Gå til innhold

NRKs Valgomat: Hvor står du?


Anbefalte innlegg

 

«Muslimske privatskoler bør ikke få lov til å etablere seg i Oslo »

 

Hva ville dere ha svart på dette spørsmålet forresten?

 

Svært uenig og svært viktig.

Selv om jeg egentlig kvier meg fra å si det, så er det det jeg mener.

Tror du det ikke da blir litt mye ghetto? Altså at det blir større forskjell på folk? Dette er jo ikke integrering, dette er jo å skille folk vesentlig fra hverandre, og skape skiller?? :)

Endret av turbonello
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wow! Nå ble jeg sjokkert! Dette resultatet fikk jeg etter å ha gått grundig igjennom spørsmålene, og satt meg inn i tingene;

 

Resultat:

Blant partiene som stiller til valg i Gjøvik kommune ligger dine svar nærmest: Venstre

 

 

Partiene i Gjøvik kommune og hvor enig du er med de enkelte:

 

Venstre

62 %

Høyre

61 %

Kristelig Folkeparti

54 %

Rødt

53 %

Senterpartiet

53 %

Arbeiderpartiet

52 %

Miljøpartiet De Grøn...

51 %

Sosialistisk Venstre...

50 %

Fremskrittspartiet

43 %

Pensjonistpartiet

43 %

 

-----

 

Er det virkelig mulig å bomme så jævlig? Jeg hadde tenkt å stemme SV, og i alle fall ikke Høyre, men så viser det seg at Venstre og Høyre er de partiene som ligger meg nærmest politisk... Dette blir litt for mye for meg å takle på en og samme dag! Jøss!!!

 

Svært mange er enige i Venstres politikk, uten at dem er klar over det selv. Jeg hadde tatt en grunnleggende gjennomgang av politiske og ideologiske preferanser hvis jeg var deg. Det er tydelig at du tilhører mer i sentrum av den politiske aksen enn du selv har tatt som utgangspunkt. Jeg hadde i hvert fall betraktet det som smule irrasjonelt hvis noen idologiske sperrer skal bestemme valget av partiet. Når du er enig med Venstre i det meste, så ser jeg ikke grunnen hvorfor du ikke skulle vurdere å stemme på dette partiet ved årets kommunevalg.

Endret av statsviter
  • Liker 2
Lenke til kommentar

«Muslimske privatskoler bør ikke få lov til å etablere seg i Oslo »

 

Dette får man ikke for eksempel i Gjøvik.

 

Hva ville dere ha svart på dette spørsmålet forresten?

 

Jeg er for/enig (altså ikke lov), det gjelder forøvrig alle religionbaserte skoler. Skoler skal være nøytrale imho.

Endret av Kakeshoma
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg får stadig vekk Wow-opplevelser her merker jeg... Nå valgte jeg Oslo, for morroskyld, og fikk Kristelig folkeparti...

 

 

Resultat:

Blant partiene som stiller til valg i Oslo kommune ligger dine svar nærmest

Kristelig Folkeparti

Partiene i Oslo kommune og hvor enig du er med de enkelte:

Kristelig Folkeparti

69 %

Kristent Samlingspar...

65 %

Senterpartiet

64 %

Norges Kommunistiske...

63 %

Venstre

62 %

Arbeiderpartiet

62 %

Miljøpartiet De Grøn...

61 %

Sosialistisk Venstre...

60 %

Rødt

60 %

Kystpartiet

59 %

Høyre

55 %

Det Liberale Folkepa...

49 %

Fremskrittspartiet

49 %

Demokratene i Norge

48 %

Pensjonistpartiet

47 %

 

 

En ting her: Jeg er så langt fra kristen som du kommer.. Bare så det er sagt. :)

 

 

...Vil bare legge til at jeg ikke kan si å ha tenkt noe særlig over disse valgene på oslo-testen, og at jeg ikke har det nære forholdet til oslo på samme måte som Gjøvik. Derfor ble svarene på enkelte ting noe likegyldig.. Så det er mulig det er derfor det ble kristlig folkeparti,... hehe.. :p

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

«Muslimske privatskoler bør ikke få lov til å etablere seg i Oslo »

 

Dette får man ikke for eksempel i Gjøvik.

 

Hva ville dere ha svart på dette spørsmålet forresten?

 

Hvis det her er snakk om en statlig støttet skole så er svarene svært enig og svært viktig. Religionsbaserte statlig støttede skoler er no tull, de skal være nøytrale. Er de privat finansiert veit jeg ikke om man har så mye man kan si?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tror du det ikke da blir litt mye ghetto? Altså at det blir større forskjell på folk? Dette er jo ikke integrering, dette er jo å skille folk vesentlig fra hverandre, og skape skiller?? :)

 

Du missforstod hva h*n svarte på kanskje?

Å flate!! Jooo... hehe... Jeg gjorde det!! hehehe... :!:

 

«Muslimske privatskoler bør ikke få lov til å etablere seg i Oslo »

 

Dette får man ikke for eksempel i Gjøvik.

 

Hva ville dere ha svart på dette spørsmålet forresten?

 

Hvis det her er snakk om en statlig støttet skole så er svarene svært enig og svært viktig. Religionsbaserte statlig støttede skoler er no tull, de skal være nøytrale. Er de privat finansiert veit jeg ikke om man har så mye man kan si?

Jeg er HELT enig!! Jeg missforstod noe fryktelig nå!

Men artig å se deres meninger! :)

 

Jeg selv svarte: 'Svært enig' og 'Svært viktig'. :)

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Wow! Nå ble jeg sjokkert! Dette resultatet fikk jeg etter å ha gått grundig igjennom spørsmålene, og satt meg inn i tingene;

 

Resultat:

Blant partiene som stiller til valg i Gjøvik kommune ligger dine svar nærmest: Venstre

 

 

Partiene i Gjøvik kommune og hvor enig du er med de enkelte:

 

Venstre

62 %

Høyre

61 %

Kristelig Folkeparti

54 %

Rødt

53 %

Senterpartiet

53 %

Arbeiderpartiet

52 %

Miljøpartiet De Grøn...

51 %

Sosialistisk Venstre...

50 %

Fremskrittspartiet

43 %

Pensjonistpartiet

43 %

 

-----

 

Er det virkelig mulig å bomme så jævlig? Jeg hadde tenkt å stemme SV, og i alle fall ikke Høyre, men så viser det seg at Venstre og Høyre er de partiene som ligger meg nærmest politisk... Dette blir litt for mye for meg å takle på en og samme dag! Jøss!!!

 

Svært mange er enige i Venstres politikk, uten at dem er klar over det selv. Jeg hadde tatt en grunnleggende gjennomgang av politiske og ideologiske preferanser hvis jeg var deg. Det er tydelig at du tilhører mer i sentrum av den politiske aksen enn du selv har tatt som utgangspunkt. Jeg hadde i hvert fall betraktet det som smule irrasjonelt hvis noen idologiske sperrer skal bestemme valget av partiet. Når du er enig med Venstre i det meste, så anser jeg ikke hvorfor du ikke skulle seriøst vurdere å stemme på dette partiet ved årets kommunevalg.

Ut i fra dette har jeg fått et helt nytt syn på partiet Høyre...

Men siden Venstre har ett prosentpoeng høyere, (det kommer sikkert av at jeg var enig med å bevare naturen til fordel for industri og utbygging etc.) så kommer jeg til å velge Venstre ved valget. Dette påvirket meg i meget stor grad. Jeg håper det vil bli utviklet enda bedre tester i fremtiden, slik at man kan peile seg inn på riktig parti. Dette har jeg virkelig troen på!! Dette er tester som viser hvilket parti som passer en selv best! :)

Lenke til kommentar
Tror du det ikke da blir litt mye ghetto? Altså at det blir større forskjell på folk? Dette er jo ikke integrering, dette er jo å skille folk vesentlig fra hverandre, og skape skiller?? :)

 

Du missforstod hva h*n svarte på kanskje?

Hehe. Det virker som om han har endret innlegget sitt. Så nå gjelder det samme som jeg beskrev ovenfor.

 

:p

 

Tror du det ikke da blir litt mye ghetto? Altså at det blir større forskjell på folk? Dette er jo ikke integrering, dette er jo å skille folk vesentlig fra hverandre, og skape skiller?? :)

 

Du missforstod hva h*n svarte på kanskje?

 

Faktisk så svarte han rett, jeg glemte u`en. :blush:

Hehe :D Merkelig det der... Jeg forstår hva du mener, selv om du svarer stikk motsatt! xD

Lenke til kommentar

 

«Muslimske privatskoler bør ikke få lov til å etablere seg i Oslo »

 

Hva ville dere ha svart på dette spørsmålet forresten?

 

Svært enig og svært viktig.

Selv om jeg egentlig kvier meg fra å si det, så er det det jeg mener.

Tror du det ikke da blir litt mye ghetto? Altså at det blir større forskjell på folk? Dette er jo ikke integrering, dette er jo å skille folk vesentlig fra hverandre, og skape skiller?? :)

 

Det er mulig, men skiller vil alltid oppstå, du kan ikke si at det ikke var klikker på skolen? Nei, jeg tror det vil bli bedre lagt opp og offentlige skoler blir ikke så opptatte av å være politisk korrekte, fordi de fundamentale muslimene har egne skoler og trenger derfor ikke å sutre så mye.

Lenke til kommentar

 

«Muslimske privatskoler bør ikke få lov til å etablere seg i Oslo »

 

Hva ville dere ha svart på dette spørsmålet forresten?

 

Svært enig og svært viktig.

Selv om jeg egentlig kvier meg fra å si det, så er det det jeg mener.

Tror du det ikke da blir litt mye ghetto? Altså at det blir større forskjell på folk? Dette er jo ikke integrering, dette er jo å skille folk vesentlig fra hverandre, og skape skiller?? :)

 

Det er mulig, men skiller vil alltid oppstå, du kan ikke si at det ikke var klikker på skolen? Nei, jeg tror det vil bli bedre lagt opp og offentlige skoler blir ikke så opptatte av å være politisk korrekte, fordi de fundamentale muslimene har egne skoler og trenger derfor ikke å sutre så mye.

Okei. Der er vi nok uenige. Jeg føler det blir feil at muslimer skal få egne privatskoler. Men hva resultatet av det blir det vet jeg ikke. Jeg har bare på følelsen at det ikke vil være sunt for samfunnet. Men igjen: Jeg har ikke tenkt så alt for mye på det. Kan hende det er positivt også. :)

Lenke til kommentar

Stemmer ikke helt med mine syn men:

 

Partiene i Oslo kommune og hvor enig du er med de enkelte:

Fremskrittspartiet

75 %

Høyre

74 %

Pensjonistpartiet

69 %

Demokratene i Norge

64 %

Kristent Samlingspar...

59 %

Det Liberale Folkepa...

59 %

Venstre

59 %

Kystpartiet

57 %

Senterpartiet

53 %

Kristelig Folkeparti

49 %

Arbeiderpartiet

48 %

Norges Kommunistiske...

45 %

Sosialistisk Venstre...

42 %

Miljøpartiet De Grøn...

42 %

Rødt

38 %

 

Edit: Ser jo nærmest ut som en høyreekstremist :tease:

Endret av SubHuman
Lenke til kommentar

Syntes denne testen var så interessant at jeg ikke klarer å gi meg :p hehe... Siden jeg fikk sjokk i stad, så vil jeg gjerne se hvordan det ligger an ellers.

 

Denne gangen valgte jeg Hamar/Hedemark (andre siden av hvor jeg bor) og fikk dette resultatet:

 

 

Resultat:

Blant partiene som stiller til valg i Hamar kommune ligger dine svar nærmest

By- og bygdelista

Blant stortingspartiene ligger dine svar nærmest Venstre.

Partiene i Hamar kommune og hvor enig du er med de enkelte:

By- og bygdelista

63 %

Venstre

61 %

Høyre

57 %

Rødt

51 %

Arbeiderpartiet

51 %

Kristelig Folkeparti

50 %

Senterpartiet

48 %

Sosialistisk Venstre...

47 %

Miljøpartiet De Grøn...

47 %

Fremskrittspartiet

45 %

Pensjonistpartiet

43 %

 

 

Her er bygdelista nummer 1, mens Venstre og Høyre kommer som nummer 2 og 3. Da stemmer det veldig overens med hva jeg svarte på Gjøvik. Det er bra. :)

Lenke til kommentar

Stemmer ikke helt med mine syn men:

 

 

Partiene i Oslo kommune og hvor enig du er med de enkelte:

Fremskrittspartiet

75 %

Høyre

74 %

Pensjonistpartiet

69 %

Demokratene i Norge

64 %

Kristent Samlingspar...

59 %

Det Liberale Folkepa...

59 %

Venstre

59 %

Kystpartiet

57 %

Senterpartiet

53 %

Kristelig Folkeparti

49 %

Arbeiderpartiet

48 %

Norges Kommunistiske...

45 %

Sosialistisk Venstre...

42 %

Miljøpartiet De Grøn...

42 %

Rødt

38 %

 

 

Edit: Ser jo nærmest ut som en høyreekstremist :tease:

Forsøk å ta testen opp igjen. :)

Når det kom til Oslo fikk jeg også helt merkverdige resultater...

 

Ut fra den testen er jeg jo en kristen kommunist, noe som er lagt fra sannheten. :p

Lenke til kommentar

Hehe, nei er bare det at jeg er imot muslimske privatskoler og for at det skal være strengere familiegjenforening krav. Men jeg vet hvor jeg står: Høyre(passer meg best). Kanskje DLF, men de er for useriøse, og er heller ingen stor fan av nattvekter stat, pluss at de ikke er store nok.

 

Uansett det jeg reagerte på var at jeg fikk så stor oppslutning hos pensjonistpartiet, demokratene og kristent samlingsparti. Vil også ha en mer sekulær stat(selv om jeg er kristen) og sa delvis uenig i utsagnet om at kristne verdier og moraler må opprettholdes.

 

At jeg fikk så stor oppslutning hos Høyre, DLF og Venstre overrasket meg ikke. Trodde ikke at jeg skulle få fullt så høyt hos FRP, men regnet med å få dem en prosent under høyre. Ble visst omvendt.

 

Edit: Det ville også vært dumt å bruke en sånn test som en form for fasit. Det er mer en pekepinne på hvor du ligger sånn ca.

Endret av SubHuman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...