Gå til innhold

The Gathering 2012-tråden!


Anbefalte innlegg

TG-tråd! På høyst tide med en. Av uvisse grunner ble det spurt om noen kunne ta over orginaltråden. Så jeg grep sjansen. Håper så mange som mulig deltar i denne tråden for å dele sine erfaringer og å hjelpe andre med veien til TG. Jeg vet selv hvor utrolig hjelpsom en tråd som dette kan være for å få informasjon om det ene eller det andre, så tommelen opp til alle brukere som hjelper til her. :)

 

Men husk, stort sett så kommer all informasjon ut på hjemmesidene til The Gathering først.

 

Her er litt generell informasjon:

 

Nyttige linker

 

http://www.gathering.org (Hjemmesiden til The Gathering)

TG-forumet

The Gathering Tech: Server

Geekevents (Kjøp av biletter til TG)

Kandu

Pakkeliste til TG

Tips til hvordan lage hylle

"Hvor er hva på raden" Guide

HW-rekke 2012tråd

TGs FTP-arkiv

 

Stjeler også FAQ-en fra i fjor. Med visse moderasjoner selvsagt.

 

 

 

# Q: Hva er The Gathering?

 

# A: TG er verdens nest største datatreff(etter Dreamhack). Det er omtrent 5500 deltakere på arrangementet, som befinner seg i Vikingskipet i Hamar.

 

 

# Q: Hva koster billettene?

 

# A: 990.00 NOK + 47.00 NOK billettgebyr. Dvs 1037 NOK.

 

Info om tidligere billettpriser for de med spesiell fetish for det:

 

 

I 2010 kostet billettene 881,- (842,- for billetten + 39,- i PTN-avgift)

2011 kostet billettene 990 + 47 NOK billettgebyr.

 

 

 

# Q: Når er TG?

 

# A: Onsdag (4. April) til søndag (8. April) i påskeferien.

 

 

# Q: Hvor kjøper jeg billettene?

 

# A: De kan kjøpes på Geekevents.org. Følg med!

 

 

# Q: Når blir billettene lagt ut for salg?

 

# A: Billetter er lagt ut. Stell deg i kø!

 

 

# Q: Når kan jeg reservere plass?

 

# A: Veldig opp og ned, alt fra januar til mars.

 

 

# Q: Hvor stor plass får jeg?

 

# A: 80cm bredde, 60cm dybde, om det blir som før.

 

 

# Q: Blir det HW-rekke i '12 også?

 

# A: Jepp, tråd er allerede oppe. Her.

 

 

# Q: Hvordan komme dit?

 

# A: Bil, buss, tog, fly. Det blir arrangert TG-busser etterhvert, spør i tråden.

 

 

# Q: Er det dusjer der?

 

# A: Ja, det er mange dusjer der, bruk de ofte!

 

 

# Q: Hvor sover man?

 

# A: Man sover rundt hallen, enten i oppmerket område eller i gangene som går rundt hele hallen, husk at det er betong der, så ta med liggeunderlag, og hvis du lar sove-tingene dine ligge der du sov så har andre lov til å bruke/flytte det som de vil. Det finns også et par oppvarmede sovetelt på utsiden av hallen.

 

 

# Q: Hva med mat?

 

# A: Matbillett er også å få kjøpt på Geekevents. Billetten dekker tre frokoster og tre middager. De siste årene har det også vært vannkokere og microbølgeovner der, så ta med f.eks rett i koppen eller lignende, det er også muligheter for å kjøpe mat i kantina. Pass dog på å spis sunt, ikke bare junkfood og dårlig mat - som TøseGuri så fint sa det; da ender du i verste fall opp med anus vulcanus (diaré) under oppholdet, og det vil du ikke!.

 

 

# Q: Jeg har ett lite 12v kjøleskap, kan jeg ta med det?

 

# A: Nei, alle hvitevarer blir tatt av crew, uansett om det går på 12v eller 230v, du kan kjøpe kjøle-elementer til brus hos info-crew, og bytte denne inn i en kald når den har blitt varm.

 

 

# Q: Hva med støy?

 

# A: Det er en del støy på TG. Spesielt når hodet ditt noen ganger må takle hundre-og-ørten låter samtidig. Slitsomt! Du har to løsninger om du vil unngå å bli sinnsvill: Gode, tette og lukkede øreklokker. Eller sov-i-ro! De lille gummisakene du stapper i øret vet du? Gule som regel. Anbefaler en liten eske med disse! 60 spenn på Jernia, garantert billigere alle andre steder.. Gikk for en 50-lapp på Partyshop under TG08.

Oppdatert notis: i 2011 ble det innført såkalte “soner” rundt om i hallen. Det gjorde det ikke nødvendigvis stille selv om du satt i en stillesone, men begrenset lyden, det gjorde det. Om det fortsetter med slike soner er uvisst.

 

 

 

 

tg.png

Endret av Nopros
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg og noen venner av meg har tenkt oss til tg for første gang denne gangen :), så langt har jeg egentlig ikke planlagt noe spesielt, bortsett fra at jeg har planlagt å kjøpe med mye brus og energidrikke ^^ er det noe tips eller noe spesielt vi bør vite om? :) og når slippes billettene, og hva er sån ca prisen på dem?

Lenke til kommentar

jeg og noen venner av meg har tenkt oss til tg for første gang denne gangen :), så langt har jeg egentlig ikke planlagt noe spesielt, bortsett fra at jeg har planlagt å kjøpe med mye brus og energidrikke ^^ er det noe tips eller noe spesielt vi bør vite om? :) og når slippes billettene, og hva er sån ca prisen på dem?

Billettene koster vell omtrent 800kr, og jeg mener å huske at de ble slupper litt under et halvt år før, men er usikker det.

Lenke til kommentar

Var ikke det 1000kr for bilettene sist? såpass lenge siden at jeg ikke husker hva jeg betalte :p

antar det stiger igjen denne gangen.

 

edit;

så på ordrehistorikken min på geekevents.

(The Gathering 2011 : Partly Cloudy): 5185.00 NOK

Det var 5biletter så 1037kr stk, så sikkert 30ish kr av det gebyr.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Var ikke det 1000kr for bilettene sist? såpass lenge siden at jeg ikke husker hva jeg betalte :p

antar det stiger igjen denne gangen.

 

edit;

så på ordrehistorikken min på geekevents.

(The Gathering 2011 : Partly Cloudy): 5185.00 NOK

Det var 5biletter så 1037kr stk, så sikkert 30ish kr av det gebyr.

Tror det stemmer bedre når jeg tenker meg om, blanda prisene med noe annet :)

Lenke til kommentar

Var på tg i 2006 som deltaker, men jeg tenker jeg kommer til å søke som Crew (Medic) i 2012. Har mistet interessen for spill o.l., men det å kunne være med som crewmedlem har jeg alltid hatt lyst til.

Du kommer ikke til å angre! Men tenk deg om, for hvis du først har vært crew går du ikke tilbake som vanlig deltaker.

Lenke til kommentar

Lol, her jobber jeg i en snau times tid for å lage tråd også finner jeg ut at det allerede eksisterer en. :wee:

 

Her er hvert fall deler av det jeg hadde tenkt til å ha i førstepost hvis du ser bruk for å ha f.eks en FAQ der så sett inn det.

 

 

 

Nyttige linker

 

http://www.gathering.org

TG-forumet

The Gathering Tech: Server

Geekevents (Kjøp av biletter til TG når det nærmer seg)

Kandu

Pakkeliste til TG

Tips til hvordan lage hylle

"Hvor er hva på raden" Guide

 

Stjeler også FAQ-en fra i fjor. Med visse moderasjoner selvsagt.

 

 

 

# Q: Hva er The Gathering?

 

# A: TG er verdens nest største datatreff(etter Dreamhack). Det er omtrent 5500 deltakere på arrangementet, som befinner seg i Vikingskipet i Hamar.

 

 

# Q: Hva koster billettene?

 

# A: I 2010 kostet billettene 881,- (842,- for billetten + 39,- i PTN-avgift)

2011 kostet billettene 990 + et lite billettgebyr

 

 

# Q: Når er TG?

 

# A: Onsdag (4. April) til søndag (8. April) i påskeferien.

 

 

# Q: Hvor kjøper jeg billettene?

 

# A: De kan kjøpes på Geekevents.org. Følg med!

 

 

# Q: Når blir billettene lagt ut for salg?

 

# A: Det vet vi ikke enda. Rundt juletider er vanlig, februar har skjedd.

 

 

# Q: Når kan jeg reservere plass?

 

# A: Veldig opp og ned, alt fra januar til mars.

 

 

# Q: Hvor stor plass får jeg?

 

# A: 80cm bredde, 60cm dybde om det blir som før.

 

 

# Q: Blir det HW-rekke i '12 også?

 

# A: Det er nok høyst sannsynlig. En tråd dukker vel opp ikke alt for nærme påske.

 

 

# Q: Hvordan komme dit?

 

# A: Bil, buss, tog, fly. Det blir arrangert TG-busser etterhvert, spør i tråden.

 

 

# Q: Er det dusjer der?

 

# A: Ja, det er mange dusjer der, bruk de ofte!!

 

 

# Q: Hvor sover man?

 

# A: Man sover rundt hallen, enten i oppmerket område eller i gangene som går rundt hele hallen, husk at det er betong der, så ta med liggeunderlag, og hvis du lar sove-tingene dine ligge der du sov så har andre lov til å bruke/flytte det som de vil. Det finns også et par oppvarmede sovetelt på utsiden av hallen.

 

 

# Q: Hva med mat?

 

# A: De siste årene har det vært vannkokere og microbølgeovner der, så ta med f.eks rett i koppen eller lignende, det er også muligheter for å kjøpe mat i kantina. Pass dog på å spis sunt, ikke bare junkfood og dårlig mat - som TøseGuri så fint sa det; da ender du i verste fall opp med anus vulcanus (diaré) under oppholdet, og det vil du ikke!.

 

 

# Q: Jeg har ett lite 12v kjøleskap, kan jeg ta med det?

 

# A: Nei, alle hvitevarer blir tatt av crew, uansett om det går på 12v eller 230v, du kan kjøpe kjøle-elementer til brus hos info-crew, og bytte denne inn i en kald når den har blitt varm.

 

 

# Q: Hva med støy?

 

# A: Det er en del støy på TG. Spesielt når hodet ditt noen ganger må takle hundre-og-ørten låter samtidig. Slitsomt! Du har to løsninger om du vil unngå å bli sinnsvill: Gode, tette og lukkede øreklokker. Eller sov-i-ro! De lille gummisakene du stapper i øret vet du? Gule som regel. Anbefaler en liten eske med disse! 60 spenn på Jernia, garantert billigere alle andre steder.. Gikk for en 50-lapp på Partyshop under TG08.

Oppdatert notis: i 2011 ble det innført såkalte “soner” rundt om i hallen. Det gjorde det ikke nødvendigvis stille selv om du satt i en stillesone, men begrenset lyden, det gjorde det. Om det fortsetter med slike soner er uvisst.

 

 

 

 

 

 

 

Jeg har ikke begynt å planlegge helt enda. Men ting har surret rundt i hodet mitt ang. TG de siste to ukene nå. Hylle eller ikke hylle? Isåfall, hvor stor? I fjor ble det et helvetes mas, selv om det var utrolig koselig også såklart. Har vel Ivar-hyller til 15k stående i garasjen faktisk. :p

Endret av Nopros
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har vært på TG 2 ganger nå, den første gangen var sykt gøy. Den andre gangen var sykt kjedelig, så blir ikke noe TG 2012 på meg :)

Teitin.

 

Det var på tide.

 

Forbredelsene til TG12 har startet her i huset :D

 

 

Tilbake fra USA eller tar du turen over til ære for TG?

 

Var på tg i 2006 som deltaker, men jeg tenker jeg kommer til å søke som Crew (Medic) i 2012. Har mistet interessen for spill o.l., men det å kunne være med som crewmedlem har jeg alltid hatt lyst til.

Du kommer ikke til å angre! Men tenk deg om, for hvis du først har vært crew går du ikke tilbake som vanlig deltaker.

Neste år, lover.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+312

Har vært på TG 2 ganger nå, den første gangen var sykt gøy. Den andre gangen var sykt kjedelig, så blir ikke noe TG 2012 på meg :)

 

Jeg hadde samme opplevlse, er glad jeg dro tilbake flere ganger :p

 

JoeShmo: som tidligere sagt; Crew er å anbefale! men man går ikke tilbake xD

 

Det ser ut til at jeg bare får èn tur hjem fra Frankrike, og den tar jeg i jula, så ikke noe TG på meg :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...