Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilke felgmerker har god kvalitet?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg vinterdekk med felg tenkte jeg. Har fortiden 235/65-17 pigg, men tenker å gå over på piggfritt, bredere med lavere profil. På sommer har jeg 265/45-20 på org. felger. Piggdekkene har sånne felger man får i pakke hos dekkforhandlerne, og de er blitt veldig stygg etter bare 3 år.

 

Så vilke felgmerker duger på norsk saltlake uten att lakken begynner å flasse første sesongen?

Endret av masterboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Erfaringsmessig har riktig vedlikehold og pleie, vel så mye å si som kvaliteten på felgen.

 

Hadde noen billige Sharif felger en stund, når jeg solgte bilen med de felgene på, så de forsatt ut som nye.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk for svar.

 

Problemet mitt er at sånne felger en får i en "pakke" fra en forhandler ofte er av svært varierende kvalitet. F.eks. kjøpte mutteren en slik pakke til bilen sin i 1995, og disse felgene er fremdeles ganske pene, og står nå på varebilen min. Disse var den gang ikke spesielt dyre og heller ikke original.

 

Så originale 19-19" går løs på ca kr. 25.000,-. I tillegg kommer dekk med ca 2k pr. hjul. Til mindre penger får man OZ o.l. mer påkostede ettermarkedfelger. Spørsmålet er bare om disse er noe bedre enn billigfelgene.

 

Når det gjelder lokale felgforhandlere er jeg ikke alltid like imponert. F.eks. klemmer man ikke på lodd på ytterkanten på nye pene felger til kr. 20.000,-. Finner derfor grunn til å spørre andre enn bare dem!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...