Gå til innhold

Tråden for alle studenter i UK


ahpadt

Anbefalte innlegg

Jeg har fått forespørsler fra to av mine skoler om å sende passinformasjonen til dem på epost. Og det har jeg 14 dager på meg å gjøre. Er litt skeptisk med å utlevere personnummer og passinformasjon til en jeg ikke kjenner, og spesielt med epost. Har dere gjort dette før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Kjekt jeg fant denne tråden :p Jeg vurderer å søke på en master nå til høsten, men jeg er muligens for sen :S Men sendte en mail til skolen for å sjekke siden neste IELTS test jeg kan ta er i juni :S

 

Skolen jeg skal på er ikke på listen til Across the pond, så da søker jeg like greit direkte til skolen.

Vet dere om man må ha "rett kopi" stempel på bachelor vitnemålet eller kan man bare skanne det og sende det siden søknaden går via nettet?

Lenke til kommentar

Jeg kan huske jeg holdt på med "rett kopi" men for å være helt ærlig vet jeg ikke om universitetene kommer til å vite hva "rett kopi" er uansett.

 

Gjør det om du vil være på den aller, aller sikreste siden, men som sagt tviler jeg på at det gjør noen forskjell.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Nja sant nok, er jo endel internasjonale studenter som søker, sikkert mange land som ikke har noe som heter "rett kopi" :p

 

Dere som bor der nå, hvordan er været? Jeg er så utrolig værsyk så egentlig burde jeg dratt til Australia, men jeg fant en master på 12 måneder med halve i UK og halve i Hong Kong gir liksom mulighet til å besøke to land også er Hong Kong eksotisk også :p

Lenke til kommentar

En annen ting er at jeg har fått inntrykk av at lånekassen gir stipend og lån for hele beløpet i UK mens i Australia gjør de ikke det :S Sendte en gang mail til Kilroy om studier i Australia og de sa: "Du vil max få 114 000 NOK per år til å dekke skolepenger", noe som er veldig lite når det er nesten 150k skolepenger! Studiet jeg tenker å ta i UK koster nesten 150K men man kan tydeligvis få tilleggsstipend for dette.

 

Ville bare gi en link om kostnader med å studere i utlandet :) : http://www.tautdanning.no/default.aspx?did=9124128

Endret av Anina
Lenke til kommentar

Nå har jeg fått conditional offers fra alle av skolene jeg valgte. Og hvis jeg ikke tar feil så kan man bare velge 2.

 

Jeg sliter egentlig med hvilken skole jeg bør velge. Jeg skal studere Business Administration. Er det noen som har litt tips eller kan si noe om skolene:

 

Her er mine valg:

Aston University

University of Exeter

University of Manchester

Lancaster University

Durham University

 

Hva bør jeg tenke på når jeg skal velge ut to skoler?

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått conditional offers fra alle av skolene jeg valgte. Og hvis jeg ikke tar feil så kan man bare velge 2.

 

Jeg sliter egentlig med hvilken skole jeg bør velge. Jeg skal studere Business Administration. Er det noen som har litt tips eller kan si noe om skolene:

 

Her er mine valg:

Aston University

University of Exeter

University of Manchester

Lancaster University

Durham University

 

Hva bør jeg tenke på når jeg skal velge ut to skoler?

 

1) Durham

2) Exeter/Manchester/Lancaster

5) Aston

 

Beliggenhet, pris og target schools. Vil du jobbe i inn- eller utland?

Lenke til kommentar

-Området

-Byen

-Beliggenheten til universitetet

-Hvor lett er det å komme seg dit fra Norge?

-Hvordan er undervisningen lagt opp?

-Har et universitet mer interessante fag enn andre?

-Har de flere eksamener eller er det tyngde på innleveringsoppgaver?

-Forretningsforbindelser som fakultetet har

-Pris (mindre viktig imo)

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Har nordmenn ofte problemer med å nedbetale studielånet etter å ha tatt utdanningen i UK? Blir det ikke fort en halv million etter å ha studert master?

1) Durham

2) Exeter/Manchester/Lancaster

5) Aston

 

Beliggenhet, pris og target schools. Vil du jobbe i inn- eller utland?

Jeg vil jobbe i Norge etter utdanningen.

 

Hva mener dere med beliggenheten? Er ikke kollektivtrafikken i UK bra ift. Oslo?

Endret av Eksboks
Lenke til kommentar

Har nordmenn ofte problemer med å nedbetale studielånet etter å ha tatt utdanningen i UK? Blir det ikke fort en halv million etter å ha studert master?

 

Kan ikke si noe om det første, men det blir fort en halv mill ja.

 

Hva mener dere med beliggenheten? Er ikke kollektivtrafikken i UK bra ift. Oslo?

 

-Hvor er universitetet i byen? Er det enkelt å komme seg dit?

-Hvor ligger byen i forhold til nærmeste flyplass, og om det er litt langt vekke hvordan er det å komme seg dit?

 

Sånne ting.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått conditional offers fra alle av skolene jeg valgte. Og hvis jeg ikke tar feil så kan man bare velge 2.

 

Jeg sliter egentlig med hvilken skole jeg bør velge. Jeg skal studere Business Administration. Er det noen som har litt tips eller kan si noe om skolene:

 

Her er mine valg:

Aston University

University of Exeter

University of Manchester

Lancaster University

Durham University

 

Hva bør jeg tenke på når jeg skal velge ut to skoler?

 

Duhram er nok det beste vil jeg tro. Dog kjip plass, isolert i nord-vest England.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Husker jeg engang selv vurderte å ta et år placement. Sendte det samme spørsmålet til Lånekassen og da fikk jeg beskjed om at jeg kunne få støtte for det året så lenge det var en del av studieprogrammet. Jeg prøvde akkurat nå å titte igjennom e-posten min for å se om jeg kunne finne frem den eposten, men det klarte jeg ikke.

 

Altså du må jo betale skolepenger til Universitetet for å ta et år placement. Dette varierer jo, alt fra 800 GBP til 3000 GBP. Noe jeg mener er et ran siden det eneste universitetet gjør er å sende over en professor som kommer og hilser på deg på arbeidsplassen din, tar seg en kopp kaffe, snakker litt og stikker. Deretter leverer du en rapport på slutten av året om hvordan du hadde det på placement og dermed er placement året bestått (får vel kanskje en karakter). Kan vel være slik at Lånekassen dekker de skolepenger hvis de er så høye som 3000 GBP og evt litt levekostnader som kan komme godt med ved siden av den lønna fra arbeidsgiver.

 

Svaret var altså "JA", men det var noe mer de svarte meg som jeg ikke kommer på nå. Bedre å bare spørre dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...