Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Selvbygget PC starter opp, men får ikke skjermbilde!


Anbefalte innlegg

Hei. har nettopp bygget min egen stasjonære pc. fikk en som hadde erfaring til å se på pcn før jeg startet opp, og alle koblinger o.l var riktige. Men får dessverre ikke skjermbildet, får bare hdmi no signal(samme med dvi). dette betyr at problemet ligger i pcn. har også testet med annen monitor. Ser også at et lys på hovedkortet rett ved rammen lyser konstant rødt, den lysende knappen er kalt RamOK...

 

Er dermed redd for at rammen ikke passer med hovedkortet eller at skjermkortet har tatt kvelden før det ble brukt...

 

her er oppsettet:

Kabinett: Cooler Master Haf 932

 

Hovedkort: Asus P8P67 PRO

 

Prossesor: Intel core i5 2500K

 

Skjermkort: Gigabyte GTX 580 SOC

 

Minne/Ramm: Corsair XMS3 DDR3-1600 4 GB(2x2)- 8 gig totalt

 

PSU: Fractal Design newton R2 1000W

 

Harddisk: Samsung Spinpoint F3 1 TB

 

Lydkort: Creative X-Fi Titanium

 

CPU-kjøler: Noctuna-NH-D14

 

Optisk-enhet: Samsung SH-S223C

Endret av eple65
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er viktig å passe på at RAM-brikkene er dyttet HELT inn i sporet sitt. De kan oppleves som ganske harde å dytte ordentlig på plass, så det kan være de ikke sitter som de skal. Det opplevde jeg med en kompis's pc nylig. Bruk en forsiktig, men bestemt hånd og dytt dem helt inn.

Lenke til kommentar

Det er viktig å passe på at RAM-brikkene er dyttet HELT inn i sporet sitt. De kan oppleves som ganske harde å dytte ordentlig på plass, så det kan være de ikke sitter som de skal. Det opplevde jeg med en kompis's pc nylig. Bruk en forsiktig, men bestemt hånd og dytt dem helt inn.

 

PC'en burde ikke starte uten RAM-brikkene, da burde bare en pipelyd komme. Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Vel, da vi som sagt opplevde at ingen av RAM-brikkene satt ordentlig i, ville pc'n tilsynelatende starte likevel. Dvs lamper lyste og vifter blåste, men vi fikk ikke skjermbildet. En lampe "MemOK" lyste rødt - jeg antar at lampen "RamOK" er en tilsvarende lampe på TSs hovedkort.

Lenke til kommentar

Vel, da vi som sagt opplevde at ingen av RAM-brikkene satt ordentlig i, ville pc'n tilsynelatende starte likevel. Dvs lamper lyste og vifter blåste, men vi fikk ikke skjermbildet. En lampe "MemOK" lyste rødt - jeg antar at lampen "RamOK" er en tilsvarende lampe på TSs hovedkort.

 

"En lampe "MemOK" lyste rødt" Tror du løste problemet hans =)

Men jeg trodde da at PCen ikke startet om du ikke hadde i RAM. Uansett forklaringen din tilsier at dette bør virke.

Lenke til kommentar

Men jeg har identiske ram brikker, så det har vel ikke så mye å si at bytter rundt på de? kan jo være at rammen ikke passer med noen av de andre komponenten?

 

Minne/Ramm: Corsair XMS3 DDR3-1600 4 GB(2x2)- 8 gig totalt

 

Har du kun 2 brikker så skal disse være i riktige minneslotter, les manualer til HK.

Kjent fenomen om man bruker kun 2 brikker og har 4 slotter.

Lenke til kommentar

Du har husket avstandsstykker bak HK og at det ikke er noen overflødige som kortslutter HK? Plassert 8pins kabel oppe til venstre på HK?

 

Prøv også med minimumsconfig.(Koble fra HDD, DVD, og alt overflødig) Prøv også alle minnebrikkene hver for seg.

 

Fungerer ingenting kan du ta et bilde av innmaten og poste her.

 

Edit: Halleluja! Glem det :) Flott at det ordnet seg.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

JAAAA!! takk for hjelpen!!! startet med bare en ramm brikke i og nå funker det som F***! LIVET ER REDDET!

 

Du burde bruke begge brikkene, ikke plasser de inntil hverandre, men i begge i hvert sitte svarte spor f.eks.

Lenke til kommentar

Er ikke så Happy idag, har fått installeret drivere også videre, men den rød knappen lyser hvis jeg har mer ram i en 2 gb. skulle egentlig ha 8 gb, og kommer dessverre ikke særlig langt med 2. noen som har peiling hva jeg skal gjøre, er slot 2,3,4 ødelagt eller noe? tragedie.... :(

Lenke til kommentar

Er ikke så Happy idag, har fått installeret drivere også videre, men den rød knappen lyser hvis jeg har mer ram i en 2 gb. skulle egentlig ha 8 gb, og kommer dessverre ikke særlig langt med 2. noen som har peiling hva jeg skal gjøre, er slot 2,3,4 ødelagt eller noe? tragedie.... :(

 

Hei!

Jeg hadde samme problem med mitt forrige ASUS P5Q Pro HK bare at der funket det ikke hvis jeg hadde mer enn 4GB Ram. Jeg kontaktet Asus og de ba med sende inn HK til dem så skulle de se på det. Dette gjorde jeg og fikk kortet tilbake etter service og vips så var det i orden. Selvfølgelig veldig kjipt å sende det bort og kanskje være uten pc i 2-3 uker, men det funket ihvertfall for meg. Jeg fant ingen annen løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...