Gå til innhold

Hvilken hovedkortprodusent liker du best?


Star

Hvilken hovedkortprodusent liker du best?  

10 stemmer

  1. 1. Hvilken hovedkortprodusent liker du best?

    • ASUS
      276
    • ABIT
      253
    • DFI (ink LAN Party)
      6
    • Gigabyte
      19
    • MSI
      141
    • Shuttle
      6
    • Chaintech
      3
    • EPoX
      58
    • AOpen
      14
    • Annet
      12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ich bin eine abit fan!!!

 

og jeg tåler ikke å høre et posivt ord om MSI, har hatt forferdelige erfaringer med de kortene. hadde ikke tatt et msi hk om det så hadde blitt kastet etter meg.

Basert på mine erfaringer selvfølgelig, sikkert mange som er fornøyde med MSI, de er jo tross alt en av verdens største (kanskje den aller største???) hovedkort produsenter.

Lenke til kommentar

Jeg støtter nå Abit all the way! Selv har jeg aldri hat noe annet, men pga utdanniga mi er det ikke sjelden jeg har fått hendvendelser av kamerater om at pc'n dems er konka, og da er det MSI det går i hos dem! Liker vel Abit for de dem for min del alltid har levert meg god ytelse og stabilitet !

Lenke til kommentar

Hovedkortene til Intel har en feil prosent på 0,2%¨, noe som sier seg selv at kun 2 av 1000 kort er det feil på. Produktene leverer vi til privatkunder/bedriftskunder som heller betaler litt ekstra for mindre vedlikehold og mer stabilitet. Vi har testet markedet med ASUS og ABIT og har funnnet ut at det er for mye feil på de i forhold til mengden varer vi leverer. Det vil si at et hovedkort som har feil vil koste oss 1stk sur kunde, 1times arbeid = 800 kr/t pluss retur tiden for å få nytt hovedkort som er porto + tiden vi bruker på å gjøre klar retur nummer og sending.

Med andre ord... det er en grunn til at små bedrifter går dunken fort.

 

Jeg har drevet med AMD systemer før dette og den klare favoritten min på den siden er ASUS. Men totalt sett velger jeg å få en maskin jeg slipper å tukle med og som fungerer akkurat som en maskin skal.

f.eks. Jeg kunne ikke tenke meg noe verre en å drifte en nettverk med 200 maskiner som bare har ABIT hovedkort med masse flotte dill dall.

Men men dette er min mening... 8)

 

Ha god dag alle sammen.

Rb-303

Lenke til kommentar

Intel har helt klart de beste kortene når det gjelder feilprosent og stabilitet. Abit og MSI har altfor stor feilprosent, og min erfaring er at kortene ikke varer mer enn stort sett ett år. Abit kortene har også en chipset vifte som fort spinner skjevt og begynner å bråke. Har byttet 20 vifter på Abit hovedkort på ên måned.

Asus derimot har som oftest bare en stor kjøleribbe, dermed ingen problemer med viftestøy. Asus er også etter min erfaring det mest stabile kortet av de rimelige typene.

Selv mener jeg at Intel og Tyan er det sikreste kjøpet. De koster mer, men er verdt hver krone.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...