Gå til innhold

Tråden for alle studenter i UK


ahpadt

Anbefalte innlegg

Først må du vel finne ut om du fortsatt må betale full tuition fee (eller om den er redusert) gjennom hele utplasseringsåret. Etter du har funnet det tallet så vil jeg nok tro det er best å bare ringe til Lånekassa.

 

Det er veldig mange interessante elektro/elektronikk/utviklings-bedrifter rundt om i England som jeg selv har tenkt litt på. Kjenner noen som har fått jobb på f.eks McLaren Electronics (lager blant annet ECU til Formel 1, NASCAR etc) og Imagination (han jeg kjenner skal jobbe med å utvikle konsepter som brukes til prototyper av grafikkchips).

 

Til slutt så bestemte jeg meg uansett bare for å kjøre rett til år 3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det varierer, her i Bath måtte du være så tidlig ute som i april for å sikre deg de beste romma. Så, så tidlig som mulig, men husk at det å velge riktig universitet er mye viktigere enn å få best mulig accommodation. :)

Burde jeg velge et universitet som det er hundre prosent sjanse for at jeg kommer inn på, og et som det er litt vanskelig å komme inn på?

Lenke til kommentar

Burde jeg velge et universitet som det er hundre prosent sjanse for at jeg kommer inn på, og et som det er litt vanskelig å komme inn på?

Kan desverre ikke hjelpe deg med det, fordi jeg tok et folkehøgskoleår og tok IELTS i desember 2011. Dermed hadde jeg unconditional offers et par måneder før jeg valgte å takke ja.

 

Hvis du går på videregående nå, så skal du egentlig vite sånn ca. hva du får i snitt.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med placement year og støtte fra Lånekassen? Eller må man klare seg med det man får av de man har plaecement hos + evt. sparepenger?

 

Jeg spurte en venn av meg som skal på utplassering. Hun vil betale ca £3000 i tuition fee samtidig som hun får lønn av bedriften. Lønna varierer som oftest mellom £14-22k. Hvorvidt Lånekassen låner deg de £3000 må du nesten spørre de om selv.

Lenke til kommentar

Takker :)

 

Så du vurderte placement; betyr det at du bestemte deg for å stå over? isåfall hvorfor?

 

Sorry, har ikke vært her på en stund og hadde eksamener.

 

Ja, jeg vurderte placement den gangen (Aeronautical Engineering), men droppet det fordi jeg ville bli ferdig på 3 år og ta en mastergrad i Norge. Var en blanding av det og det faktum at det er så lang prosess for å søke placements i UK; gjelder vel det samme for jobber også. Fylle ut skjemaer, online tester, telefonintervju, testing i deres lokaler, flere intervjuer, og bla bla bla. Liker det bedre her hjemme; send inn en CV og søknad og kom til intervju. I tillegg var jeg noe uheldig når Rolls Royce ringte fra Tyskland ang. en placement jeg hadde søkt. Satt i matematikk-timen og ville ikke gå ut og ta telefonen. Så var mange faktorer som gjorde at det ikke ble placement for meg.

 

Jeg vet ikke hva du studerer, men er det noe vitenskapelig relatert kan du sjekke ut denne siden :

 

http://www.etrust.org.uk/year_in_industry.cfm

 

Håper det hjalp.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg skal gidde å prøve en gang. :(

 

Ha ikke en jævla ting å fylle CVen med bortsett fra tidligere utdanning...

 

..men takk allikevel

 

Som alphadt sier er det mange som er i samme båt som deg. Kommer langt med skole, karakterer, diverse jobber, forskjellige verv, en god CV og søknad, samt masse entusiasme.

 

En annen fordel du har er at du er norsk og dermed ikke vil få problemer med å få arbeidstillatelse (mange internasjonale studenter sliter med dette).

Endret av Ingeniøerstudent
Lenke til kommentar

Loughborough er ikke så aller verst når det kommer til ingeniørstudier. Har hørt om det. En jeg kjenner som skal på placement hos Schlumberger, kom inn med én annen fra Loughborough.

 

Det du kanskje bør undersøke mest er hvor gode bedriftskontakter de har - bedrifter fortsetter gjerne å ta inn folk fra universiteter som de har gode erfaringer med.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Byttet dere bankkonto da dere reiste til UK? Jeg skal søke studielån fra Lånekassen og man kan velge hvilket konto pengene skal overføres til. Overfører dere pengene til den norske kontoen eller en britisk konto?

 

Og blir absolutt alle skolepengene + bolig + levekostnader dekket av Lånekassen? Universitet mitt er også på tilleggstipendlisten.

Endret av Mladic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...