Gå til innhold

Hvilken hovedkortprodusent liker du best?


Star

Hvilken hovedkortprodusent liker du best?  

10 stemmer

  1. 1. Hvilken hovedkortprodusent liker du best?

    • ASUS
      276
    • ABIT
      253
    • DFI (ink LAN Party)
      6
    • Gigabyte
      19
    • MSI
      141
    • Shuttle
      6
    • Chaintech
      3
    • EPoX
      58
    • AOpen
      14
    • Annet
      12


Anbefalte innlegg

Her i huset har vi hatt super micro (1), chaintec (1), soyo (1), Intel (3), Gigabyte (1), Msi(1), Asus ( 8 ) og abit (1) hovedkort. Liker Asus og Abit godt. Noe av det jeg liker med Asus er at jeg har lett for å finne gamle drivere som andre hk produsenter hadde tatt bort fra siden sin forlengst.

 

Generelt veldig fornøyd med supporten på Asus også, lurer veldig på hvor han som er så misfornøyd med Asus har henvendt seg. Er det ikke ganske lett å finne mye info om evt. problemer med asus kort? Forumet her har hjulpet meg mange ganger.

 

De beste maskinene jeg har hatt var to fra Cinet med Intel HK. Det værste kortet jeg har hatt var også fra Intel, CapeCod, hadde vel 820 chipset? Det var helt umulig, fikk igjen pengene hos Intel og byttet til Asus igjen. Asus P2B og P3B-F var også kort jeg hadde lenge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synest denne tråden blir litt for tåpelig, hvor mange her på forumet har egentlig erfaring med mer en ett toppen to merker og hvor objektiv blir da en slik undersøkelse?

OK, nå er jeg nok engang temmelig børst, men vil si at når så mange som 602 personer har "pollet" hittil, vil kommentarene ang. den enkelte produsent miste betydning.

 

Tallene/ grafene forteller mer om OC-erfaringer samlet ( tror jeg ), enn reell kvalitet på produktet i spesifisert arbeid.

 

Av 21000 medlemmer her, kan man regne med at flertallet bruker OEM-kort og ikke voterer ( evt. logger inn her 3-4 x pr. år ), mens kanskje 30 % av aktive brukere med kunnskap om innholdet i maskina, syns pollen er uten interesse.

 

Summa sumarum, reultatet gir et ganske greit bilde på "rikets tilstand", og når du antyder at forsvinnende få har erfaring med flere produsenter, så tviler jeg på det at det er riktig.

 

.

 

( eh, hvorfor har vi ikke en "dritings" smiley på forumet ? :roll: )

 

.

Lenke til kommentar

Denne avstemningen viser jo ikke noe annet en hvilke hovedkortmerker de største webshoppene fører, mao. Asus, abit, msi. Det blir liksom litt teit å si at F.eks Asus er det beste HK merket når man bare har brukt Asus. Personlig har jeg brukt: Asus, Abit, msi, Chaintech, Soyo, Epox, Soltek og Aopen. Har stort sett alltid vert fornøyd med HK`ene mine da jeg har gjort skikkelig research før jeg har handlet :wink: men hvis jeg skulle nevne et merke jeg liker godt må det faktisk bli Soyo. Jeg har hatt tre soyo kort, to for Amd og mitt nåverende for P4 alle disse har vært veldig stabile (overklokker ikke) og fullstappet med features.

Lenke til kommentar

Må nok bøye meg over for abit..

 

Men de fleste har vel greie kort ute på markedet nå..

Ikke de største ytelsesforskjellene på de beste..

 

Kommer litt an på hva man har brukt for osv.

 

Jeg har forresten hatt GigaByte en gang i tiden,.. med min gamle P3 733Mhz.. Det var utrolig bra.. og det var en gladmelding å høre at de er tilbake med enda bedre godsaker :lol:

 

 

ABIT

Lenke til kommentar

Til dere med MSI problemer.. Har dere prøvd å bytte noen andre komponenter :D

 

Msi kortet mitt (KT133 ms6330 K7T turbo ell.no m/raid) kjøpt i et av de herrens år.. har hatt ett problem siden da, og det var at ram portene slutta å funke.. Etter en rask service hos komplett-gutta og en nyere BIOS v. funka det fint igjen..

 

Mens Abit derimot... fyfyfy.. Abit KT7A (med eller uten RAID) må være et av de "onde" korta.. 2 kamerater (en med og en uten RAID) fikk det samme problemet med bare en ukes mellomrom. Kortet likte ikke operativ system lenger... Alt av Windows (98/ME/2k/XP) som ble lagt inn crasha etter et par dager eller installasjonen crasha.. Problemet var fortsatt der etter et par komplett-servicer og BIOS oppdatering.. Så om du er en ulykkelig eier av et slikt kort: :lol::lol::lol:

 

MSI har også et utrolig utvalg av litt småubrukelig snax som man finner veldig nyttig noen ganger.. hvis lydkortet ikke virker lenger slår man bare på HK lyden.. Og mens det ABIT kortets kondensatorer (de svære svarte klumpene) sto og hindra for min cd-brenner(i brønn 2), hadde man ikke noen slike problemer med MSI. Og det at MSI pleier og dytte på så mye dritt på korta sine før alle andre produsenter og fortsatt "inntill nylig" hadde billigere kort, gjør at jeg er en trofast tilhenger av MSI.

 

Til de som er i tvil... MSI er et stabilt og undervurdert kort som tåler det meste av mishandling og med oppetid på flere 100 timer (min vanlige opptid er ca 140 timer p.g.a LANing ihelgene og da må pcen flyttes ut fra rommet :cry: ) Ikke at det her er noe de andre produsentene ikke klarer, men 140+ timer (i uka) i 2 år er ganske greit.. (ps.. oppetiden er nå 203 timer og 50 min.. så nå suger kroppen og pcen etter et LAN)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe imot Asus, Msi eller Abit. Har for tiden Asus som jeg er veldig fornøyd med.

Hadde et Abit KT7A (eller no i den dur) før, hadde ikke noe problemer med det, men merka stor forskjell på ytelsen ved overgang fra VIA/SDram til Nforce2/DDR

Har hatt en del erfaring med Msi gjennom jobben, og virka som gode kort det.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt 3 pc'er i min tid (+ c64, amiga500, amiga1200) og det kun med den siste jeg faktisk vet hvilke komponenter jeg har inni der. Har Asus (A7V) nå, men kommer til å handle Abit (IC7-G) om et par måneder. Grunn: aner ikke.... men det HK'et ser ut til å være stæsja med utstyr så......

Vuderte selv abit IC7-G, men valgte msi 875 neo. Det som er irreternede med det kortet er den j###### chip sett vifta som bråker litt mye, men er bare mye støy når eg belaster systemet mitt.

 

Har hatt 4 abit og de to siste hovedkortene eg har hatt er msi.

Lenke til kommentar
Har hatt de aller fleste MB merker i min tid. Eneste jeg ikke har hatt er de litt mer obscure.  

Vil bare nevne at jeg har et Intel-hovedkort. Det er for øvrig det eneste hovedkortet jeg har hatt. Til gjengjeld har jeg hatt det i fire og et halvt år. Jeg har jo hatt noen blåskjermer og sånt, men om det er hovedkortet eller Windows sin feil, det veit ikke jeg.

Lenke til kommentar

EPoX! All the way.

Der hvor MSI har sin hobby å krangle med komponenter megler EPoX seg fram og ber de om å holde kjeft å funke.

Din egen General i maskinen, holder troppene på rett plass i motsettning til MSI.

 

ABIT er jeg litt skeptisk til, mitt Kt7 fusket totalt og hatet XP, ville ha 98 men krangla til kræsj ganske ofte.

 

Har kun hatt et Nforce2 XP bug med EPoX'en, ellers er alt nirvana.

 

EPoX! :woot:

Lenke til kommentar

neei vanskelig valg

det første hk'en jeg hadde var abit og det funket helt perfect.

 

det andre jeg kjøpte funka ikke til no. bare feil gikk ikke ann å rette opp.

 

gikk så over til asus og digger det helt rått. men broren min kjøpte nf-7 v.2 det var helt rått.

 

jeg stemmer for abit de har funket best. og nf7 er helt RÅ!!! :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...