikke skjønner det de skriver til deg. Ja, Vista var et lite feilskjær.

Microsoft lærte av det så det holdt og lanserte bunnsolide Windows 7.

Windows Phone 7 for mobiler er også av ypperste kvalitet.

 

Ingen grunn til å være skeptisk når kvaliteten allerede er bevist.

 

Men hvis du ikke stoler på Microsoft, så kunne du jo latt være å kommentere i utgangspunktet i stedet for å bare skrive sprøyt.

For meg fremstår du som en fyr som overhodet ikke har prøvd dette OSet.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

 

Er vel heller du som ikke skjønner det de skriver til deg. Ja, Vista var et lite feilskjær.

Microsoft lærte av det så det holdt og lanserte bunnsolide Windows 7.

Windows Phone 7 for mobiler er også av ypperste kvalitet.

 

Ingen grunn til å være skeptisk når kvaliteten allerede er bevist.

 

Men hvis du ikke stoler på Microsoft, så kunne du jo latt være å kommentere i utgangspunktet i stedet for å bare skrive sprøyt.

For meg fremstår du som en fyr som overhodet ikke har prøvd dette OSet.

 

windows xp var veldig bra, til sin tid. så skulle microsoft laget noe nytt. det ble vista. så med tanke på det legger jeg grunnlag i hva jeg har skrevet.

 

men jeg er fortsatt intresert i OS et og har lyst til og finne ut mere om det. etter jeg hadde lest igjennom artikkelen tenkte jeg på vista. da kommenterte jeg det jeg kommenterte.

 

ufatterlig hvor mange som ble hårsår på grunn av det.

Lenke til kommentar

windows xp var veldig bra, til sin tid. så skulle microsoft laget noe nytt. det ble vista. så med tanke på det legger jeg grunnlag i hva jeg har skrevet.

 

men jeg er fortsatt intresert i OS et og har lyst til og finne ut mere om det. etter jeg hadde lest igjennom artikkelen tenkte jeg på vista. da kommenterte jeg det jeg kommenterte.

 

ufatterlig hvor mange som ble hårsår på grunn av det.

Det har jo ingenting med hårsår å gjøre. Kommentaren din var helt random.

Hvordan du klarer å tenke på Vista etter å lest en artikkel om Windows Phone 7.5 (Mango oppdateringen) er for oss uforståelig.

 

Selv om du skriver at Windows XP og Windows 7 var bra, så ser du nesten ut til å ignoere det og det faktum at Windows Phone 7 versjonen som allerede er ute også er bra.

 

Det du kommenterer blir det samme som at jeg skulle sagt; 'Dere vet at det var Google som laget Lively? Stoler ikke på de lenger...' i en tråd som handlet om en mobil med Android OS.

Er akkurat like relevant som din kommentar.

 

Hadde det vært snakk om den direkte etterfølgeren til Windows Vista, ja da hadde kommentaren din vært på sin plass og du hadde uttrykket din skepsis. Men i en tråd om et mobil OS som allerede har vist at det har kvalitet? Der hører den absolutt ikke hjemme, beklager.

Endret av Cappo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

windows xp var veldig bra, til sin tid. så skulle microsoft laget noe nytt. det ble vista. så med tanke på det legger jeg grunnlag i hva jeg har skrevet.

 

men jeg er fortsatt intresert i OS et og har lyst til og finne ut mere om det. etter jeg hadde lest igjennom artikkelen tenkte jeg på vista. da kommenterte jeg det jeg kommenterte.

 

ufatterlig hvor mange som ble hårsår på grunn av det.

Det har jo ingenting med hårsår å gjøre. Kommentaren din var helt random.

Hvordan du klarer å tenke på Vista etter å lest en artikkel om Windows Phone 7.5 (Mango oppdateringen) er for oss uforståelig.

[...]

Takk Cappo. :)

Lurte på om jeg måtte finne frem teskjeen men jeg gadd ikke... wink.gif

 

Vista har sine feil, jeg var midlertidig fullt istand til å gjøre alt det jeg ville gjøre. Og Vista er pokker ikke alene om å ha feil: XP, Win7, OS X, iOS, Android er jo langt fra perfekte operativsystemer (på sine respektive platformer) det heller.

 

Windows Mobile 5 og 6 var et glimrende operativsystem. Det var åpent og fleksibelt, og gjorde "business-ting" (tenk epost, oppgaver, kalender og kontakter) på en nesten problemfri måte over Exchange. Surfing gikk bra tilslutt da Opera kom på banen. Og det var enkelt å programmere til, pga. .NET Compact Framework.

 

Men "kidza" og "shiny Mac peoplez" likte det ikke, og UIet ble stemplet som "gammeldags". Synd i grunn, for per dags dato har vi ikke et like enkelt og åpent OS for mobiler.

 

Jeg håper at WP7 blir noe det samme, om enn ikke like åpent (for det er jo ihvertfall ikke populært, og "for avansert"). :)

Lenke til kommentar

Takk Cappo. :)

Lurte på om jeg måtte finne frem teskjeen men jeg gadd ikke... wink.gif

 

Vista har sine feil, jeg var midlertidig fullt istand til å gjøre alt det jeg ville gjøre. Og Vista er pokker ikke alene om å ha feil: XP, Win7, OS X, iOS, Android er jo langt fra perfekte operativsystemer (på sine respektive platformer) det heller.

 

Windows Mobile 5 og 6 var et glimrende operativsystem. Det var åpent og fleksibelt, og gjorde "business-ting" (tenk epost, oppgaver, kalender og kontakter) på en nesten problemfri måte over Exchange. Surfing gikk bra tilslutt da Opera kom på banen. Og det var enkelt å programmere til, pga. .NET Compact Framework.

 

Men "kidza" og "shiny Mac peoplez" likte det ikke, og UIet ble stemplet som "gammeldags". Synd i grunn, for per dags dato har vi ikke et like enkelt og åpent OS for mobiler.

 

Jeg håper at WP7 blir noe det samme, om enn ikke like åpent (for det er jo ihvertfall ikke populært, og "for avansert"). :)

Nå har ikke jeg prøvd andre Windows Mobile 5/6/6.5 produkter enn min egen HTC HD2, men med HTC sitt Sense UI på toppen av det så var ikke det OSet noe mer komplisert å bla i, sov. enn Android.

 

Leste flere steder om folk som syns Windows Mobile 6.5 var kronglet, så fikk jeg HTC HD2'en da, min første touchtelefon, trykket litt på den og kunne ikke skjønne hva de mente, for dette var jo kjempeenkelt å forholde seg til. :p

 

Prøvde den første WP7 ROM som kom til min HD2 på Xda. Raskt, enkelt og lett oversiktiglig. Dog droppet jeg den til fordel for Android 2.3 ene og alene fordi det var noe som tappet batteriet når jeg kjørte WP7 som jeg ikke fant ut av til tross for å ha skrudd av både ditt og datt.

Men hvis det ikke kommer noen likandes WP7 telefoner snart (da mener jeg telefoner bedre speccet enn min gamle HD2) så får jeg vel heller prøve en WP7 Mango ROM på den. :p

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...