Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Galt å ha sex med ste-søstra si?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig enkelt valg hvis det var meg. Ser du på ho som en søster eller som en veninde? Jeg ser på besteveninden min som en søster, ho får vite alt. Og jeg kunne aldri delt noe seksuelt med henne. Men hvis det bare er for sex ville jeg ikke gjort det. Men er du forelska så må du bare følge opp mener jeg da.

 

Hun kan bli den som slapp unna. Eller dere kunne jo delt noe bra sammen. Men gjør det du føler for, kjærlighet er viktig.

Lenke til kommentar

Har en kompis som ble sammen med datteren til eksen til moren sin. De møttes mens foreldrene var sammen, og ble sammen med hverandre litt senere etter det var slutt.

 

Om de holdt på mens foreldrene var sammen vet jeg ikke, men er vel ikke helt tvilsomt. Ser heller ikke hva som er galt i det.

Endret av Nik0
Lenke til kommentar
§ 197. Den som har seksuell omgang med slektning i nedstigende linje, straffes med fengsel inntil 5 år. Som slektning i nedstigende linje regnes biologiske og adopterte etterkommere.

 

§ 198. Den som har samleie med bror eller søster, straffes med fengsel inntil 1 år.

 

Straff kommer ikke til anvendelse på personer under 18 år.

 

§ 199. Den som har seksuell omgang med fosterbarn, pleiebarn, stebarn eller noen annen person under 18 år som står under hans omsorg, myndighet eller oppsikt, straffes med fengsel inntil 5 år.

 

http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-023.html

 

Litt uklart når de andre to er mer spesifikke, og § 198 ikke detaljerer. Men siden den ikke nevner stesøsken, så virker det for meg som om de er utenfor lovverket.

Lenke til kommentar

Litt googling forteller meg at sex mellom stesøsken ligger i gråsonen i den loven. Ettersom den loven gjelder både sosiale og biologiske forhold (adopsjon, for eksempel) tolker jeg det dithen at kjør på om man ble stesøsken i en alder av 25, og har sex i en alder av 26. Men jo lengre man har hatt søskenforholdet, jo mer mot fyfy beveger det seg. Men jeg har absolutt ingen juridisk bakgrunn å skryte av, så jeg tar forbehold om at jeg er på bærtur på havet.

Lenke til kommentar

Litt googling forteller meg at sex mellom stesøsken ligger i gråsonen i den loven. Ettersom den loven gjelder både sosiale og biologiske forhold (adopsjon, for eksempel) tolker jeg det dithen at kjør på om man ble stesøsken i en alder av 25, og har sex i en alder av 26. Men jo lengre man har hatt søskenforholdet, jo mer mot fyfy beveger det seg. Men jeg har absolutt ingen juridisk bakgrunn å skryte av, så jeg tar forbehold om at jeg er på bærtur på havet.

Ved adopsjon så vil den som adopterer være foresatt/formynder, og det blir et helt annet konfliktforhold. Å ha sex med adoptivsøsken tror jeg heller ikke er ulovlig.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...