Gå til innhold

NRKs Valgomat: Hvor står du?


Anbefalte innlegg

Stemmer selvsagt på Norges mest ansvarsfulle parti, nemlig Høyre.

 

Som stemte for DLD? Den kamelen hadde jeg aldri i verden klart å svelge.

Ikke uventet var det FRP som kom øverst på NRKs valgomat. Høyre ble nummer to, men de vil altså ikke få min stemme om det omså sto om liv.

 

Det er kommunevalg din sopp.

 

No shit, sherlock. Endrer fortsatt ikke det faktum at hverken AP eller Høyre noensinne vil få min stemme i noen som helst slags sammenheng etter landssviket DLD. Forøvrig festlig at et parti som vil logge alle innbyggernes elektroniske trafikk, Stasi-style, kalles "ansvarsfullt".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Artig... Nå valgte jeg Bø i telemark og fikk Høyre som det partiet som står meg nærmest... Dette syntes jeg er mektig rart.. Noen forklaring på hvorfor jeg får slike rare resultater alt ettersom hviken by og kommune jeg velger?

 

 

Resultat:

Blant partiene som stiller til valg i Bø kommune ligger dine svar nærmest

Høyre

Partiene i Bø kommune og hvor enig du er med de enkelte:

Høyre

68 %

Venstre

61 %

Kristelig Folkeparti

56 %

Arbeiderpartiet

52 %

Sosialistisk Venstre...

48 %

Fremskrittspartiet

44 %

Senterpartiet

41 %

 

 

Ser du liker å leke deg med ideologiene, iom at du selv vurderte å stemme på sosialistpartiet SV. Det må du ikke finne på å gjøre. Galskap å stemme på dem og sosialismen.

Det at det endrer seg har noe med at NRK har tatt opp de ulike sakene i ulike kommuner hvor ulike partier har ulike standpunkt i forhold til kommunale saker.

 

Og by the way: Venstre vil ikke senke skattene for vanlige innbyggere(snarere muligens øke), noe som kan føre til at Venstre hoker opp med de røde partiene og innfører eiendomsskatt. Stem heller Høyre, de har en langt mer flat skattepolitikk som også er langt mer ansvarlig.

Lenke til kommentar

Stemmer selvsagt på Norges mest ansvarsfulle parti, nemlig Høyre.

 

Som stemte for DLD? Den kamelen hadde jeg aldri i verden klart å svelge.

Ikke uventet var det FRP som kom øverst på NRKs valgomat. Høyre ble nummer to, men de vil altså ikke få min stemme om det omså sto om liv.

 

Det er kommunevalg din sopp.

 

No shit, sherlock. Endrer fortsatt ikke det faktum at hverken AP eller Høyre noensinne vil få min stemme i noen som helst slags sammenheng etter landssviket DLD. Forøvrig festlig at et parti som vil logge alle innbyggernes elektroniske trafikk, Stasi-style, kalles "ansvarsfullt".

På tide å dra hodet ut av ræva og slutte å syte. Høyre var i bunn og grunn mot datalagringsdirektivet, men ledelsen, med unntak av noen representanter med ideologien i behold stemte for å innføre det.

Jeg driter forøvrig i hele saken nå. Det er kommunevalg, DLD er IKKE en kommunal sak.

Du og din kjære FrP politikk vil jo åpne for enda hardere overvåking og avhørsmetoder - det er kanskje noe å tenke på.

Lenke til kommentar

Partiene i Ringsaker kommune og hvor enig du er med de enkelte:

Venstre

67 %

Kristelig Folkeparti

62 %

Senterpartiet

60 %

Sosialistisk Venstre...

59 %

Miljøpartiet De Grøn...

58 %

Ringsakerlista

57 %

Arbeiderpartiet

53 %

Pensjonistpartiet

53 %

Fremskrittspartiet

51 %

Høyre

50 %

 

Venstre it izz. :]

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå tok jeg testen og veldig grundig gjennomtenkt denne gangen, lest i aviser angående spørsmålene, og så videre for å få et helt korrekt svar. Jeg har også svart mer presist, når det kommer til om hvor viktig det er for meg, noe jeg ikke tok stilling til i første omgang, da var alt meget viktig for meg, noe det ikke var, og derfor har jeg rettet den opp og dette ble resultatet:

 

Blant partiene som stiller til valg i Gjøvik kommune ligger mine svar nærmest Venstre

Partiene i Gjøvik kommune og hvor enig du er med de enkelte:

Venstre

70 %

Arbeiderpartiet

69 %

Sosialistisk Venstre parti

63 %

Rødt

63 %

Miljøpartiet De Grønnne

62 %

Høyre

59 %

Kristelig Folkeparti

56 %

Senterpartiet

50 %

Fremskrittspartiet

35 %

Pensjonistpartiet

34 %

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Partiene i Ringsaker kommune og hvor enig du er med de enkelte:

 

Venstre

67 %

Kristelig Folkeparti

62 %

Senterpartiet

60 %

Sosialistisk Venstre...

59 %

Miljøpartiet De Grøn...

58 %

Ringsakerlista

57 %

Arbeiderpartiet

53 %

Pensjonistpartiet

53 %

Fremskrittspartiet

51 %

Høyre

50 %

 

 

Venstre it izz. :]

 

Yes! :-]

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

70 % Senterpartiet

61 % Rødt

60 % Kristelig Folkeparti

59 % Venstre

57 % Pensjonistpartiet

56 % Miljøpartiet De Grønne

55 % Høyre

53 % Sosialistisk Venstre...

52 % Arbeiderpartiet

48 % Fremskrittspartiet

 

Som vanlig er det kun noen enkeltsaker som blir vektlagt, og siden det stort sett bare er tull som diskuteres i min kommune, ville nok dette vært litt annerledes om det var Stortingsvalg. Kommer nok til å stemme Senterpartiet ved neste Stortingsvalg, men ikke ved kommunevalget. Tror jeg kommer til å stemme SV ved kommunevalget og AP ved fylkesvalget. SV er egentlig uaktuellt ved Stortingsvalg, men siden partienes saker er forskjellige fra sentralt til lokalt, og enkeltpersoner gjelder litt mer ved lokalvalg, tror jeg at jeg kommer til å stemme SV.

 

Ser at jeg havner høyt hos KrF, men det er faktisk ikke noe dårlig parti. De har mange gode saker, selv om det er mye jeg er uenig med dem i. Slik jeg ser det, er de økonomisk rundt sentrum-venstre, mens de er på sentrum-høyre sosialt. Jeg føler at de er ganske verdikonservative, noe som er bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På det nyeste resultatet fra NRKs test fikk jeg disse resultatene:

 

Resultat:

 

Blant partiene som stiller til valg i Gjøvik kommune ligger mine svar nærmest: Venstre

 

Partiene i Gjøvik kommune og hvor enig du er med de enkelte:

Venstre

70 %

Arbeiderpartiet

69 %

Sosialistisk Venstre...

63 %

Rødt

63 %

Miljøpartiet De Grøn...

62 %

Høyre

59 %

Kristelig Folkeparti

56 %

Senterpartiet

50 %

Fremskrittspartiet

35 %

Pensjonistpartiet

34 %

 

 

 

Dette er etter å nøye tenkt igjennom svarene mine, og jeg har svart mer korrekt, når det gjelder "hvor viktig det er for meg" og så videre.

Dette innlegget har blitt redigert av turbonello: 40 minutter siden

Lenke til kommentar

Ikke helt i orden den valgomaten.. Står på lista for SV, og ble Miljøpartiet De Grønne. :nei:

SV og MDG ligger svært nærme hverandre i det politiske landskap, selvom det jo er noen forskjeller. Hvordan så listen din ut? Det vil selvsagt være en viss feilmargin ved slike valgomater, de er bare ment å gi et veiledende resultat.

Lenke til kommentar

Og der ble jeg Ap gitt, til tross for at jeg svarte ut fra våre tre lokale hovedsaker (skole, bolig, bybane) som strider direkte med Aps ønske om bussway i stedet for bybane. :roll:

 

Nå er det ikke viktig for meg da jeg uansett vil stemme på det partiet jeg står nærmest, og meg selv. Men frykter dette kan gi velgere til Ap eller MDG som egentlig burde stemt SV i Stavanger..

Endret av Zodihax
Lenke til kommentar

Partiene i Bergen kommune og hvor enig du er med de enkelte:

Høyre

69 %

Fremskrittspartiet

67 %

Demokratene i Norge

64 %

Pensjonistpartiet

60 %

Venstre

58 %

Byluftlisten

53 %

Kystpartiet

52 %

Kristent Samlingspar...

49 %

Arbeiderpartiet

46 %

Norges Kommunistiske...

46 %

Rødt

43 %

Kristelig Folkeparti

42 %

Senterpartiet

42 %

Sosialistisk Venstre...

36 %

Miljøpartiet De Grøn...

35 %

 

Interessant at NKP kom såpass høyt oppe.

Lenke til kommentar

Er det dette som skjer når Venstre ikke er et alternativ?!

 

 

 

Arbeiderpartiet 68 %

Høyre 66 %

Fjordfolket 63 %

Senterpartiet 55 %

Fremskrittspartiet 47 %

 

 

 

serious-cat-is-not-amused-big.jpg

At bygdelisten er så langt oppe gir også frysninger.

 

 

 

edit: For Tromsø, som jeg tross alt føler stor tilknytning til:

 

 

 

Venstre 80 %

Norges Kommunistiske... 72 %

Rødt 69 %

Høyre 64 %

Kristelig Folkeparti 62 %

Arbeiderpartiet 62 %

Sosialistisk Venstre... 62 %

Miljøpartiet De Grøn... 59 %

Senterpartiet 56 %

Kystpartiet 56 %

Fremskrittspartiet 44 %

 

 

Ser edruelig ut, hvis man ser bort i fra andre- og tredjeplass :whistle:.

Endret av Disk
Lenke til kommentar

Her er et mer korrekt bilde på hvor jeg faktisk står.

Venstre, og Høyre er nærmest mitt politiske syn.

 

 

Resultat:

Blant partiene som stiller til valg i Gjøvik kommune ligger dine svar nærmest

Venstre

Partiene i Gjøvik kommune og hvor enig du er med de enkelte:

Venstre

75 %

Høyre

66 %

Kristelig Folkeparti

62 %

Rødt

61 %

Arbeiderpartiet

59 %

Miljøpartiet De Grøn...

59 %

Sosialistisk Venstre...

53 %

Senterpartiet

48 %

Fremskrittspartiet

41 %

Pensjonistpartiet

40 %

Lenke til kommentar

Artig... Nå valgte jeg Bø i telemark og fikk Høyre som det partiet som står meg nærmest... Dette syntes jeg er mektig rart.. Noen forklaring på hvorfor jeg får slike rare resultater alt ettersom hviken by og kommune jeg velger?

 

 

Resultat:

Blant partiene som stiller til valg i Bø kommune ligger dine svar nærmest

Høyre

Partiene i Bø kommune og hvor enig du er med de enkelte:

Høyre

68 %

Venstre

61 %

Kristelig Folkeparti

56 %

Arbeiderpartiet

52 %

Sosialistisk Venstre...

48 %

Fremskrittspartiet

44 %

Senterpartiet

41 %

 

 

Ser du liker å leke deg med ideologiene, iom at du selv vurderte å stemme på sosialistpartiet SV. Det må du ikke finne på å gjøre. Galskap å stemme på dem og sosialismen.

Det at det endrer seg har noe med at NRK har tatt opp de ulike sakene i ulike kommuner hvor ulike partier har ulike standpunkt i forhold til kommunale saker.

 

Og by the way: Venstre vil ikke senke skattene for vanlige innbyggere(snarere muligens øke), noe som kan føre til at Venstre hoker opp med de røde partiene og innfører eiendomsskatt. Stem heller Høyre, de har en langt mer flat skattepolitikk som også er langt mer ansvarlig.

Tja.. Vel, men jeg har ikke noe problem med skatten... Egentlig. og syntes Venstre i Gjøvik har veldig mye bra å bruke pengene på.

 

Men jeg ligger faktisk veldig nær Høyre ideologisk:

Resultat:

Blant partiene som stiller til valg i Gjøvik kommune ligger dine svar nærmest

Venstre

Partiene i Gjøvik kommune og hvor enig du er med de enkelte:

Venstre

75 %

Høyre

66 %

Kristelig Folkeparti

62 %

Rødt

61 %

Arbeiderpartiet

59 %

 

SV og Arbeiderpartiet har jeg slått helt i fra meg. Men jeg skal vurdere det du sa. Jeg tenkte å lese igjennom Høyres planer for Gjøvik i morgen. Har du link forresten? Jeg spør siden jeg antar at du kan navigere deg raskere på Høyre sine sider, enn jeg som nesten ikke har vert der inne.... :)

 

 

Edit: Høyre har ikke noe liknede dette:

http://www.venstre.no/oppland/gjovik/artikkel/36747/

 

Så jeg blir ikke noe klokere på hva de ønsker å gjøre, derfor stemmer jeg nok mest sannsynlig Venstre. Det er tross alt 75% av politikken deres jeg er enig i.. :- P

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Artig... Nå valgte jeg Bø i telemark og fikk Høyre som det partiet som står meg nærmest... Dette syntes jeg er mektig rart.. Noen forklaring på hvorfor jeg får slike rare resultater alt ettersom hviken by og kommune jeg velger?

 

 

Resultat:

Blant partiene som stiller til valg i Bø kommune ligger dine svar nærmest

Høyre

Partiene i Bø kommune og hvor enig du er med de enkelte:

Høyre

68 %

Venstre

61 %

Kristelig Folkeparti

56 %

Arbeiderpartiet

52 %

Sosialistisk Venstre...

48 %

Fremskrittspartiet

44 %

Senterpartiet

41 %

 

 

Ser du liker å leke deg med ideologiene, iom at du selv vurderte å stemme på sosialistpartiet SV. Det må du ikke finne på å gjøre. Galskap å stemme på dem og sosialismen.

Det at det endrer seg har noe med at NRK har tatt opp de ulike sakene i ulike kommuner hvor ulike partier har ulike standpunkt i forhold til kommunale saker.

 

Og by the way: Venstre vil ikke senke skattene for vanlige innbyggere(snarere muligens øke), noe som kan føre til at Venstre hoker opp med de røde partiene og innfører eiendomsskatt. Stem heller Høyre, de har en langt mer flat skattepolitikk som også er langt mer ansvarlig.

Tja.. Vel, men jeg har ikke noe problem med skatten... Egentlig. og syntes Venstre i Gjøvik har veldig mye bra å bruke pengene på.

 

Men jeg ligger faktisk veldig nær Høyre ideologisk:

Resultat:

Blant partiene som stiller til valg i Gjøvik kommune ligger dine svar nærmest

Venstre

Partiene i Gjøvik kommune og hvor enig du er med de enkelte:

Venstre

75 %

Høyre

66 %

Kristelig Folkeparti

62 %

Rødt

61 %

Arbeiderpartiet

59 %

 

SV og Arbeiderpartiet har jeg slått helt i fra meg. Men jeg skal vurdere det du sa. Jeg tenkte å lese igjennom Høyres planer for Gjøvik i morgen. Har du link forresten? Jeg spør siden jeg antar at du kan navigere deg raskere på Høyre sine sider, enn jeg som nesten ikke har vert der inne.... :)

 

 

Edit: Høyre har ikke noe liknede dette:

http://www.venstre.no/oppland/gjovik/artikkel/36747/

 

Så jeg blir ikke noe klokere på hva de ønsker å gjøre, derfor stemmer jeg nok mest sannsynlig Venstre. Det er tross alt 75% av politikken deres jeg er enig i.. :- P

 

Du burde først og fremst lese igjennom prinsipprogrammet. På denne måten er det lettere å forstå resten av politikken.

 

Bortsett fra det kan du skjekke Høyre der du bor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...