Gå til innhold

Endelig blir dette mulig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som virkelig er latterlig er at all lyd går gjennom windows-lydbehandleren. Det hadde vært greit hadde den ikke lagt inn unødvendig EQ. Helt latterlig blir det når man må ty til tredjepartsprogramvare for å bypasse denne funksjonaliteten. Ikke fungerer dette til alt heller (eksempelvis standardutgaven av Spotify).

 

Skjerpings! Apple har ingen problemer med å sende lyden riktig ut.

 

Hva mener du egentlig? At den sender lyden ut feil enhet eller at du har skrudd på EQ uten å skru den av? Windows lydbehandleren i W7 er veldig bra og enkel. Velge enhet og sette som standard. Lyden kommer med en gang ut av enheten du valgte uten at du trenger restart av programmet.

 

Dette er jo bare tull! I XP har du 10 bånds EQ og kan ha alle utganger aktive

samtidig. I Win7 må du bytte utgang (velge ny Standard i Windows) hvis du f.eks

vil gå fra å høre lyd i høretelefonene til å høre på Surround-anlegget. EQ finnes

ikke. Hvis dette ikke stemmer, vær vennlig å forklar, for dette har vært et

mareritt som jeg har spurt om på utallige forum etter at jeg begynte å teste

Win7 for etpar år siden.

 

Dette problemet gjelder uansett om jeg bruker USB (G35 Surround Headset), Minijack

(høretlf. rett i lydkortet) eller S/PDIF. EQ får jeg kun hvis jeg installerer

programvaren til lydkortet, men det forverrer prosessen med å bytte utgang.

(EQ i programvaren til lydkortet er dessuten veldig knotete og har ikke så mange

bånd som i XP.)

Lenke til kommentar

så hele problemet er at når du er ferdig med å høre gjennom headsettet og du vil skifte til høyttalere så må du bruke 10sec ekstra på det? Du er også den første jeg har sett som klager på EQ i W7.

 

Synes å huske at du skrev at du forsto hva folk skrev, selv om de skrev uforståelig??

Det jeg derimot ikke husker er at jeg har skrevet noe om at jeg har vært ferdig med å

høre gjennom headsettet.

 

Jeg får nevne noen scenarier da:

 

1. Kjerringa vil høre på musikk på kjøkkenet men jeg sitter i stua og hører på headsettet.

2. Jeg leter etter en låt som jeg har spillt for en kompis, mens han sitter og ser på TV.

Når jeg tror jeg har funnet den han mener, skrur jeg opp lyden på anlegget og spør om

det er den. Hvis "nei", leter jeg videre.

3. Jeg leter etter en noen tilfeldige låter som låter fett på anlegget. For ikke å plage

vettet av kjerring og naboer ved å spille 10 sek av en haug av låter mens jeg leter,

bruker jeg headsett/headphones.

4. Jeg har besøk av kompis og vi sitter og hører på musikk eller ser film utover natten.

For ikke å plage kjerring og naboer, vil jeg at vi bruker headsettet og høretelefonene.

 

Jeg begriper ikke hvorfor du forsøker å bagatellisere dette når jeg gir tydelig

uttrykk for at dette er et et stort problem for meg, og ikke minst irriterende når

jeg har vært vant med at det fungerte veldig bra i 10 år med XP. Etter all "pepperen"

du har fått her tidligere i tråden, er det nesten utrolig at du påtar deg å poste en

slik melding.

 

At ingen har klaget på EQ i Win7 betyr jo ikke at det er bra. Jeg kjenner heller ingen

som klager på EQ i Win7, men jeg kjenner heller ingen som stiller lyd på hver eneste

låt eller film, slik jeg normalt gjør, heller.. Jeg hørte forresten heller ikke så mange

som klaget på Vista, til tross for at det er det værste mølet som er lagd de siste 10

årene.

 

Jeg har heller ikke hørt noen klage på at windows slutter å overføre filer hvis det

er i tvil om at du virkelig vil flytte en fil. Du må da klikke OK før flyttingen fortsetter.

Flytter du 300GB og går ut en tur, er det fryktelig irriterende når du kommer hjem igjen

og oppdager at det er 290GB igjen fordi widows venter på at du skal svare. Hvorfor kan

ikke windows bare flytte de andre filene mens det venter på svar? At ingen andre har tatt

opp dette i denne tråden betyr da ikke at det bare er meg som ser på dette som det største

problemet. Vi har alle forskjellige behov...

 

Og hvor er EQ i Win7??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...