Gå til innhold

Uncharted 3 tråden


Seal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vært moro om Posten hadde klart å levere spillet mitt i rimelig tid (1 dag med brevpost), men neida, jeg venter allerede tre dager på overtid. Og for å toppe det hele klarte ikke Komplett.no å levere spillet på slippdagen, heller. :roll:

 

Føler med deg :(

 

Elkjøp har alltid klart å ha det i postkassa mi på release. Nå bestilte jeg Uncharted 3 Explorer edition, og til og med den kom i postkassa på release. Så prøv dem neste gang ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da ble jeg ferdig også, koste meg mye mer med dette enn med 2eren, jeg skuffet meg, ingen menneskelige tanks med miniguns, ikke en drit dårlig bossfight som ødlegger slutten helt osv.

Historien var også mye bedre, mye mer film aktig. Ikke bare et spill, også fint med mer Sully i spillet, siden han ikke var så vanlig i 2eren.

 

Det var også noe mindre horder på horder med fiender som kommer og kommer, som i 2eren.

 

Alt i alt det perfekte action eventyr spillet, det beste fra 1eren og 2eren uten de iriterende sakene fra 2eren.

 

100% enig. Boss'en i 2'ern var ødeleggende på mer enn en måte og jeg må tenke meg om lenge for å komme på ting som ikke er perfekt med 3'ern.

Lenke til kommentar

Hadde vært moro om Posten hadde klart å levere spillet mitt i rimelig tid (1 dag med brevpost), men neida, jeg venter allerede tre dager på overtid. Og for å toppe det hele klarte ikke Komplett.no å levere spillet på slippdagen, heller. :roll:

 

Føler med deg :(

 

Elkjøp har alltid klart å ha det i postkassa mi på release. Nå bestilte jeg Uncharted 3 Explorer edition, og til og med den kom i postkassa på release. Så prøv dem neste gang ;)

 

 

Nei, prøv Gamezone. Virkelig best når det gjelder dette. Nesten more often than not leverer de spillet før release, og til akseptable priser. Tror de faktisk er overlegne på dette feltet.

Ble lettere irritert når en kamerat rapporterte at han fikk spillet før release, ja. Neste gang vurderer jeg å kjøpe i butikk hvis det ikke er stor prisforskjell. Og for å strø salt i såret, nå har jeg ikke forrige helg til å spille gjennom U3 og må vente til neste helg. Og det er leeenge til fredag. :ph34r:

Endret av different
Lenke til kommentar

Rundet spillet i helgen og må si at jeg likte spillet veldig godt! MEN, slutten minnet meg veldig mye om UC2. Misforstå meg rett, det er ikke noe galt i det, men det kunne ha kanskje vært litte grann annerledes? Alt i alt, koste jeg meg gjennom hele spillet og denne gangen var det mye mer action enn forgjengeren, elsket det!

 

Jeg håper det er folk her på forumet som spillet multiplayer-delen, for jeg synes at den har blitt mye bedre enn UC2 på mange måter. :thumbup:

Lenke til kommentar

Kommet ganske langt nå. Elsker spillet, men er det virkelig bare jeg som reagerer litt på AIen? Syns det er litt rart når jeg nærmest alene dreper 20 motstandere bare med hendene for å få litt motstand - og dette uten problemer :dontgetit: Motstanderne vender ryggen til deg for å springe bak en hindring som er hundre meter borte, de driter regelrett i om jeg kaster en granat rett foran dem, og de beveger seg til de underligste plasser. Er likevel litt morsomt da, får Oblivion-vibber av det :p Ellers liker jeg måten spillet går i dybden på de fleste.

Lenke til kommentar

Når du sier det, så er det sant at motstanderne er litt "dumme". Jeg har nå kun spilt gjennom én gang på vanskelighetsnivå "normal", men blir de litt smartere når man har det på hard eller crushing? I flerspillerdelen på Advanture er AI'en akkurat den samme, men de gjør mer skade og har mer liv - om jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar

Når du sier det, så er det sant at motstanderne er litt "dumme". Jeg har nå kun spilt gjennom én gang på vanskelighetsnivå "normal", men blir de litt smartere når man har det på hard eller crushing? I flerspillerdelen på Advanture er AI'en akkurat den samme, men de gjør mer skade og har mer liv - om jeg ikke tar feil.

 

AI'en er ett av de punktene dette spillet skuffer stort på, AI'en er kanskje det verste - den er jo stokk dum og helt ubrukelig. Hvor mange ganger jeg ser folk kaste granater på seg selv vet jeg ikke, men det har skjedd ofte - for ikke å snakke om de gangene en eller annen brødgjøk finner det for godt å løpe rett på meg. Hender også jeg ser folk som når de skyter holder geværet rett frem men treffer meg som står ved siden av dem. Jeg liker at det går an å kaste granater tilbake på fienden, men løsningen er forbanna teit. Klarer virkelig ikke Nathan å plukke opp en granat uansett når den havner ved siden av ham? Er det lim i granaten som sementerer den fast i bakken om jeg bommer på trykkinga på trekanten? Det har jo ingenting med tide det tar før granaten sprenger heller, det går fint an å kaste den tilbake i det øyeblikket den eksploderer også.

Nå hatet jeg forøvrig skytinga i denne serien fra før, og den har ikke blitt noe forandret - synd det er så mye av den. Våpnene føles som ordentlige våpen nå, men de gir jo like mye resultat hos fienden som en pose med potetgull.

 

Det ingen stor sak, men det er ganske irriterende at spillet ikke klarer å lagre hvilke innstillinger jeg faktisk ønsker, hver gang jeg starter spillet må jeg skru ned følsomheten på kamera/siktet og skru opp lysstyrken så jeg faktisk skal se noe - og til tross for at den står på fullt ser jeg fortsatt ikke hva som er i de svarte, mest skyggelagte områdene. Har tenkt tanken om at det kan være TV'en, men det er ikke noe problem i andre spill.

 

Jeg anser U3 som det beste spillet i serien, endelig har Naughty Dog laget en historie som fenger som pokker, med bare ett (sålangt) øyeblikk som trekker ned helhetsinntrykket (i det ene øyeblikket har jeg fulladede våpen og fire granater, i det neste er alt borte for å unngå at jeg sloss) men de store øyeblikkene overskygger dette. Elsker det!

Helhetsinntrykket trekkes jo ned av ting jeg har nevnt tidligere, men alt i alt koser jeg meg med spillet.

 

Noen andre som har kjøpt Special Edition? Er det ikke meningen at det skal følge med et kart? Jeg har fått med 6 hvite pappkort...

 

Jeg har Explorer Edition, hvor Special Edition følger med. Det står ingenting om noe kart på coveret, så det stemmer ikke. De hvite arkene er der for å unngå at spillesken får seg en trøkk og blir skeivt og skadet.

Lenke til kommentar

Hvor mange ganger jeg ser folk kaste granater på seg selv vet jeg ikke, men det har skjedd ofte

 

Rammer du en fjende mens han er ved å kaste en granat taper han granaten selvom du ikke nødvendigvis fik drept ham med skud. Det er nytt i 3'ern. Er jo igrunn også mer realistisk.

Endret av tigerdyr
Lenke til kommentar

Det jeg ikke helt har teknikken på er å kaste granaten(e) tilbake til fienden. Vanligvis er det slik at jeg dreper meg selv, så jeg hopper ofte bort fra dem hver gang de lander ved siden av meg. :ermm:

 

Noen her som har kjøpt "Fortune Hunter's Club"-DLC'en? Det står at det er tre pakker med kostymer samt 4 multiplayer brett til over 200 kr. De tre pakkene med kostymer - det er vel ikke de gamle "skins"-ene, er det vel? For det finnes tre pakker med gamle skins hvorav hver koster 25 kr. Syntes det er veldig dyrt for en DLC, men kanskje det lønner seg å kjøpe det dersom jeg planlegger å spille UC3 ofte? :hmm:

 

Lenke: http://www.wired.com/gamelife/2011/10/uncharted-3-dlc/

Lenke til kommentar

Special Edition ellers i Europa følger det tydeligvis med kart/ annerledes manual. Fra 2.30

 

Hm, merkelig. Men det står altså ikke noe om et kart på baksiden, så det er vel kun for dem. Litt rart kanskje, samtidig er ikke et kart noe jeg føler jeg savner.

 

Hvor mange ganger jeg ser folk kaste granater på seg selv vet jeg ikke, men det har skjedd ofte

 

Rammer du en fjende mens han er ved å kaste en granat taper han granaten selvom du ikke nødvendigvis fik drept ham med skud. Det er nytt i 3'ern. Er jo igrunn også mer realistisk.

 

Jepp, ganske kult. Men det er ikke det jeg snakker om, det jeg snakker om er fiender som rett og slett begår selvmord helt uten min innblanding. Forholdsvis idiotisk.

 

Fullførte spillet i går, alt i alt må jeg si jeg likte den første halvdelen best. Der er historien langt mer interessant, kjemien mellom karakterene bedre og handlingen er også langt mer spennende i mine øyne. Veldig synd ikke alt kobles sammen til slutt, det føles liksom så fort ferdig selv om slutten står godt for seg selv. Den likte jeg godt, og jeg likte også sistebossen som var helt perfekt for et slikt spill og den settingen.

 

Synd ikke utviklerne legger litt mer prestisje i dette med skyting og slike ting.

Lenke til kommentar

Etter å ha spilt mange andre skytespill siden Uncharted 2, merker jeg godt at skytingen I Uncharted 3 ikke akkurat er perfekt. Hadde vært bedre om fiendene tålte litt mindre og det hele var litt mer realistisk.

Til tross for dette, så er starten av spillet noe av det beste jeg har spilt. Håper de resterende 2/3 er like bra som den første 1/3.

Endret av ΣΙΝΔΡΕ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...