Gå til innhold

Endelig blir dette mulig


Anbefalte innlegg

Refsa: du burde vel vurdert å lage en batch fil som tok backup av de enkeltfilene dine? Funker fint med copy, xcopy eller helst robocopy i windoze. Har kjørt speiling på mangfoldige terabytes på denne måten tidligere. Det sugde litt, men funka. Dessuten går det ofte raskere å koppiere en og en fil om du ikke har større RAID eller SSD på både source og target.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt ærlig så har jeg brukt Teracopy på Windoze. Linux har allerede programvare for dette.

 

Ikke noe nytt, eneste jeg ikke har sett før er grafen.

Kan ikke huske å ha sett noen Gnome-distribusjoner som har installert pauseknapp som standard, til tross for at jeg er vandt med at de samler seg i samme vindu:

 

post-143435-0-94534700-1314269520_thumb.jpg

 

KDE derimot har vel hatt dette en stund som standard en stund, også en graf er tilgjengelig om du klikker på pluss-knappen:

 

post-143435-0-64431700-1314269558_thumb.jpg

 

post-143435-0-23250900-1314269573_thumb.jpg

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Haha, KDE (linux) har hatt denne funksjonen lenge.

KDE finnes til Windows også, og er forøvrig på ingen måte laget spesifikt for Linux.

Det kan jo teoretisk sett sies om all fri programvare da. KDE har jo også vært nokså vanlig i f.eks BSD.

 

Uansett, KDE har en lengre historie blant frie operativsystemer, og KDE for Windows (fra versjon 4) var ikke helt smertefritt når jeg prøvde det i Windows for en stund siden. Versjonene til Windows henger også litt etter, de er på 4.5.4, mens versjon 4.7 er ute nå. Det sagt så har ikke KDE 4 vært uten problemer i starten for Linux og BSD heller, var nesten ubrukelig de første utgavene.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Helt ærlig så har jeg brukt Teracopy på Windoze. Linux har allerede programvare for dette.

 

Ikke noe nytt, eneste jeg ikke har sett før er grafen.

Kan ikke huske å ha sett noen Gnome-distribusjoner som har installert pauseknapp som standard, til tross for at jeg er vandt med at de samler seg i samme vindu:

 

KDE derimot har vel hatt dette en stund som standard en stund, også en graf er tilgjengelig om du klikker på pluss-knappen:

 

Nå bruker jeg Arch Linux da, og med Arch er vel egentlig nesten ingenting preinstalled. KDE visste jeg fra før av hadde slikt, men jeg har aldri vært borti grafen (nyere versjon?). Jeg tenkte på blant annet Ultracopier, selv om det finnes til Windoze.

 

EDIT: Jeg bruker selv rsync.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Ja det er sant, men at KDE har denne funksjonen er ikke et argument for et annet operativsystem (Linux i dette tilfellet), ettersom KDE overhode ikke er unikt for Linux.

Fikk inntrykk av at det var snakk om funksjoner som følger med som standard i et operativsystem uten at man må installere noe ekstra. Lignende har vel vært mulig med tillegsprogramvare både for Windows 8 og KDE vil jeg anta.

 

Linux er kun kjernen i en Linux-distribusjon, som blir satt sammen med en rekke andre komponenter som utgjør et operativsystem. Tror det er mange som finner det naturlig å omtale en komplett distribusjon som Linux, bruker selv også Linux som en betegnelse på Linux-distribusjoner og spesifiserer Linux-kjernen om jeg kun snakker om kjernen.

 

Svært mye av den frie programvaren som følger med som standard i Linux-distribusjoner er tilgjengelig for Windows, så med tanke på medfølgende programvare i en distribusjon er det mye som ikke er unikt med en Linux-distribusjon.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Ja det er sant, men at KDE har denne funksjonen er ikke et argument for et annet operativsystem (Linux i dette tilfellet), ettersom KDE overhode ikke er unikt for Linux.

 

Nå er det vel stor forskjell på KDE for Windows og KDE for Linux.

 

KDE for Windows er en programvarepakke, mens for Linux/Unix-like OSer er det et fullstendig skrivebordsmiljø.

 

http://kde.org/community/whatiskde/

 

om du er interessert i å se hva alternative skrivebordsmiljø kan gjøre for windows, se:

SharpEnviro: http://www.sharpenviro.com/wp/

Blackbox: http://www.bb4win.org/

Cairoshell:

Emerge Desktop: http://emergedesktop.org/

LiteStep:

o.l :)

Endret av killer_ulf
Lenke til kommentar

Genialt. Slipper å få opp hundre forskjellige småvinduer når man kjører backup av enkeltfiler på forskjellige steder på harddisken.

 

Da er det i så fall du som ikke har skjønt helt hvordan man tar backup.

 

Du har ikke skjønt hvordan man skal lese et innlegg heller. Jeg skrev at når jeg skulle kopiere ENKELTFILER.

 

Nei. Du skrev ikke "kopiere", du skrev "backup". Det spiller ingen rolle om det dreier seg om enkeltfiler eller ikke, man tar som regel backup av enkeltfiler uansett.

Lenke til kommentar

Det som virkelig er latterlig er at all lyd går gjennom windows-lydbehandleren. Det hadde vært greit hadde den ikke lagt inn unødvendig EQ. Helt latterlig blir det når man må ty til tredjepartsprogramvare for å bypasse denne funksjonaliteten. Ikke fungerer dette til alt heller (eksempelvis standardutgaven av Spotify).

 

Skjerpings! Apple har ingen problemer med å sende lyden riktig ut.

Lenke til kommentar

Det som virkelig er latterlig er at all lyd går gjennom windows-lydbehandleren. Det hadde vært greit hadde den ikke lagt inn unødvendig EQ. Helt latterlig blir det når man må ty til tredjepartsprogramvare for å bypasse denne funksjonaliteten. Ikke fungerer dette til alt heller (eksempelvis standardutgaven av Spotify).

 

Skjerpings! Apple har ingen problemer med å sende lyden riktig ut.

 

Hva mener du egentlig? At den sender lyden ut feil enhet eller at du har skrudd på EQ uten å skru den av? Windows lydbehandleren i W7 er veldig bra og enkel. Velge enhet og sette som standard. Lyden kommer med en gang ut av enheten du valgte uten at du trenger restart av programmet.

Lenke til kommentar

Når vi snakker om tiden Windows spør etter og noen spør hvor lang tid det vil ta så svarer jeg: "Det tar X minutter, Windows tid."

 

Det vil si at Windows tid er villedende, men en tommelfinger regel er at 5 minutter Windows tid tilsvarer ca 15 minutter virkelig tid.

Sekvensiell overføring er noe jeg heller vil se, det å sette de i kø er greit, men manager på en ganske grei måte uansett, RAIDet på serveren svelger unna uten store problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...