Gå til innhold

Mini-PC med lang batterilevetid


Anbefalte innlegg

God kveld folks!

 

Nå er det like før studielånet tikker inn på kontoen, og jeg ser et behov for en student-PC slik at jeg kan både ta notater og organisere dem på en bedre måte enn om jeg skulle ha hatt skrivebøker.

 

Derfor trenger jeg en ny bærbar, gjerne type mini-PC, som ikke tar så mye plass i sekken og er lett å ta med seg. Den må også ha lang batterilevetid og ha en rimelig pris for en fattig student (2000-4000kr). Så lenge den klarer å kjøre tekstbehandlingsprogram og nettleser har jeg ikke noen krav ellers. (Men Windows 7 hadde vært en fordel)

 

Jeg har sett litt rundt på diverse nettbutikker, men det er vanskelig å vite hva som er bra siden det sjeldent står kommentarer/produktanmeldelser der. Derfor endte jeg opp her i håp om at noen studenter eller andre kunne dele sine erfaringer og komme med anbefalinger.

 

Takk for alle svar! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv en Asus eee 1008HA som har vært min beste venn i snart 2 år.

 

Den kjører windows 7 og ubuntu uten store problemer. Batteritiden har sunket noe oppigjennom tiden, men jeg har fortsatt en del timer med surfing å slikt før jeg må frem med ladderen.

 

Dekselet rundt skjermen har fått en sprekk og løsnet, og den har fått en fin bulk på bakiden under skjermen, men fungerer flott enda.

 

I dag er nok netbooker bedre, med bedre hw og bedre batteritid, men for meg virker det som at asus har veldig god kvalitet på netbookene sine.

 

 

 

Edit: Den sprekket på plastikken rundt skjermen er nokk selvforskyldt, da maskinen har fått ganske røff behandling til tider.

 

 

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Er det bare ikke å velge:

 

  • LED skjerm (Helst)
  • APU basert prosessor (Skjermkort GPU + CPU) i en brikke
  • SSD disk
  • 1 ram brikke gjerne på 2 GB eller 4 GB.

 

Da burde man få god resultat hvis batteriet er stort og effektivt?

Nå vil jo også prosessorkjølingen ha noe å si, men jeg vil påstå der burde være mulig å få 4 timer batterilevetid av en slik maskin. Spessielt med XP som operativsystem.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...