Gå til innhold

The Gathering 2012-tråden!


Anbefalte innlegg

Fasiliteter og kapasiteter [rediger]I Norges Varemesses lokaliteter kan det arrangeres alt fra store til små fagmesser, publikumsmesser og bedriftsarrangementer eller seminarer kombinert med utstilling. Store internasjonale kongresser, konferanser, seminarer, kick-offs, konserter og andre events avvikles også hos Norges Varemesse. Messesenteret består av 7 større og mindre haller som tilsammen gir 39.000 kvm utstillingsareal for messer og events. På Norges Varemesse arrangeres også kongresser for opptil 10.000 deltagere - med plenumssal til 6000 deltagere. Senteret møter internasjonal standard med 55 møterom i alle størrelser. Over 25 av møterommene har plass til over 100 personer. I hallene er det bl.a. plass til 6000 personer til middag, 2500 personer til bankett på runde bord, eller 12.000 personer på stående konsert.

 

virker som ca samme str

http://no.wikipedia.org/wiki/Norges_Varemesse

 

6000 mennesker på middag, litt mindre plassbruk en en gamer men ca samme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva syntes dere om den senga hylla her? http://gyazo.com/ca7...2250b25d18160d1

Jeg koste meg masse på hylla. Aldri sovet så godt før, og å sitte toppen var sinnssykt chill!

 

Jeg syns det var et artig konsept, men tipper det blir ulovlig fra neste år. Det kan ikke være sånn at noen får, mens andre ikke får sette opp stillas.

 

De hadde jobbet i tre år av og på for å få tillatelse. De fikk et "prøveprosjekt" i år, og jeg tipper resultatet blir at stillas ikke blir lov i fremtiden, selv ikke om man søker på forhånd. Mulig jeg tar feil selvfølgelig.

 

De fleste i crew var veldig positive til prosjektet, og de tilbakemeldingene vi har fått så langt virker som det kan bli mulig å få lov til dette neste år også. Man må selvfølgelig søke om det.

 

FInnes vel sertifiseringer på stilas? Hvis de klarer å stille med det, ser jeg ikke problemet!

Det er mange problemstillinger som må tas med i evalueringa av prosjektet. Sikkerheten er den viktigste. Selv om stillaset er stabilt så må det være en enkel måte å evakuere om det skulle oppstå brann eller lignende. Sove over elektrisk utstyr er noe brannvesenet ikke er så positive til. Det er mange flere aspekter å ta hensyn til. Noe som er grunnen til at dette var et prøve prosjekt. Det ble funnet flere positive ting med stillaset, men også noen få negative.

 

tenk så chill det hadde vert bare klatra opp en stige rett over pc'n og legge deg i en seng og en tv og se på!

bedre enn og ligge i teltet

Det var ufattelig deilig å slippe å leite etter senge plass, og bare klatre opp i senga. Koste meg masse på toppen også :D

 

Hvorfor skulle ikke den stillas senga saken være lov? Den var jo awesome!

Takk. som nevnt over er det mange problemstillinger man må ta hensyn til.

 

Vi kommer nå til å gå inn i en dialog med Sec for å se på de positive, og de negative sidene ved prosjektet. Det vil bli vanskelig å overgå årets hylle, men vi har mange tanker. Så vi håper å komme tilbake neste år, med noe som overgår årets hylle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vikingskipet: 12 800 m2

Telenor Arena: 9840m2

Norges varemesse: 46 900 m2 - fordelt på tre haller.

 

For min del kunne man godt fortsatt å ha det i vikingskipet, selv om det er trist at det er folk hvert år som ikke får billett. :(

 

Hvis det ender opp med å havne på Norges Varemesse mister TG litt av sjarmen, alle mann under ett tak i samme hall skaper en egen atmosfære! Samt at takhøyden er episk i vikingskipet.

Stemmer heller for at vi bruker noen milliarder på nytt OL og fire ganger så stort vikingskip! :tease:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

TG i Norges varemesse har vore diskutert fleire gonger på TG-forumet, og det kjem ikkje til å skje. Det er nok plass til deltakarar, men ikkje nok dusjar og fasilitetar til TG. Hotell bør ikkje vere obligatorisk, meiner eg. Det vil mangedoble deltakarprisen for TG, som for mange kostar nok allereie.

 

Vel ein konsert med ein kjent artist/band, og finn ut kor mange som ikkje får billett. Det er ofte ganske mange. TG har eit køsystem med lotteri, og du har fleksibilitet til å handle når det passar deg, du må ikkje ta fri frå jobb for å skaffe billettar. Køsystemet er kjempesnilt samanlikna med mange andre hendingar. Var det nokon som registrerte seg til kølotteriet og ikkje fekk tilgang til å kjøpe billett? Eg veit at nokon gjekk glipp av turen sin i butikken på grunn av feil med varslinga, men her lurar eg på om det faktisk var nokon som aldri kom inn i butikken med tilgjengelege billettar.

 

Vikingskipet er koseleg, det fungerar kjempebra for dei det er plass til, og det er ikkje ein firkanta klump. Om folk ikkje er med i køen frå starten har eg ikkje mykje sympati om dei ikkje får billett, køsystemet er som nevnt veldig snilt samanlikna med mange andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Køsystemet er rett og slett genialt, har du noen kompiser er du jo nesten garantert å komme langt nok frem i køa for å få tak i billett.

Selv dreit jeg meg ut i "år"(like før jul) da jeg helt glemte bort at det var min tur i køa, men takket være at jeg hadde flere kompiser som drar så fikk jeg billett allikevel!

Lenke til kommentar

Spørsmål: Jeg har aldri vært på TG, hadde vært gøy en gang. Men hva gjør dere med utstyret mht sikkerhet?

 

En går kanskje ikke alene, men hva om en er 2 stykk da... det vil jo oppstå situasjoner hvor en ikke er tilstede å passer på gearet sitt hele tiden. Hva er greia? Regner ikke med folk spikrer fast laptoppene og datamusene sine? Veldig lett å rappe en fet alienware laptop eller naga epic om det bare står der?

Lenke til kommentar

Teipa fast ledningen til musa mi så den ikke ville være bare å ta. Hodetelefonene mine, lommebok og telefon døtta jeg i kofferten som jeg låste når jeg sov, ellers hadde jeg alltid lommebok og telefonen på meg. Jeg satt også helt ytterst og følge meg litt utsatt.

Lenke til kommentar

Spørsmål: Jeg har aldri vært på TG, hadde vært gøy en gang. Men hva gjør dere med utstyret mht sikkerhet?

 

En går kanskje ikke alene, men hva om en er 2 stykk da... det vil jo oppstå situasjoner hvor en ikke er tilstede å passer på gearet sitt hele tiden. Hva er greia? Regner ikke med folk spikrer fast laptoppene og datamusene sine? Veldig lett å rappe en fet alienware laptop eller naga epic om det bare står der?

 

Lot alt utenom lommebok og mobil ligge relativt lett tilgjengelig. Dvs. at kamera, laptop og eksterne disker lå på hylla. Jeg kjente dog de fleste rundt meg og vi passet på litt for hverandre.

 

Jeg har selv aldri opplevd å bli frastjelt noe på TG og har aldri vært noe forsiktig med sakene mine.

Lenke til kommentar

Teipa fast ledningen til musa mi så den ikke ville være bare å ta. Hodetelefonene mine, lommebok og telefon døtta jeg i kofferten som jeg låste når jeg sov, ellers hadde jeg alltid lommebok og telefonen på meg. Jeg satt også helt ytterst og følge meg litt utsatt.

 

Ikke sant... eventuelt kan jeg bygge en hylle med "skap" med lås. Jeg er ikke progamer, :p, og sverger til trådløs mus. sånt måtte jo ha blitt låst inn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...